Announcement

Collapse
No announcement yet.

Min første chicken dance

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Min første chicken dance

    Var og fly TZ50 i dag og det gikk veldig bra i starten, Hadde fått justert om trottlekurver og gyro så alt fungerte mye bedre. Fløy stor 8-tall med til tider ganske stor fart, Så skjedde det. Først en feilkobling mellom hjerne og fingre som gjorde til at jeg la over til feil sidet etter en sving. Hadde rimelig god fart også. fikk rettet opp det først men så skjedde det noe som jeg ikke er helt sikker på hva var, Sansyneligvis at jeg i farten også snudde halen litt. Mistet i hvertfall totalt orienteringen på heliet og det smalt rett i bakken. Skadene var ikke så ille. Bortsett fra carbonblader til 700kr ellers så var det to linker i hodet, padlerstang, halebom og muligens spindel og hovedmast de har jeg ikke sjekket enda. Heliet spratt noen runder på bakken først så ble det liggende rolig og motoren ruset seg opp veldig før jeg fikk stoppet den så jeg må sjekke clutch evt hoveddrev også. Canopyen fikk to små merker bare.
    Tom Nohr
    Tennisveien 9
    2450 Rena

    Frsky taranis 9+
    Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
    Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
    + diverse små ting

  • #2
    Ja, da har vi begge fått ødelagt litt i dag
    Pulverisert en t-rex og fått lagt typhoon vingen i koma....endelig klarte jeg og makkeren min å treffe hverandre i lufta med disse moderne "grokkerne".
    Gjør det til en vane å skifte hovedaksling og spindel etter krasj..koster lite og gir deg sikkerhet på at det er i orden!
    Anders Bruneberg
    Raufoss

    Comment


    • #3
      Godt det ikke bare er meg spindelen er skeiv i hvertfall. skal bestille ny hovedaksling også. så bytter jeg den.


      Tror også det er noe galt med hoveddrevet
      Attached Files
      Tom Nohr
      Tennisveien 9
      2450 Rena

      Frsky taranis 9+
      Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
      Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
      + diverse små ting

      Comment


      • #4
        Har du ikke noe bilde av hele heliet?


        Mvh Robert.
        ~Futaba 10C~


        ~T-Rex 500 v-bar~
        ~T-Rex 700 v-bar~ Home edition

        ~Min Cnc byggetråd #1~
        ~Min Cnc byggetråd #2~
        ~Min Cnc byggetråd #3~


        ~Trondheim Modellflyklubb~

        Comment


        • #5
          hehe har ett her men det ser ikke så galt ut på bildet. Halebom peker litt oppover, og linkene fra bladholderene og ned til miksearmene gikk pluss miksearmene. Ja også gikk rorhornet på pitch servoen

          Canopy fikk to små hakk på den siden som det landet. slik at det stikker ut litt glassfiber. Var sikker på at alt var knust før jeg gikk bort til det.
          Attached Files
          Tom Nohr
          Tennisveien 9
          2450 Rena

          Frsky taranis 9+
          Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
          Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
          + diverse små ting

          Comment


          • #6
            Får vel kanskje slenge på ett bilde av det som er igjen av t-rexen også da.
            Ser vel værre ut enn det er
            Attached Files
            Last edited by Holger; 02-04-07, 08:22.
            Anders Bruneberg
            Raufoss

            Comment


            • #7
              huff det så værre ut der
              Tom Nohr
              Tennisveien 9
              2450 Rena

              Frsky taranis 9+
              Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
              Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
              + diverse små ting

              Comment


              • #8
                whooo er ikke bare meg, smasha minititan og raptoren jeg da! har ikke noe å fly med, raptoren knakk jeg ramma på to steder + det meste andre! minititan var det bare halebom som røk + noe annet smått
                T-rex 600N pro OS50 hyper, 611, 3x9255, Fromeco ++++JR9XII
                Yak 54 m ASP65
                Depron vrak ;)
                masse annet stæsj som bare står der å tar plass ;)

                "Once you are in RC you are in for life. You may go away but it will draw you back"

                -- Ronny --

                Comment


                • #9
                  Mens vi er i gang...
                  Hadde min første "dans" for et par uker siden jeg også... Heldigvis løsnet batteriet etter hvert så motoren stoppa.

                  Mistet all kontakt med jævelskapen 20 cm over bakken. Fløy pent og pyntlig sidelengs noen meter før den subba nedi bakken og bikket over.
                  Byttet aksling, spindel, bladholder til halerotoren, halerotoraksling og blader (hadde heldigvis et par ekstra blader liggende så jeg slapp å kjøpe).

                  Venter nå bare på ny krystall i mottakeren, så er det opp igjen å teste de nye MS bladene
                  Espen Melby

                  :D-- Fuel leads to anger, anger leads to hate, hate leads to suffering.... ("Noen" vil ha meg til å endre denne, bare glem det! ;) ) --:D

                  Comment


                  • #10
                    Ja vi får holde sammen og håpe på bedre lykke neste gang

                    Fikk foresten en revmax i posten i dag, Som om jeg har bruk for den nå
                    Tom Nohr
                    Tennisveien 9
                    2450 Rena

                    Frsky taranis 9+
                    Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
                    Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
                    + diverse små ting

                    Comment


                    • #11
                      revmax`n blir du nok fornøyd med, lurer litt selv å bytte fra throttlejockey til revmax selv. tror nok det er lettere å få mer effekt til litt krevende 3d øvelser
                      T-rex 600N pro OS50 hyper, 611, 3x9255, Fromeco ++++JR9XII
                      Yak 54 m ASP65
                      Depron vrak ;)
                      masse annet stæsj som bare står der å tar plass ;)

                      "Once you are in RC you are in for life. You may go away but it will draw you back"

                      -- Ronny --

                      Comment

                      Working...
                      X