Announcement

Collapse
No announcement yet.

Min første høye auto gikk dritt (video)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Min første høye auto gikk dritt (video)

    var på stripa her om dagen, hvor jeg hadde bestemt meg å øve på auto`s begynte med noen lave for så å prøve på en høy en, men det jeg gjorde feil var at jeg fokuserte mest på var helien og glemte å tenke på hvor stripa var, når jeg kom ned måtte jeg bruke opp alle energien på å ikke lande helien i grøften, og jeg fikk neste bladestop og det gikk dritt.

    tips til andre, om du ser på starten av filmen så hadde jeg no kurver som ikke var bra, så når jeg slo over på idleup i lav høyde så hadde jeg mindre positiv pitch i idle up en i normalmode. så dette var litt skummelt,

    ligger en film av begivenheten


    sett deg ned å kos deg på andres kjipe opplevelse!

    men deler er på vei, så er ikke lenge til det er i lufta igjen
    Last edited by muff; 13-05-07, 19:40. Reason: måtte bare
    T-rex 600N pro OS50 hyper, 611, 3x9255, Fromeco ++++JR9XII
    Yak 54 m ASP65
    Depron vrak ;)
    masse annet stæsj som bare står der å tar plass ;)

    "Once you are in RC you are in for life. You may go away but it will draw you back"

    -- Ronny --

  • #2
    Skummelt

    Hadde du kontroll på de folka som sykla på veien egentlig?
    Hjertelig hilsen
    -Clive Canopy-

    Hangar!
    Alt er pulverisert

    Comment


    • #3
      om jeg har kontroll er vel egentlig litt vanskelig å svare på. dette siden de folka på veien ikke er utstyrt med verken servo eller motaker, heller ikke er de lydige å reagerer på sitt, dekk, eller rull rundt, men om det du mener at det var forsvarlig med en auto der så kan jeg si ja uten å ha dårlig samvittighet, ser mye nermere ut på filmen, (kan jeg si meg enig i) men jeg kan si at det ikke var en situasjon hvor noen var i fare..
      Last edited by muff; 13-05-07, 20:41.
      T-rex 600N pro OS50 hyper, 611, 3x9255, Fromeco ++++JR9XII
      Yak 54 m ASP65
      Depron vrak ;)
      masse annet stæsj som bare står der å tar plass ;)

      "Once you are in RC you are in for life. You may go away but it will draw you back"

      -- Ronny --

      Comment


      • #4
        Det var synd det med den auton, var jo sykt høyt du skulle på den første ordentlige auton! Det holder lenge med å være en 20 meter over stripa, og du bør helst komme på et legg i medvind før du svinger inn i motvind og vipper bryteren slik at du kommer glidende inn i en auto og lander lander forran deg. Lettere å kontrolere en auto som synker gjevnt nedover enn en som bare braser rett ned mot bakken og lander neders på stripa slik du gjorde. Et annet tips til er å føre venstrestikka mykt opp fra du er ca 5 meter over bakken til helin nesten står rolig 10 cm over gresset slik at du kan få satt den pent ned. Det er mer energi å hente hvis du fører den mykt opp! Lykke til neste gang!
        Med Vennligst Hilsen
        Sondre Aabø
        www.aircam.no

        Comment


        • #5
          Som andre allerede har nevnt:
          - hvorfor så høyt? 10-20m er mer enn nok!
          - prøv med litt hastighet mot vinden neste gang.
          - juster opp throttle-hold turtallet. Om alle hadde skrudd opp dette til ett nivå der clutchen akkurat tar tak så hadde alle etterhvert klart både normal og aerobatic auto.
          - er det egentlig safe med sykkelvei foran flyområdet? Det fungerer sikker om man har en medhjelper som sier i fra når folk kommer, men det er ikke alltid man kan kontrollere når og hvor man skal krasje....
          Tom Erik Smedal
          www.artistic3D.net
          www.photopia.no

          Comment

          Working...
          X