Announcement

Collapse
No announcement yet.

De ultimate helibyggevideoer

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • De ultimate helibyggevideoer

    Bob aka Finless som har gjort seg til en kjendis for mange som liker helibygging har fått en seriøs konkurrent.

    Er så heldig å slite med en influensa på nasjonaldagen så jeg slo på TVen og fant programmet "A chopper is born" på Discovery.

    Dette er gutten sin med skikkelig helibyggesett. Her snakker vi ikke Raptor eller TRex men et lite 1:1 heli for 2 mennesker.

    Episode 4 gikk i dag 14:00-14:30, episode 5 i morgen samme tid samt 0750-0815. Episode 6 mandag samme tider...for de som liker skikkelige byggevideoer.

    I dag monterte han cyclic og collective control samt ror og gass.

  • #2
    Er en kongeserie det der, gikk på Discovery for noen år siden, satt klistret da Han har jo også "A plane is born", i tillegg til en haug med bil og motorsykkelserier.
    Morten Smøraas

    Comment


    • #3
      Hele serien fra Discovery om byggingen av helikopteret Rotorway 162 F har i hvert fall ligget ute som torrents, slik at du med litt leting fort finner resten av det om du vil. Det er 11 eller 12 episoder der helikopteret blir prøvefløyet i siste episodene. Artig serie.

      Comment


      • #4
        Originally posted by Psyko-lefse
        Er en kongeserie det der, gikk på Discovery for noen år siden, satt klistret da Han har jo også "A plane is born", i tillegg til en haug med bil og motorsykkelserier.
        Tror jeg har sett en episode av "A plane is born". I den episoden forsøkte de å bygge Wright Flyer.
        Mathias
        Mikado Logo 700 Xxtreme | Blade 130 X | JR XG8 & Spektrum DX8

        Comment


        • #5
          Originally posted by phammers
          Ja, veterinæren og gartneren Mark Evans bygger både biler, fly, motorsykler og helikopter.

          Page not found – Dr Mark Evans – TV Portfolio

          Men se opp for dårlig teksting/oversetting til norsk!

          God bedring, forresten.

          Mvh

          -Pål

          Problem loading page.....
          ~Futaba 10C~


          ~T-Rex 500 v-bar~
          ~T-Rex 700 v-bar~ Home edition

          ~Min Cnc byggetråd #1~
          ~Min Cnc byggetråd #2~
          ~Min Cnc byggetråd #3~


          ~Trondheim Modellflyklubb~

          Comment


          • #6

            Takk.
            Leser ikke så ofte teksten men fikk med meg at de ikke hadde funnet noe ord for swashplate, det ble bare "plata"

            Comment

            Working...
            X