Announcement

Collapse
No announcement yet.

Nestenulykke

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Nestenulykke

    Var ute og trente i kveld, ikke lenge til første klubb konkurranse, sa alle høve må brukes.
    Tok av på andre turen, gjorde et rett legg, stussa litt over den underlige murrelyden i svingen Prosedyresving, der var den igjen Inn til dobbel loop, der - på toppen av loopen ser jeg det, høyre stab vinker til meg og høyderoret flagrer som et ospeløv Halv roll, fortsatt kontroll ?! Hva gjør jeg nå ?? Land for F.. Som ”vanlig” er det 3 til 4 s/m 90° på stripa til Vingtor, og som vanlig bruker jeg ikke nok sideror på første landingslegg. Går forsiktig rundt en gang til, adrenalinet begynner å stige litt nå, hjelper på konsentrasjon. Flyr rett langs banen med nesa godt inn i vinden og gjør en av de peneste, mykeste sidevindslandinger noen gang , pu .
    Høyre stab halvdel henger bare i oracoveren, og koblinga mellom rorhalvdelene er brokket, så roret egentlig bare ”henger og slenger”, og ja alt virket OK før jeg tok av, ja jeg sjekka alt. Så det må ha vært en skjult svekkelse som har ”rista løs”?
    Ikke egentlig en Krasj dette men veldig nære, føler meg heldig i dag
    'Airspeed, altitude and brains. Two of these three are always necessary to complete a safe flight'.

    Ørjan Rapp

  • #2
    Høres nesten ut som at du krølla tærne og skalv like mye i knærne som jeg gjør under en hver landing, enten det er noe feil eller ikke

    Godt at det gikk bra til slutt da...
    Kenneth Davidsen

    Comment

    Working...
    X