Announcement

Collapse
No announcement yet.

PopFlyer Extra 300, ny EPP indoor modell

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • PopFlyer Extra 300, ny EPP indoor modell

    Har gått til anskaffelse av min nå andre PopFlyer EPP. Og tenkte at jeg skule dele litt av mine erfaringer og meninger om denne artige indoor modellen.

    Bilder og info blir lagt ut fortløpende med byggingen osv....
    Lars Norberg

  • #2
    PopFlyer Extra 300

    Da er byggingen i gang og modellen er tatt ut av esken. Nå skal det sises at det er andre gang jeg bygger denne modellen så jeg tar med mine erfaringer om forsterkninger og lignende der jeg vet det trengs.

    Det første jeg legger merke til er byggeforklaringen til modellen. Nå er jo dette en indoor 3D modell og ikke all verdens med bygging, siden det er lite skala detaljer osv. Men på denne modellen kan man ikke gjøre mye galt, så her trenger men ihvertfall ikke noen tidligere erfaring for å kunne sette sammen. Byggeforklaringen er på engelsk og er enkel og forstå ved hjelp av tydelige bilder og en forklarende tekst.

    På modellen ser man jo fort at dette ligner mye på en shockflyer i prinsippet. Men der man på shockflyer limte inn carbon for å forsterke modellen har Popflyeren allerede ferdig innlimte carbonlister. Et eksempel kan ses på sideroret og halepartiet. Modellen er fylt opp med carbon list på 1x4 mm på de fleste stedene jeg ville ettermontert på en shockflyer.

    Siden modellen er laget i EPP går byggingen fort pga du kan bruke vanlig superlim og kicker.
    Attached Files
    Last edited by Lars N; 28-05-07, 09:49.
    Lars Norberg

    Comment


    • #3
      Forhandlernytt

      Burde du strengt tatt ikke lagt dette ut under Forhandlerinformasjon.

      Slik jeg forstår det driver du sjappa som selger disse flya.

      Det har akkurat vært en lengere diskusjon her rundt dette temaet.
      Pål Kasnes

      Comment


      • #4
        Utstyr

        For å svare på et spørsmål før jeg går videre:
        - Ja, jeg er en del av en butikk som selger denne modellen, og hvis noen føler at jeg derfor ikke burde skrive en byggeartikkel om et eget produkt, så er denne tråden helt frivillig å lese. Men håper at de fleste vil finne den interesant.



        Min forrige modell ble satt opp med dette utstyret:

        Graupner compact 160 (AXI 2204/54 med graupner merke)
        Jet 8 A Advanced ESP
        3 stk HS-55 mini servoer
        Hitec Electron 6 motaker

        Dette utstyret er veldig tungt iforholdt til hva man kan få tak i. Du kan få tak i servoer, motaker og regulator som veier halvparten av vekten. Hovedårsaken til at dette utsyret ble valgt var at det var det jeg hadde liggende og at jeg er fortrolig med dette. Jeg har aldri hatt noen problemer med noe av dette og har alltid fungert. Så om det veier 20 gram ekstra synes jeg det er helt greit.

        I den nye modellen kommer jeg til å ha:
        Cyclon mikro CPLR
        Cyclon pilot 10 regulator
        3 stk HS-55
        Motager er fortsatt uvisst

        Det blir ikke noen store endringer på selve oppsettet utenom at jeg prøver cyclon motor og regulator isteden for Graupner/Axi. Jeg håper med dette at jeg får en hissigere modell siden Cyclon motoren trekker 150 gram mer en Graupner motoren og regulatoren veier omtrent halvparten av Jeti. Utingen er at denne ikke kan programeres i den grad Jeti'en kunne.

        På cyclon passer APC 8X3,8 best med tanke på montering. Synes den også er bedre og mer hamonisk og hovre med i forhold til GWS 8X4 som kan virke noe hissigere i reaskjonen.
        Attached Files
        Last edited by Lars N; 28-05-07, 10:28.
        Lars Norberg

        Comment


        • #5
          Nesten helt ferdig

          Popflyeren tar ikke lange tiden og bygge, men man kan fortsatt ta en del snarveier for å spare vekt og reperasjoner senere.
          Man burde forsterke rundt understeller, dette kan gjøres ved feks lime inn carbonstenger i EPP'en der undertellet sitter.
          Jeg limte også rorhornene rett på rorene uten skruene og bakdelen som følger med, dette pga at jeg ikke så vitsen og mulighet til å spare vekt.
          Attached Files
          Lars Norberg

          Comment

          Working...
          X