Announcement

Collapse
No announcement yet.

Wow! Ros til posten

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Wow! Ros til posten

    Ros til posten for en gangs skyld.

    Jeg bestilte noen små deler fra USA på søndags kvelden. Butikken sendte delene mandag morgen og ankom norge på onsdag. På torsdag ettermiddag kom overraskelsen. Pakken var fremme her oppe i nord allerede. Den var ikke sendt som brev, og gikk den vanlige pakkeveien i følge sporingen, bare veldig fort, så dette overrasket meg veldig.

    Håper det fortsetter. Hehe.

  • #2
    Eg bestilte noen deler IFRA nord norge til vestlandet samme tidspunkt. og de kom ikkje før i dag. Kan ikkje si at eg er imponert over posten enda.....
    Mvh Oly. "I reject the reality, and substitute my own."
    -T-rex 450 HDE
    -E-sky honey bee fp(pulverisert)
    Status: Skulelei

    Comment


    • #3
      Vanligvis tar det tre arbeidsdager for pakker å nå Bardufoss fra de er sortert i Oslo. Lurer på hva som skjedde med pakken min siden det gikk så fort. Ruten er samme som vanlig i følge sporingen.

      Comment


      • #4
        Hadde samme opplevelsen selv i dag. Ringte Øgrey ca kl 14 i går og bestilte en skjæretråd til 100 kr. Hadde et indre håp om at jeg skulle få den til neste langhelg. Overraskelsen var stor da den lå i postkassa allerede i dag. Dvs mindre enn 24 timer etter at jeg bestilte den. I tillegg til posten så fortjener også Øgrey ros som får sendt ting så utrolig raskt og ikke minst at jeg slipper delay og ekstrautgifter ifm oppkrav.

        mvh
        Ola
        Ola
        Elverum Flyklubb Modell
        www.efkm.org

        Comment


        • #5
          Mysteriet oppklart!

          Tor Arne, du har helt klart vært heldig her.

          Du har selvfølgelig bare truffet postansatte som er modellflygere, og som derfor forstår at alle pakker haster, men modellflyutstyr haster mest

          Moro med positive overraskelser, uansett hvor de dukker opp
          http://www.phoenix-rc.org/
          http://www.glamdalrck.net
          http://www.scalewarbird.org/
          ---------------------------------------------------
          Flying is the second greatest thrill known to man, landing is the first

          Comment


          • #6
            Forklaringen er like enkel som den er grei.
            Så og si all post, også pakkepost, fra utlandet går luftveien helt fram, hvis mulig.
            Post fra utlandet sendes veldig sjelden i våre dager som "surface".
            Pakkeposten innenlands går derimot landeveien, såsant den ikke sendes som "ekspress". Det tar litt tid å kjøre fra Oslo til nord i landet, særlig når vi har fartsgrenser som varierer fra 50 til 80 km/t på hovedveiene. Unntaksvis 90 km/t.
            Brevposten derimot, går luftveien, også innenlands. Dvs at et brev som postes sent ettermiddag sør i landet, kan være framme i nord neste morgen.

            olle

            Comment


            • #7
              Som sagt, den ble ikke sendt som brev, men som pakke, samme rute som pakker vanligvis tar. Brevpost kommer vanligvis over natten med fly. Det er normalt at det går fort fra utlandet til Norge, og tregt når den skal reise innenlands.

              Comment


              • #8
                Min beste så langt, ba om noe elektroutstyr fra Tyskland og pakken levert på døren dagen etter rundt formiddagstid. Dvs <24t etter bestilling.
                Ikke ekspresspost eller spesiell forsendelse, vanlig pakkepost via DeutchePost.

                Min verste sålangt, 3mnd "ferie" for pakken mens den lekte gjemsel på postsentral 4068. Kom frem til slutt...

                Typisk pakke fra USA bruker en god uke med USPS pluss/minus.
                ----------------
                Haldor
                ~~ If this is torture chain me to the wall ~~

                Comment


                • #9
                  Litt off topic

                  Dere som har bestillt varer fra USA som går som airmail(hvis noen gjør det?)
                  Hvor lang tid må en regne med at pakka tar?

                  HAr bestillt noe balsa ved fra lonestar balsa, og det ble sendt for over 1 mnd siden, men ennå ikke fått noe

                  Mvh
                  Cory

                  Comment


                  • #10
                    Jeg bruker vanligvis ekspresstjenester. Det koster fra $20-60 avhengig av vekt og firma. EMS er det jeg vanglivis bruker. Da er varen i Norge i løpet av to dager.

                    Når jeg har brukt airmail USPS så tar det normalt rundt 10 dager og opp til en måned i de verste tilfellene hvis jeg husker riktig.

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by Haldor
                      Typisk pakke fra USA bruker en god uke med USPS pluss/minus.
                      Det kommer vel helt an på hvilken service du velger. USPS sin EMS service kan ta fra 3 dager og oppover. Vanlig airmail pleier for meg å ta mellom 1 og 2 uker, har et inntrykk av at små airmail sendinger går fortere enn store.
                      Surface mail tar vel 1 til 2 mnd eller mer.

                      USPS som er amerikansk post tilbyr alle disse.

                      Comment


                      • #12
                        Som sagt , så går som oftes pakker fra utlandet, med fly, helt fram til nærmeste flyplass, da de ekspederes og behandles som ekspressgods. Derfor kommer de raskt fram.
                        I motsetning til innenlandspakker, som nesten konsekvent går landeveien, da de bare unntaksvis sendes som ekspress.

                        ole

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by olle
                          Som sagt , så går som oftes pakker fra utlandet, med fly, helt fram til nærmeste flyplass, da de ekspederes og behandles som ekspressgods. Derfor kommer de raskt fram.
                          I motsetning til innenlandspakker, som nesten konsekvent går landeveien, da de bare unntaksvis sendes som ekspress.

                          ole
                          I alle tilfeller jeg har bestilt varer fra utlandet som ekspressgods så er de kun ekspressgods så lenge de reiser i utlandet. De kommer til Gardermoen som første sted i Norge og går derfra som pakker etter fortolling. Nærmeste flyplass her er Bardufoss lufthavn. Hvis du leser posten min lengre opp så sier pakkesporingen at pakken går samme vei som norgespakker eller smartpost vanligvis gjør, nemlig Oslo-Tromsø-Bardufoss. Har de latet som om den gikk pakkeveien og sendt den som brev rett fra Oslo til Bardufoss mener du?

                          Det var en 40x32x8 cm pakke på litt over 650 g.

                          Comment


                          • #14
                            Ja ja, sånn går no dagan:

                            Søketidspunkt: 21.08.07 kl. 17.56.05

                            19.08.07 15.47 TIL LAGER 2061 GARDERMOEN
                            18.08.07 13.58 STOPPET FOR IMPORTFORTOLLING 0024 OSLO
                            18.08.07 13.58 ANKOMMET MOTTAKERLAND 0024 OSLO
                            16.08.07 11.20 SENDT FRA AVSENDERLAND 9999 INGEN NY POSTADRESSE
                            Fred Larssen

                            Comment


                            • #15
                              Jeg hadde også nettop en pakke som fikk status "til lager". Den dukka opp uten at sporingen endret seg etter noen dager.

                              Comment

                              Working...
                              X