Announcement

Collapse
No announcement yet.

Nybegynner med heli trenger litt hjelp

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Nybegynner med heli trenger litt hjelp

    Hei! Jeg har kjøpt meg et brukt raptor 30. Jeg har null peiling på gyroer og lurer på om denne har heading hold? Den heter hitech GY-130. Helikopteret ligger foreløpig i posten så jeg har ikke fått sett på det enda men vet at halebommen måtte demonteres for å få sendt det i originalesken.
    Vil dette ødelegge inntrimmingen mye når det monteres igjen? Altså at bommen ikke treffer 100% der den var før, eller at servo-overføringen ikke treffer helt?

  • #2
    Hei.
    Tips nr EN
    Ta kontakt med nærmeste modellfly klubb.
    Det er bedre å spøre om en som flyr heli. er villig til å se over og evt ta opp
    maskinene første gangen. Dette for å se at det er trimmet inn. Eller trimme inn det som mangler.


    Odd Arne
    Ringerike Modellfly Klubb
    OAF
    Caliber 30FT MiniTitan
    Div Fly
    Radio Hitec Aurora 9
    www.ringerikemfk.com
    http://modelsport.no/

    Comment


    • #3
      Virker som det er en enkel piezogyro og kun en rate gyro.

      Det kommer an på om haleservoen sitter helt fremme som den ofte gjør på disse og hvordan overføringen er splittet.

      Gå til feks Raptortechnique og less om justering av hale/gyro, det er ingen heksekunst om man har skjønt hvordan ting funker.

      Comment


      • #4
        Som nevnt over, det er ingen heksekunst å lære seg å trimme inn et helikopter, men du kommer deg mye raskere opp i lufta, (og forhåpentligvis lettere ned) hvis du lar en som har flydd litt gjøre jobben for deg første gang, og heller la han forklare for deg hva han gjør.

        Hvis du sier ifra hvor du hører til er det sikkert en på forumet her som kan hjelpe deg.

        NB: hobbyen blir MYE morsomere hvis du tilhører en klubb
        <<Don't you know who I think I am>>

        Hans-O.Bentzen

        Comment


        • #5
          Angående klubb

          Jeg har selvsagt kontaktet nærmeste klubb som foreløpig har gitt til svar at de vil gjøre alt de kan for å få meg til å fly uten å kræsje! Klubben heter Strand RC klubb.

          Jeg tror dere alle har helt rett, men vil gjerne klare å montere heliet riktig selv, men uten å starte det da. (montering burde vel ikke ødelegge noe på det?)
          Jeg kontaktet klubben og fikk beskjed om at medlemskap og betaling ,det var ikke viktig, men at det å få heliet trimmet inn riktig og flyvedyktig var viktig! DET er holdning som jeg har respekt for!

          Selvsagt blir jeg medlem så fort jeg kan!
          Setter stor pris på å bli tatt så godt imot som amatør!!

          Comment

          Working...
          X