Announcement

Collapse
No announcement yet.

"Jomfrukrasj" på min Raptor 90 SE

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • "Jomfrukrasj" på min Raptor 90 SE

    Er det noe som heter jomfrukrasj tro? Har flydd kjerra siden tidligsommeren i fjor. Drev på og finjusterte throttlekurvene til ATG'en, og var akkurat ferdig og testa noen kjappe tic-tocs. Plutselig ser jeg en dings falle ut av canopyen, og heliet oppfører seg rabiat før det treffer bakken. Batteriet lå to meter unna krasjstedet...
    Ved foreløpig inspeksjon ser det ut til at hovedrotorblader, understell, servoramme, fan-housing, flybar, halebom, noe småtjafs i hodet, et drevsett i aileron-servo, samt et drev i overføringen til halerotoren. Ingen chicken-dance heldigvis.

    Her er et bilde fra resultatet.
    Click image for larger version

Name:	OHK_20070409 001_small.JPG
Views:	1
Size:	64.5 KB
ID:	621471

    Flere bilder her..

    Kondolansekroner kan settes inn på kontonr. 1331.13.x131313... Evt. motivasjon til å begynne å skru sammen heli til helga tas imot med stor takk.
    -//\_____________
    // Steinar Forshaug
    / 2 x T-Rex 700 . T-Tex 500ESP . Futaba 12FG
    www.mikronor.no
    Phoenix RC Club . AKMHK . OHK

  • #2
    Det blir en kondolanse melding i stedet. Tror ikke du skrev opp riktig kontonummer.
    - Erik -

    ------------------------------------------
    Logo 600SX + 6003D
    Logo 400SE

    Futaba 18MZ

    Comment


    • #3
      huff... Surt det der Steinar .
      Falcon
      -------------------------------------------
      Morten Rolfsen
      Kristiansund

      Jeg kræsjer aldri ... Jeg har bare veldig harde landinger .
      -------------------------------------------

      Comment


      • #4
        Kjipt, Steinar.
        Men kjenner jeg deg rett, så er det vel ikke lenge før den er flyklar igjen
        Philip
        www.airheads.no
        Hobby24.no

        Comment


        • #5
          Uuuuuuups! Det var skikkelig kjiipt da Steinar. Hadde det enda vært en skikkelig harry manøver som hadde gått i dass så hadde det vært noe litt mannlig over det hele, men når det er batteripakka som kjipper ut er det liksom bare bortkastet
          Hvor er lipoen din a?

          www.airheads.no
          www.bmk-rc.com/

          Comment


          • #6
            Hehe, takk for all medlidenhet og trøst
            Philip, du har helt rett. Bestilling legges inn i kveld. Nå gjelder det bare å finne sjapper som har delene inne. Det har jo meldt godt vær til helga..

            Og ja Lorents, det er en faenmegtastisk kjip årsak til å pløye torva. Likevel, skadene ble ikke mer enn rundt 3000,- inkl. blader, så jeg tror jeg har funnet grunnen til å holde seg max 2-3 meter over bakken når man øver, og ikke i den oppskrytte sikkerhetshøyden.. tilsvarende den like gode grunnen til at man ligger kliss oppi hekken til forankjørende bil; "krasjen blir ikke så hard.."

            Er likevel god motivasjon til å mekke sammen T-rex'n mens man venter på deler.. Den skal ihvertfall testes i helga.

            Forresten, baksmell på skatten gis bort. Kan jeg slette mitt abonnement hos skattefuten?
            -//\_____________
            // Steinar Forshaug
            / 2 x T-Rex 700 . T-Tex 500ESP . Futaba 12FG
            www.mikronor.no
            Phoenix RC Club . AKMHK . OHK

            Comment


            • #7
              hehe den så kjip ut gitt :O
              men all morroa er vel verdt lit motgang nå er det bare å skru "litt" igjen og kose seg innendørs med simulatoren =P
              Go Lower! Lower.... To Low!

              Comment

              Working...
              X