Announcement

Collapse
No announcement yet.

CMPro

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • CMPro

    Hvordan er disse modellene mht kvalitet og flygeegenskaper? Stemmer det at noen av disse har glassfiberkropp? Ser jo lekre ut, og prisene er jo gode.
    Hilsen Hans Petter Yttergård...

    Happy20-Mk Kato
    Rainbow-Pilot
    Mighty Knight-Marutaka
    Antares-Simprop
    Supra Fly 25-Pilot
    Electra-CG
    Calmato sports-Kyosho
    Venus 40-GP
    Laser 200-Sebino models
    Proxima-Reichard

  • #2
    Originally posted by Antares
    Hvordan er disse modellene mht kvalitet og flygeegenskaper? Stemmer det at noen av disse har glassfiberkropp? Ser jo lekre ut, og prisene er jo gode.
    Hei!
    Har bygget et fly fra CMPro, lancair .40, og byggesettet var god kvalitet. Dette har glassfiberkropp. Tegningen var heller skral, men forståelig. (Det var bare èn tegning av hele flyet, uten at det stod rekkefølge av byggetrinn.) Flyet var VELDIG pent når det var ferdig. Solgte det før jeg fikk det i luften, men har fått med meg noen turer. Flyet krever stor hastighet, flikker VELDIG lett, og bør flys med flittig bruk av sideror. Men det tåler masse, det fikk den nye eieren erfare da den flikket i en sving og landet nose down fra 10-15m høyde! Litt "trekkspill" i nesen, men lar seg lett reparere! Morsemt med glassfiber!
    Jan Fredrik Bjordal
    www.JetsOfBergen.no

    This is my Eurosport. There are many like it, but this one is mine.

    Comment


    • #3
      Har sett flere av cmpro sine warbirds. og synes personelig de holder en bedre standard en esm/rc-flight sine. flyr fint gjør de også.
      Tom Nohr
      Tennisveien 9
      2450 Rena

      Frsky taranis 9+
      Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
      Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
      + diverse små ting

      Comment


      • #4
        kjøpte meg en Cap 232 60size i høst. Billig var den jo(1500kr)
        Flyet er veldig lett bygd med enkleste løsning på det meste.

        Bruker en SC 80 4takt å det virker som en bra motor med tanke på vekt.
        Er utrolig lett flyd å er stabil i lav hastiget.

        Er jo ikke så veldig avansert å påkostet fly,men det er jo en bra bruk`s modell til lav pris. Er ikke akkurat nervøs når jeg tar av..
        Odd Inge Haugan
        Formann Alta RC klubb

        Comment


        • #5
          Jeg har den store P-40en til CMP og det er en fin modell. Originalt har den mange grove skalafeil men det flyr faktisk veldig bra og har utrolig snille stallegenskaper. Min er modifisert mye for å blir mer skalariktig. Jeg syns det flyr minst like bra som min ESM Spitfire som er i samme størrelseklasse/skala.

          Byggebeskrivelse og tegning er så godt om ikkeeksisterende på min CMP modell men man kjøper heller ikke en sånn modell om man ikke kan sette sammen et fly fra før. Man bør bekrefte CG ved enten å regne eller sjekke hva andre bruker som fungerer, og man bør sjekke vinkler på haleflater og vinge som på alle modeller. Jeg måtte vinkle horisontalstabene litt i forhold til festene for at det skulle bli rett.

          Motoranbefalingene på de større skalaflyene fra CMP er overkill!

          Personlig syns jeg at ESM/RC-Flight fly har bedre finish, hvis man skal sammenligne med de. ESM har bedre betrekning og er mer skalalike, men min CMP hadde rette ror, det hadde ikke min ESM Spitfire, der var de skjeve.


          Har litt lyst på den nye store Cessnaen til CMP. Mosquitoen er også interressant og jeg tror den kan bli veldig fin etter litt modifisering.

          Comment


          • #6
            Originally posted by tahustvedt
            Personlig syns jeg at ESM/RC-Flight fly har bedre finish, hvis man skal sammenligne med de.
            Er enig med deg der,det er vel mye på grunn av prisen det er forskjell..
            Odd Inge Haugan
            Formann Alta RC klubb

            Comment


            • #7
              har en Chine Model eg også. synest den er litt
              dårlig byget.Vingene er ok,Men synest resten virker veldig billig
              og svakt støpt og tåler lite.
              Last edited by geir ove; 15-04-07, 20:12.

              Comment


              • #8
                Det jeg så som den største forskjellen i konstruksjon. Var at på esm var det ikke en eneste spant i kroppen fra vingen og bak til halen mens på cmpro var det flere spanter bakover som da selvfølgelig gjør den litt stivere og solidere. esm kroppen var veldig tynn og myk synes jeg. Den store fordelen med esm og som også gjør den en del dyrer er vel at det følger med retract på en del modeller.
                Tom Nohr
                Tennisveien 9
                2450 Rena

                Frsky taranis 9+
                Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
                Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
                + diverse små ting

                Comment


                • #9
                  Drar litt liv i denne igjen og ønsker flere tilbakemeldinger/erfaringer med CMPro.

                  Selv vurderer jeg en CMPro Cessna-182 ARF 46~~50 - 65" (2007modellen)
                  Noen som har noen erfaring med denne?
                  Stian Håvak (82)
                  Fly low or crash trying!

                  MFN @ Facebook - Like!

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by spewster View Post
                    Drar litt liv i denne igjen og ønsker flere tilbakemeldinger/erfaringer med CMPro.

                    Selv vurderer jeg en CMPro Cessna-182 ARF 46~~50 - 65" (2007modellen)
                    Noen som har noen erfaring med denne?
                    Egentlig ikke - men jeg vurderte den nylig og leste noen byggetråder på RCUniverse (RCU Forums). Det var litt bob-bob med tanke på kvaliteten på settet og medfølgende hardware. En del modifisering måtte til. Det var også en stor CG-diskusjon på forumet. Virket som om de som har fått den til skikkelig er veldig fornøyde.

                    Jeg valgte til slutt å gå for Hangar 9 sin Cessna 182 selv om den er den del dyrere.

                    Du kan jo lete litt selv på forumet der - det står masse om modellen.
                    Erlend Moen
                    Bygge-blog Cozy MK-IV (full-size experimental): http://cozy.ljosnes.no

                    Comment


                    • #11
                      Jeg har transallen.
                      Den har glassfiberkropp og trukkede balsavinger. Den er tomotors(25size)og flyr som på skinner.
                      Jeg kjøpte to stk. samtidig og kvaliteten viste seg og være serdeles variabel på de to modellene. jeg måtte i tillegg til endel annet bl.a. lage nytt understell på den ene og det er en jobb på en modell med 10 hjul.
                      Men den flyr som en drøm!!!
                      Tor Helseth
                      Ålesund og Omegn Modellflyklubb

                      Comment

                      Working...
                      X