Announcement

Collapse
No announcement yet.

Trenger hjelp med dekaler

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Trenger hjelp med dekaler

    Hei!
    Siden min "byggetråd" ( Extreme Flight 48" YAK 54-E - (MFN) ModellflyNytt.no ) er godt lest men kanskje den med minst inlegg (unntatt fra meg da) på hele MFN legger jeg mitt spørsmål her, kanskje med større fremgang.
    Er i ferd med å ferdigstille min EF Yak 54 og ønsker tips om hvordan jeg på beste (peneste) måte på satt på dekaler. Jeg har noen vage minnebilder om forskjellige teknikker for å f¨å til dette men kan ikke huske nå.

    Det er tal om vanlige klistermerkedekaler.

    Noen lure triks?

    Peter
    Attached Files
    Peter Rahm
    Siggerud
    Cirrus RCFK

  • #2
    Spray Zalo-vann på betrekningen før du legger dekalene på. Dette gir deg tid til å få dekalene på rett plass (siden limet ikke biter med en gang), og du får presset ut all luften. Dekalene sitter som støpt etterpå, og resultatet blir bra!
    Tore

    www.skalamodellflyklubb.no

    Comment


    • #3
      Originally posted by Tore
      Spray Zalo-vann på betrekningen før du legger dekalene på. Dette gir deg tid til å få dekalene på rett plass (siden limet ikke biter med en gang), og du får presset ut all luften. Dekalene sitter som støpt etterpå, og resultatet blir bra!
      Endelig respons, tusen takk!
      Peter
      Peter Rahm
      Siggerud
      Cirrus RCFK

      Comment


      • #4
        Husk nå på å ikke ha mye Zalo i vannet.
        Zaloen er der for å bryte vannhinna, så en 4-5 dråper pr halv liter er bra.
        Hans Idar Haldorsen
        Alta

        Sceadu Evo 50
        T-Rex 450 SE
        E-starter
        U Can Do 3D Elektro
        Great Planes Revolver 50

        Comment

        Working...
        X