Announcement

Collapse
No announcement yet.

Seagull Pro Wireless Dashboard Flight System, 2.4 GHz

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Seagull Pro Wireless Dashboard Flight System, 2.4 GHz

    Noen som kjenner denne??
    Eagletreesystems.com

    Har veldig lyst til å ha en sak til å ha i seilfly, tanken er at det er kjekt å få med seg om seilflyet stiger/ synker hvor høyt det er, osv osv..
    Står det er world wide versjon, ikke helt sikker på om den er godkjent for bruk
    her på berget..
    Er ikke måte på hvor mye funksjoner en kan dytt inn i systemet, nyttig eller unyttig, alt etter øyet som ser.
    Har kikket på Picolario Talk som Jarle Ostad har skrevet en utmerket artikkel om, den ser veldig grei ut den, men er også ute etter å finne ut hva annet tilsvarende som finnes i markedet.
    Mulig dere seilflygere har noen synspunkter??

    Kjell Arne

    edit: satt inn link til produkt
    Last edited by kaklei; 16-04-07, 18:12.

  • #2
    Seagull Glide Soaring System vs Picolario talk

    Var ikke store resposen å få på dette emnet..

    Veier Seagull Glide Soaring System opp mot Picolario talk, problemet mitt er at jeg ikke har sett noen av disse i praktisk bruk, så synspunkter mottas med takk!!
    Gjerne fordeler/ bakdeler med disse to.

    Kjell Arne

    Comment


    • #3
      Fin dings!
      Du er ute å flyr din nye fine blanke 4m storseiler i 600m+ høyde.
      Tar så en liten titt på det flotte displayet som er montert nede ved antennen.
      Kikker opp igjenn på flyet ditt som du av en eller annen merkelig grunn ikke finner igjenn på himmelen. Nesten alle som flyr termikk i relativ stor høyde har opplevd den følelsen av å ikke finne igjenn flyet sitt på himmelen etter å ha flyttet blikke på noe annet.
      Denne dingsen har sikkert mange flotte funksjoner du ikke trenger, så jeg anbefaler Picolario Talk. Den får du jo også tilleggs moduler til.
      Acro
      Rolls-Royce Merlin - Pure AirGasm

      Comment


      • #4
        Har lest noen erfaringer med dette Seagull-dashbordet, og den får kritikk for at den akustiske variometer-funksjonen ikke er spesielt god.

        Hvis det er primært vario-funksjon (inkludert relativ høydemåling, spenningsovervåking og klatre-rate) du er på jakt etter vil jeg klart anbefale å kjøpe enten picolario, eller evt. wstech (som jeg har selv).

        Wstech er langt billigere enn picolario, men har samme basisfunksjoner. Det den mangler er konfigureringsmuligheter og tilleggsmoduler.

        Picolario er digital, dvs. pipelyden den gir er oppdelt i et begrenset antall forskjellige frekvensnivåer. Den kan derfor høres litt "stakato" ut. Wstech er analog, dvs. helt jevn "flyt" i hele tonespekteret.

        Uansett valg, ha en god seilflysommer

        Comment


        • #5
          Takk for svar!
          Hadde ikke akkurat tenkt å se på displayet under flyturen, men ser at Seagull'en har også vario funksjon som Picolario'en, kan kople til propp til å ha i øret på den også. Seagull har vel heller ikke noen snakkende stemme som sier høyde eller rx spenning..
          Blir litt mer betenkt på Seagull om det er som du sier OAK, at variodelen ikke funker så bra.
          Vario delen er hoved funksjonen for mitt bruk, men kan vel være kjekt å f.eks. sjekke strømtrekk, hastighet, temp, osv på elektro modeller??
          En annen fordel med Picolario er at den har Norsk forhandler, vet ikke om Seagull selges av noen i Norge.

          Synes det er greit å sammenligne litt å drive litt research før en går til innkjøp, det som er sikkert er at en sånn dings skal jeg ha!!

          Kjell Arne

          Comment


          • #6
            Nortrading har.
            404
            Espen Melby

            :D-- Fuel leads to anger, anger leads to hate, hate leads to suffering.... ("Noen" vil ha meg til å endre denne, bare glem det! ;) ) --:D

            Comment


            • #7
              Blir ikke helt enig med meg selv om hva jeg skal gå for.
              Vurderer også Wstech som oak nevner.
              Den koster vel bare halvparten av Picolario'en, og har vel de viktigste funksjonene som vario, høyde opplest, og rx spenning opplest.
              Griffin hadde også leveringstid på Picolario.
              Finnses norsk forhandler av Wstech

              obs.. Nå begynner Liverpool kamp.. hade

              Kjell Arne

              Comment


              • #8
                Vet ikke om noen forhandler i Norge, men jeg og en kompis bestilte direkte fra wstech. Gikk problemfritt det.

                OAK

                Comment

                Working...
                X