Announcement

Collapse
No announcement yet.

Globy.no noen erfaring?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Globy.no noen erfaring?

    Bestilte noen deler fra Globy.no, betalte på forskudd da postoppkrav er relativt dyrt i norge.
    Har ikke hatt problemer med dette fra elefun og andre seriøse foretninger.

    Men fra globy tar tinga virkelig tid, har sendt dem e-post for å se om det er mulig å få greie på hva som skjer og om de eventuelt har sendt varene.
    Men får man svar? neida, prøver så tlf men ingen respons på den heller.

    Er det andre enn meg som er uheldig med den sjappa??

    Prøver igjen i morgen, får jeg ikke tak i folk da heller eller varene er i postkassa så får jeg begynne å vurdere en politianmeldelse for bedrageri.

    Det er på ingen måte kjempebeløp det dreier seg om, mest om prinsipp. Begynner å bli irritert og frustrert.
    =================
    Runar Holm
    www.maxmekker.com
    =================

  • #2
    Jeg har sendt SMS også til denne bårdsen.

    Brreg er sjekka for lenge siden.
    Varene skal han ha på lager ifølge nettbutikken.

    Jeg har ingen problemer med leveringstid, men driver man nettbutikk så forventer man å få svar på e-post.

    Det er desverre ikke mulig å få tak i de/den som drifter Globy.

    Så jeg kan på ingen måte anbefale denne nettbutikken, men Elefun derimot har jeg bare ros å gi.
    De kan dette med kundeservice og levere det som de har på lager, bare synd de ikke har deler til walkera.

    Brapris.no er tomme for det jeg trenger, det er der jeg normalt handler deler til walkera.
    =================
    Runar Holm
    www.maxmekker.com
    =================

    Comment


    • #3
      Når det gjelder deler til walkera så har kanskje rcbutikken. Dem har jeg veldig god erfaring med.
      Tom Nohr
      Tennisveien 9
      2450 Rena

      Frsky taranis 9+
      Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
      Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
      + diverse små ting

      Comment


      • #4
        Kjøpte et Robins 22 (Kr 1249) elektro helikopter fra butikken i Stavanger i går ettermiddag (13 November) Helikopteret funket kjempe bra og fløy nydelig (kjempe stabilt)
        Har flydd større bensin helikopter så det var ikkje noe problem helt til senderen som fulgte med mistet strømmen og helikopteret datt i bakken og ble total vraket. Det viste seg at batteri holderen er for stor for batteriene og mister kontakten ved litt vibrasjon.
        Stakk innom butikken i dag (14 November) og forklarte hva som skjedde og regnet med at de kom til å beklage seg og gi meg et nytt heliopter, men nei....
        De henviste til sitt informasjons skriv om at de hadde bare garanti på utstyret ikkje hvis utstyret feiler og krasjer modellen. Litt gråsone i noen tilfeller, men her levere de en pakkeløsning med en defekt sender.
        De skulle vurdere skaden og feilen med en RC ekspert og vurdere saken, det kunne ta en dag eller ei uke, og der står saken. Min oppfatning er at de bør bytte et produkt som er defekt ved levering umiddelbart. Jeg forklarte at jeg kunne vis nøyaktig hvor feilen var, men de ville ikke se på det en gang.
        Kort sagt: Generelt dårlig service innstilling og en betjening som ikke har peiling på RC utstyr (De sa de sjøl når eg ville vise feilen)

        Eivind

        Comment


        • #5
          Jeg har selv vert innom Globy og handlet der sammen med en kompis, og jeg kan bare si, for en merkelig butikk... noen som vil forsøke seg på å gi den en kategori? Leker? RC? Hobby? Spion-utstyr? Discolamper? Videoutstyr? Bilstereo? Alarmbutikk? Klokkebutikk? Gudene vet. Jeg spurte han rett ut om butikken hans kanskje hadde en liten identitetskrise....

          Komplett helikopter med radio til 1249,-? Vel - man får vel det man betaler for....? Jeg har mang en gang sagt at hundrevis av potensielle nytere av denne fantastiske hobbyen blir skremt over alle hauger av å begynne med slike leker. Ikke at du var en nybegynner, men som erfaren burde du kanskje vite bedre enn å kjøpe det settet? No offence...
          Anders Hauge

          www.hang.no - Norges nye HANG-side!

          www.JetsOfBergen.no
          rc.andersh.com

          Byggeblog 3,6m SkyLink 100ccm (Cessna)
          Byggeblog FPV SailCam Easyglider
          Byggeblog for Eurosporten
          Byggeblog for H9 Cessna med selvstarter og lys

          There is nothing left in my right brain, and there is noting right in my left brain....

          Comment


          • #6
            Sant det, men settet er faktisk veldig greit (I den prisklassen) Eg skulle bruke det til å fly innendørs i en hangar når eg er på jobb i nord norge

            Ellers er eg enig i det du sier

            Comment


            • #7
              Originally posted by andersh View Post
              Jeg har selv vert innom Globy og handlet der sammen med en kompis, og jeg kan bare si, for en merkelig butikk... noen som vil forsøke seg på å gi den en kategori?
              Kategorien her er enkelt og greit "Arngren"
              ATV, drone, elbil, elsykkel, rc helikopter, ATV, robot, elatv
              Rolf Bakke
              Mine RC filmer på YouTube:
              http://www.youtube.com/user/KapteinKUK

              Comment


              • #8
                Originally posted by Lazy Bee View Post
                Kategorien her er enkelt og greit "Arngren"
                ATV, drone, elbil, elsykkel, rc helikopter, ATV, robot, elatv
                Makan til elendig nettside.... fader må være kunstner eller noe som har mekket den siden der.

                tror ikke jeg har sett så mye rot på en nettside i hele mitt liv! hehe
                T-rex 600N pro OS50 hyper, 611, 3x9255, Fromeco ++++JR9XII
                Yak 54 m ASP65
                Depron vrak ;)
                masse annet stæsj som bare står der å tar plass ;)

                "Once you are in RC you are in for life. You may go away but it will draw you back"

                -- Ronny --

                Comment


                • #9
                  Unnskyld meg, men kan du forklare kor du finner "spy cams for criminals" på deira side?

                  Og når det gjelder å handle dyre ting så har vi lover i norge som beskytter deg som forbruker.
                  Globy må som alle andre butikker overholde disse.

                  edit: Og, nei har ingeting med butikken å gjøre. Men har handlet der.
                  Cessna 182. Første fly.

                  Comment


                  • #10
                    Styr unna Globy AS i Stavanger

                    Jeg har bestilt et batteri og to vinger fra dette selskapet. Mottok i oppkrav ett batteri og en vinge. Har sendt mail, ringt, purret etc. Ble lovet at mailen ville bli fulgt opp per telefon. Har siden ikke hørt noe eller oppnådd kontakt.

                    Antar at selskapet lurer sine kunder, så styr unna og betal i alle fall ikke forskudd eller oppkrav til disse. Bruk heller pengene hos Elefun eller Brapris.

                    Mvh

                    Erik Børresen

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by Lazy Bee View Post
                      Kategorien her er enkelt og greit "Arngren"
                      ATV, drone, elbil, elsykkel, rc helikopter, ATV, robot, elatv
                      Haha! Sida til Fritjof Arngren kan ein jo få dyslektiske anfall av!
                      PS! Sjekk fks tittelen på sida (den som står helt øverst på den blå linja)

                      Copy-Paste frå kildekoden:
                      <title>omformer, arngren, TV, TV med DVD, elektronikk,roboter,hobby,data,pc,gaver,conrad,tek nikk,isbitmaskin,tank,helikopter,gadgets,teknologi ,mobiltelefon,tv,raketter,armbåndsur,atv,rc produkter,omformer,oversetter,støvsuger,bilbane,al arm,ufo,dummy kamera,lcd tv, laser jammer, laservarsler, radar varsler, radarvarsler, robotstøvsuger, Fjernstyrt helikopter, akvarie, aquarie, aquarium, akvarium, hengende akvarium, bilde akvarium, digital-tv, riks-tv, electric atv, el-atv, elektrisk atv, pc, umpc, htc shift, mobiltelefon klokke, mobiltelefon</title>

                      Nesten uansett kva du søker på av dingsebomser så håper han vel at du skal havne på hans side..
                      mvh
                      Åsmund Eikeland

                      - Thunder Tiger Raptor 50 Titan O.S 50SX-Hyper
                      - Align T-Rex 500 ESP
                      - AT-40 O.S 46LA MAX
                      - GAUI 500x Quad flyer

                      -Futaba 9c

                      Fitjar Modellflyklubb

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by fletcher View Post
                        Haha! Sida til Fritjof Arngren kan ein jo få dyslektiske anfall av!
                        PS! Sjekk fks tittelen på sida (den som står helt øverst på den blå linja)
                        404 Not Found

                        Say no more...
                        Erlend Moen
                        Bygge-blog Cozy MK-IV (full-size experimental): http://cozy.ljosnes.no

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by ErlendM View Post
                          404 Not Found

                          Say no more...
                          Blir filmen av samme karakter som web sidene tror jeg resultatet av å se den blir: "Ut av kropp og sinn for ikke å klare og forene de igjen" følelse
                          Arild Johansen

                          Modell-Helikoptersport
                          Oslo og Omegn Modellhelikopterklubb/
                          AHMHK

                          Comment


                          • #14
                            Arngren down the drain

                            Det er ikke mye igjen av Arngren nei har fortsatt en gammel katalog fra
                            "Arngren Electronics AS 1998/99" det som er igjen les under.

                            The resource cannot be found.

                            Arngren fikset ikke data og PC markedet og dot com krakket tok vel resten
                            antar jeg.

                            Comment


                            • #15
                              Uten å måtte mene noe om Arngrens virksomheter, så syns jeg OT-innleggene om han minner om gapestokk.
                              Anders Eiebakke
                              90078513

                              Comment

                              Working...
                              X