Announcement

Collapse
No announcement yet.

Carrera SB10 5060

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Carrera SB10 5060

    Rydda litt i kjelleren i påska og da dukka det opp ei ganske så lang eske.
    Min gode gamle SB10 som aldri skikkelig fikk lufta seg stakkars. Hanget i Vang i Valdres var litt for trangt for en så stor kjerre som denne. Siste tur resulterte i en liten knekk i ene vingen og selvfølgelig ødelagt canopy.
    Etter den tid har den vært med på adskillige flyttinger og den bærer litt preg av det.

    Så til frågan. Er det noen som har en god oppskrift på å lage en ny canopy som ser litt vettu ut? Evt om noen har et lager med gamle eller nye? Kanskje noen til og meg vet om et sted en kan kjøpe deler til Carrera eller Air Jet som jeg mener navnet var helt på slutten.

    Rart disse modellene forsvant. Kroppen var litt tung ja, men den tålte det utroligste. Jeg fikk takk fra gardbrukerne i Vang fordi jeg hjalp til med å lage hull til hesjestaurene med min ASW17. En annen knakk veivakslingen på en webra 40 i en Carrera Trainer med en vertikal rett i isen. Kroppen var like hel.

    Nok mimring for denne gang. Er det noen som kan hjelpe med ideer er det kjempefint. SB10 skal i lufta igjen!

    mvh
    Ola
    Ola
    Elverum Flyklubb Modell
    www.efkm.org

  • #2
    Er vel et langskudd men du kan høre med ABO Hobby om han har liggende igjen noen deler enda...

    Comment


    • #3
      Har en Carerra Nimbus på 3 meter. Det var vel Ferran materialet i kroppen heter. Det er uknuselig det! Grunnen til at jeg fortsatt har den er vel at det var et tidsspenn på 18 år mellom byggingen av venstre og høyre vingehalvdel (liker ikke å pusse vingeforkanter)!
      Er det samme type canopy som på min, av blåtonet plast? Har noen sprekker i min etter at den stod som ett spett i jorda med gjørme helt bak til vingen, men den er fortsatt brukbar. Har du de fleste bitene kan du kanskje lappe den sammen og legge et lag med glassfiber utenpå...
      Fred Larssen

      Comment


      • #4
        Sb 10

        Hei.
        Har en komplett SB 10 liggende å støve ned. Med strøken conopy og heile greia. Men selger desverre ikke bare canopyen. Har vurdert lenge å få den flyklar, men den krever en del jobbing å bli ferdigstilt. Men det er jo ett kjempefly med vingespenn på 5,10 meter. Vurderer å sette på en glowmotor for å få den opp i skikkelig høyde for å finne evnt termikk.
        Arve Sunnset
        Trondheim Mfk
        -------------------------
        Scale Warbirds of Norway
        www.scalewarbird.org
        -------------------------
        Flyr alt med vinger å rotorblad på.!!!

        Comment

        Working...
        X