Announcement

Collapse
No announcement yet.

TØR jeg det?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • TØR jeg det?

    Nå som sommeren definitivt nærmer seg, er det en annen interesse hos meg som vekkes til live. Og det er fiske, i mange varianter.
    Men det som til tider spesiellt har surret litt i hodet i vinter, er tanken på en T-Rex 450, eller forsåvidt en 600, sakte hovrende over vannflaten, med noen meter snøre under og bak seg og med en markklyse i enden. Det kunne ha vært en opplevelse å faktisk få napp og dermed kunne, bokstavelig talt, ha dratt opp ei røye eller en ørret på den måten. Og ikke minst få det dokumentert på film.

    Så hvis noen gjør et slikt forsøk, så gi meg gjerne et tips om hvordan det gikk. Men å forsøke med en 450-størrelse, ja da bør det vel ikke være så alt for stor fisk i vannet det prøves i ?

    Stein
    Last edited by Kingfisher; 09-05-07, 11:23.

  • #2
    Med en 450 og snøret hengende bak bør de vel helst ikke være større enn en sardin...

    Comment


    • #3
      Da skal det være liten fisk, og du skal være rask!

      Comment


      • #4
        Sardinen skal bite raskt. Batteriet varer ikke evig heller.

        Men tanken var jo morsom. Gleder meg til filmen.

        Comment


        • #5
          ..hvorfor ikke heller fly ut ei mark-line? Du må lage en utløsermekanisme da men...og kanskje ikke like spektakulært
          Mvh

          Olav Lund

          Comment


          • #6
            Viss eg var ein fisk ville eg tenkt meg om to ganger før eg nærma meg ein stor sumende sak over vatnet.
            Mvh Oly. "I reject the reality, and substitute my own."
            -T-rex 450 HDE
            -E-sky honey bee fp(pulverisert)
            Status: Skulelei

            Comment


            • #7
              Originally posted by oly.jonny
              Viss eg var ein fisk ville eg tenkt meg om to ganger før eg nærma meg ein stor sumende sak over vatnet.
              En litt stor fisk kunne kanskje ta det for en matbit...? Jeg gleder meg fortsatt til videoen

              Comment


              • #8
                Originally posted by lipo
                En litt stor fisk kunne kanskje ta det for en matbit...? Jeg gleder meg fortsatt til videoen
                Da ville nok den fisken få seg en overraskelse, med noen rimelig vonde rotor-rapp over kjeften, og det ville ha vært en helt annen opplevelse enn de innsekter den måtte ha slukt tidligere i livet

                S

                Comment


                • #9
                  Ny fiskeskrøne

                  "Det var den største fisken jeg noensinne har hatt på kroken. Den slukte helikoperet mitt".

                  Comment


                  • #10
                    Hvis noen har sett AFV (Americas Funniest Home Videos, eller noe i den dur), så var det faktisk en fyr som hadde et Caliber M24 fuel-heli. Han hadde hengt et snøre med en mark og en krok på, da han løfta helikopteret over vannflaten så var det en fisk som hang på gitt!
                    Mathias
                    Mikado Logo 700 Xxtreme | Blade 130 X | JR XG8 & Spektrum DX8

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by Mathias
                      Hvis noen har sett AFV (Americas Funniest Home Videos, eller noe i den dur), så var det faktisk en fyr som hadde et Caliber M24 fuel-heli. Han hadde hengt et snøre med en mark og en krok på, da han løfta helikopteret over vannflaten så var det en fisk som hang på gitt!
                      Hm.. Caliber M24 er da ikke noe fuel-heli? Er ikke det et fislete innendørsheli som ikke kan løfte så mye mer enn seg selv?

                      Kanskje han festet fisken først og senket den i vannet før han startet videoen? Litt kreativ redigering kan være nyttig.

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by lipo
                        Hm.. Caliber M24 er da ikke noe fuel-heli? Er ikke det et fislete innendørsheli som ikke kan løfte så mye mer enn seg selv?

                        Kanskje han festet fisken først og senket den i vannet før han startet videoen? Litt kreativ redigering kan være nyttig.
                        Tror det var et M24, sikkert skalaheli. Lignet ihvertfall veldig mye.

                        Ja, kan sikkert hende at det bare var juks og fanteri. Var flottører på helikopteret slik at det lå og fløyt på vannet.
                        Mathias
                        Mikado Logo 700 Xxtreme | Blade 130 X | JR XG8 & Spektrum DX8

                        Comment


                        • #13
                          Ja setter du på flottører er det jo en annen sak, da er det jo bare å ligge og vente på duppen og så nappe den opp
                          Geir Amund Lindberget

                          Comment


                          • #14
                            Fisket litt på youtube, og fikk følgende napp ...





                            Skitt fiske!

                            Comment


                            • #15
                              Bare du ikke...

                              ...får en svær gjedde på kroken.... Da trekkes heliet ned med søkke og snøre, uansett el eller fuel.
                              Men jeg gleder meg til video'n!

                              Comment

                              Working...
                              X