Announcement

Collapse
No announcement yet.

Åpne wheelpants

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Åpne wheelpants

    Eller på godt Norsk, skjerm over hjulet som på gamle barnevogner.
    Er på jakt etter en liten skala detalj til en 1/3 høyvinget sak.
    Sjekk bildene og se om du har sett dette på nettet noe sted.
    Attached Files
    Last edited by Acro; 03-04-07, 12:24.
    Acro
    Rolls-Royce Merlin - Pure AirGasm

  • #2
    Pants..............

    Disse så svært enkle ut, og i 1:3 blir de hånterbare.--- Lag de selv!! Bruk en gammel aluminiumsreflektor for lysrørarmatur. Tynn fin prima aluminium, lett å forme. Hør med en skrothandler!!
    Er elektrikker, jeg har laget mange detaljer i dette materialet med hell!!!!
    John Arne Sagøy
    Scale Warbirds of Norway
    Trønderbataljonen
    www.scalewarbird.org
    No guts, no glory

    Comment


    • #3
      Materialet du nevner høres jo flott ut, men hvordan bue dette uten et såkalt engelsk hjul? Tenkte også på å bøye et alurør i en bøyemaskin for så å kutte det på langs. Sikkert enkelt å lage bare man får noen idéer å jobbe med, så takk for tipset
      Acro
      Rolls-Royce Merlin - Pure AirGasm

      Comment


      • #4
        Arbeidsmetoder..............

        Bare begynne en plass, så vil fantasien ta over på hvordan du angriper problemet.
        Prøv å bøye et alurør som du sier, men pass på at du har et rimelig tynnvegget rør.
        Før du bøyer må du fylle røret med sand og plugge endene,
        ellers kan røret kollapse under bøying. Stag og lignende fester du med små skruer.
        Etter å ha lett etter små skruer så kom jeg over en nettshop i statene som har det meste i smått.
        Enkelt å bestille, god oppfølging på e-mail. Man bør derimot sette seg inn i de amerikanske dimensjonene.
        De går i "Gage and Fractional Sizes",- egen tabell.
        Diameter 0. dvs. - 1,52 mm.
        // 1. dvs. - 1,85 mm.
        // 2. dvs. - 2,18 mm.
        // 3. dvs. - 2,51 mm. --Lengden går i vanlige tommer.

        Jeg går ikke lengre opp, da vanlige metriske mål er like greit å handle her i landet.

        NB.handler du for under 200,- nok. er det momsfritt, bare 6 USD. i "handling" frakt etc.

        Webadresse: Micro Fasteners

        Vennlig hilsen
        John Arne
        John Arne Sagøy
        Scale Warbirds of Norway
        Trønderbataljonen
        www.scalewarbird.org
        No guts, no glory

        Comment


        • #5
          Nydelig Bucker Jungmeister.

          Har en 1:4 skala Bucker Jungmeister hengende i taket selv, delvis flyklar. Wheelpantsene er i aluminium men disse kom med settet.
          Attached Files
          John Arne Sagøy
          Scale Warbirds of Norway
          Trønderbataljonen
          www.scalewarbird.org
          No guts, no glory

          Comment


          • #6
            Har sett sånne på nettet for en del år siden, men finner ikke noen nå...

            Et alternativ er selvsagt å lage en mal i treverk, støpe ei form på malen og så støpe pants i forma. Griseri men et alternativ.
            Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

            Comment


            • #7
              Takker, da har jeg noen gode tips å jobbe med.
              Microfasteners har mye gotteri ser jeg, et meget godt tips det også
              Skal prøve meg på en balsa kloss som plugg til form, da kan jeg jo også lage en liten ekstra bøy langs kantenene. Støping er ikke så grisete Joo når det er så smått, men glasse vinger er grisete.
              Acro
              Rolls-Royce Merlin - Pure AirGasm

              Comment

              Working...
              X