Announcement

Collapse
No announcement yet.

BVM King Cat Lakkert

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • BVM King Cat Lakkert

    Hei Igjen

    Da er King Cat`n lakkert, og dekaler blir laget og satt på rett over påske. Det blir en litt spesiell bull variant, dette også. Ville ha andre farger under, da dette kan gå fort og langt.
    Attached Files
    Last edited by Guest; 04-04-07, 11:53.

  • #2
    lakk

    Kjempefin jobb. Vart skikkelig fin.Dette var vel ikke din første lakkeringsjobb vel?
    Kjempestilig mønster og rette farver på den.
    Ny uerfaren helipilot

    Comment


    • #3
      Lækkert!!!

      Comment


      • #4
        hva med dead cat ?

        eller Jet CAT

        flott utført lakkjobb Christian, utrolig finish og tøfft skjema..

        lykke til med prosjektet, og husk å legge ut video etterhvert

        Morten
        - Carf Ultra Lightning m/ATJ220SV (skal i ATJ250 når den er klar for levering)
        - Skymaster Hawk m/ATJ220SV
        - Krill Avanti S m/ATJ220SV
        - Eurofighter m/Behotec 180 Gold


        Comment


        • #5
          Originally posted by Morten
          eller Jet CAT

          flott utført lakkjobb Christian, utrolig finish og tøfft skjema..

          lykke til med prosjektet, og husk å legge ut video etterhvert

          Morten
          Hei Morten

          Gode tips det der. Jeg hadde tenkt å lage "Jet Bull" hvor oksen er helt vanlig i forkroppen, for så og ende opp som en turbin bak. Blir litt sånn som Jet Cat sin logo(se bilde), men nå har du gitt meg litt mer og tenke på. Vi får se, merkene skal lages etter påske så jeg har litt tid på meg. Vi snakkes.
          Attached Files
          Last edited by Guest; 04-04-07, 21:52.

          Comment


          • #6
            Hei Christian.
            Grattis med nytt stilig jet proskjekt,denne ble flott.
            Lakkerer du med hengslene på eller monterer du de etterpå?
            Hva gjør du evnt.for å beskytte de mot lakk hvis de er montert?
            Svein-Tore Gundersen

            Graupner MC32 Hott V2
            Yak 55 SP 3m Comp-ARF(Blue Flagg)m/3W 170 CS
            Sbach 342 DA 50
            3dhs Slick 89 Elektro
            Skymaster F-18C ( ATJ 170Ti )
            Jet Legend F-15 (simjet 3000)
            Retrojet 75 (Simjet 1910)
            Pilot-Rc Dolphin 86 (Jet-Cat 120)
            Byron Corsair

            Comment


            • #7
              Originally posted by stg
              Hei Christian.
              Grattis med nytt stilig jet proskjekt,denne ble flott.
              Lakkerer du med hengslene på eller monterer du de etterpå?
              Hva gjør du evnt.for å beskytte de mot lakk hvis de er montert?
              Hei Svein Tore
              Takk for det.
              Denne modellen er skin hengslet, så her er det ingen alternativer. Hadde den vært hengslet med pinnehengsler så hadde jeg lakkert uten og beskytte hengslene. Når lakken er tørr, er det bare og "knekke" opp hengslene hvis de mot formodning har satt seg. Hvis du vil beskytte hengslene ved lakkering, kan du ta en dråpe olje på hengselpinnen(slik man kan gjøre når man limer hengsler med epoxy)

              Comment


              • #8
                Logo`n er laget

                Hei igjen

                Da har Thomas på Velkommen til ny AutoArt web side 11/4 2014
                konstruert logo`n slik jeg ville ha den. Regner med at han printer de ut i morgen i div størrelser og litt løse okser etc. Så da må jeg lakkere nesekonen gul. Så litt rart ut under med blå nesekon(har jeg blitt fortalt) takk for den Roar!
                Logoen på undersiden av flyet, blir blå der den nå er rød. Tror dette blir bra.
                Attached Files
                Last edited by Guest; 17-04-07, 15:07.

                Comment


                • #9
                  Jomrutur

                  Hei
                  Da var jomfruturen tatt, og det var som ventet helt udramatisk. Flyet tracket snorrett i take off og fløy utrolig stabilt. Hadde dog to barnesykdommer: Turbinfestet er laget for en 12 kg. turbin, jeg har en Simjet nexus som skyver over 17 kg. Dette gjør at modellen stiger ved fullt gasspådrag. Jeg skimset opp turbinen i forkant med en skive, men det var ikke nok. Skal skimse opp med to skiver til og teste ut det. Når jeg finner den rette vinkelen skal jeg få maskinert et nytt turbinfeste med denne vinkel, slik at jeg slipper og skimse opp med skiver (ser liksom ikke fint nok ut det). Det andre problemet jeg hadde var at bremseventilen min ikke holdt på luften, har en lekkasje i ventilen. Det som sitter der er en BVM smooth stop, denne blir byttet ut med en ny BVM smooth stop version 2 som jeg har liggende. Har montert Weatronic dual receiver 10/20 R gyro/GPS (takk til Ståle som kom og satt opp denne og lærte meg og bruke den) Fantastisk moro system egentlig. Uten at jeg hadde noen forsøk på topphastighet så var jeg faktisk oppe i 334 km/t på andre tur. Denne sprenger nok 400 grensen med glans. Tor har lagt ut en video som er filmet av Cato, ligger på denne link og heter : Christian Kingcat maiden:

                  http://www.av-art.no/filer/modellfly/
                  Last edited by Guest; 24-04-07, 16:06.

                  Comment


                  • #10
                    Bilder med dekaler

                    Hei

                    Da var dekaler montert, og jeg er meget fornøyd med resultatet.
                    Attached Files

                    Comment


                    • #11
                      Gratulerer med nok ett nydelig fly med kjempemorsom logo
                      Tom Nohr
                      Tennisveien 9
                      2450 Rena

                      Frsky taranis 9+
                      Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
                      Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
                      + diverse små ting

                      Comment


                      • #12
                        Hei !

                        Dette var et imponerende flott fly! (drømm...drømme....drømme )

                        Gratulerer !

                        Mvh
                        Gisle
                        Gisle Ranum
                        Trondheim
                        "If your motor is running you can turn with the air rudder. If your motor is not running...it doesn't matter"

                        Comment


                        • #13
                          Nesten

                          Hei igjen og takk for hyggelig skryt.
                          Var og fløy i går og prøvde ett par skikkelige drag for og se topphastighet. Kom hjem i går kveld og satt minnebrikken i pc`n. den viste at den høyeste reelle hastigheten var 394 km/t. Det at jeg sier reellle hastigheten er fordi på noen steder i flighten har jeg en måling på 460 km./t, men der er målingen foran og bak dette punkt 200 km./t lavere. På målingen som viser 394 km./t ser man godt stigningen opp til 394: 180-220-260-300-330-350 etc.etc.
                          Høyden min på det høyeste i en vertikal stigning ble 1016 meter over havet, banen jeg fløy på ligger ca 200m o havet, så jeg var faktisk 800 meter oppe før jeg dro av gassen og fikk modellen hjem igjen.
                          Last edited by Guest; 30-04-07, 14:02.

                          Comment


                          • #14
                            Ja. det er sinnsyke ytelser i kjerra. Det er sikkert!
                            Nesten 400 km/t og 800 meter over bakken er pene tall. Neste mål må bli og runde 400 km/t og 1000 meter over bakken... Bare husk og si fra over flyradioen at det er modellfly i 3000 fot over Eggemoen....

                            På Lightningen min ble det "bare" 346 km/t og stusselige 400 og noe meter over banen....
                            Mvh. Ståle
                            http://www.jetsofnorway.no/

                            Comment


                            • #15
                              Originally posted by sap_2000

                              På Lightningen min ble det "bare" 346 km/t og stusselige 400 og noe meter over banen....
                              Ja det er for dårlig!!!!
                              Tor Henrik Hernes

                              Comment

                              Working...
                              X