Announcement

Collapse
No announcement yet.

paypal og visa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • paypal og visa

    Er paypal 100% sikkert?

    Ser at du må ha sånt skikkelig visakort og ikke visa elektron..
    Må du være 18år for og få ekte visakort som jeg kan bruke på paypal?
    Har virkelig blitt bitt av basillen

  • #2
    Hei. Har betalt med paypal mange ganger fra forskjellige webshop og det har aldri vært noe problem. Kan trygt anbefales. Snakk med banken din angående visa.

    Comment


    • #3
      Ingenting er 100% sikkert.. Men PayPal skal være bra å bruke. Jeg har brukt det flere ganger. PayPal er mye plaget med hackere som prøver deg. De har derfor et rått nettverk og sikkerthets-system som skal gjøre det trygt å bruke de.

      Men husk en ting.. PayPal sender deg ALDRI mail hvor de spør etter koder, brukernavn, kontonummer, personnummer og slikt..
      Det er hackere som sender slike mailer, med PayPal logo.. men det er ikke PayPal..
      Så du skal ikke tvile på PayPal.. MEn det er alltid tryggest, (og dyrest) å handle på butikken i gata
      Thomas Molnes
      Ålesund og Omegn Modellflyklubb

      Comment


      • #4
        Jeg har brukt det mye i flere år og aldri hatt tull, men som forrige mann sier. Følg aldri noen linker du får fra "Paypal", de logger deg rett inn i finedens verden.

        Gå alltid rett til adressen Betal, overfør og ta imot penger på nettet | PayPal NO og logg deg inn derfra !
        ____________________________
        Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

        Comment


        • #5
          Nå kan vel Paypal fremstilles i et rosa lys, så lenge alt fungerer som det skal.
          Men flere har gjort oppmerksom på at Paypal, hvis noe skulle tror det, ikke er så behjelpelig hvis en i et kjøp rett og slett er blitt lurt, får skadet vare eller at annet er feil. Paypal, er det blitt rapportert, tar ikke noe iniativ/ansvar for å hjelpe deg med å få ordnet opp.
          Å knytte Paypal, eller andre tjenester mot et betalingskort er vanlig, men kanskje ikke det lureste en gjør. For min del bruker jeg aldri Visa men Eurocard/Mastercard el. lignende kredittkort og trekkes dermed ikke direkte fra konto.
          Der jeg har valget mellom å betale via Paypal og kredittkort, bruker jeg alltid kredittkort.
          Jeg har tildigere blitt lurt ved at vare ble betalt men ikke levert ved betaling via Eurocard/Mastercard. Dette ga jeg beskjed om pr. e-post til kredittkortselskapet og etter en stund var saken løst og pengene tilbake.

          Hvordan denne episoden ville ha blitt håndtert, med Paypal mellom kredittkortselskapet og selger, vet jeg faktisk ikke og derfor bruker jeg kredittkort nettopp for ikke å komplisere hvis en slik situasjon skulle oppstå.

          Men så er det jo slik at Paypal ofte er det eneste valget, og da er det jo gitt. Men, som sagt, da har jeg valgt å knytte kredittkort opp mot Paypal-konto og ikke et betalingskort. Jeg føler meg iallefall tryggere med det og at jeg har kontroll over at bankonto ikke belastes/tappes uten at jeg er klar over det.

          EDIT:
          For å utdype hva jeg mener med "lurt" ovenfor:
          Bestilte ting&tang fra et stort og kjent nettbutikk i USA. Tiden gikk og jeg purret utallige ganger om å få tilsendt trackingnbr. på forsendelsen. Ingen respons på mange mailer og ingenting dukket opp i posten. Beløpet var i mellomtiden belastet Mastercard og betalt. Siste mail til nettbutikken var med beskjed om at jeg ville kontakte kortselskapet ang. pågående sak. Det medførte ingen respons og jeg kontaktet Mastercard ang. saken. Hvilken kontakt som var mellom Mastercard og nettbutikken vet jeg ikke men mitt kort ble i allefall kreditert uten flere spørsmål.
          Det er viktig at hvis en blir lurt, enten ved manglende eller mangelfull leveranse både ved bruk av Paypal eller andre betalingsformer, at en melder dette til selskapene bak. Forhåpentligvis medfører det at butikker/selgere får en advarsel eller at de ved gjentagelse blir fratatt retten til å bruke betalingssystemet.
          Den nettbutikken jeg fikk refererer til har riktignok fremdeles Mastercard som betalingsvalg. Men jeg kjøper aldri noe derfra. "Brent barn......."

          Stein
          Last edited by Kingfisher; 01-06-07, 13:54.

          Comment


          • #6
            hva paypal gjør og ikke gjør spiller liten rolle med tanke på å få tilbake penger.Om du bruker paypal og visa,bruker du en SIKKER betalings måte.Og da er det kort utsteder (din bank) som må erstatte en eventuel svindel.Har brukt paypal og visa i 5 år og aldri vert ute for noen form for tull.
            Alt som kan fjernstyres.
            ---------------------------------------------
            The problem with nitro's these days are that they arent brushless.
            Electronics run on smoke... if you let the smoke out, they stop working.
            Steinar Kvarme.

            Comment


            • #7
              Jeg har brukt PayPal og vet de ikke hjelper deg dersom du har fått en mangelfull leveranse. De prøver ikke en gang!

              Comment


              • #8
                Originally posted by Torstein
                Jeg har brukt PayPal og vet de ikke hjelper deg dersom du har fått en mangelfull leveranse. De prøver ikke en gang!
                Nå er vell strengt tatt ikke det paypal sin oppgave heller. De leverer vell kun en tjeneste for kortbetaling. Bunn og grunn så er det vell visa som står bak siden det er dems kort som blir brukt.
                Tror også paypal må være kunde av visa for å bruke dems tjeneste og dermed så er dem sjekket opp og funnet verdige til og videreformiddle tjenestene til visa.
                --
                Mvh
                Rohnny Stormo

                -----------------------------------------
                TowCobra (Hirobo) + Futaba 14mz selges.

                Comment


                • #9
                  Originally posted by elektrodude
                  hva paypal gjør og ikke gjør spiller liten rolle med tanke på å få tilbake penger.Om du bruker paypal og visa,bruker du en SIKKER betalings måte.Og da er det kort utsteder (din bank) som må erstatte en eventuel svindel.Har brukt paypal og visa i 5 år og aldri vert ute for noen form for tull.
                  Hvis du viser til mitt innlegg, så snakker ikke jeg om hvilken sikkerhet som ligger i i selve nettbetalingen. Det er en helt annen sak. Jeg snakker om hva en kan, og ikke kan, forvente at betalingsformidler bidrar med av hjelp hvis en opplever misligheter ved bruk av deres tjenester. Og med det mener nødvendigvis ikke bare ren svindel.
                  Det er de erfaringer som andre har opplevd, og meldt om, at de ved opplevde misligheter, har i forkant trodd at de vil få hjelp av Paypal til å rettet opp forholdet. Erfaringen de melder tilbake om er altså at de ikke har fått slik hjelp.

                  Det er jo hyggelig at du ikke har hatt problemer med Paypal og Visa i 5 år, men poenget mitt var å referere til erfaringer andre har hatt når ting IKKE har gått som forventet. Det kan jo også være greit å vite.

                  (Jeg er sikker på at noen forsikringstagere har opplevd akkurat det. At alt er ok så lenge ingenting skjer, men når det først gjør det, så er kanskje ting ikke slik en trodde i forkant)


                  S

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by nilste
                    Hvis du viser til mitt innlegg, så snakker ikke jeg om hvilken sikkerhet som ligger i i selve nettbetalingen. Det er en helt annen sak. Jeg snakker om hva en kan, og ikke kan, forvente at betalingsformidler bidrar med av hjelp hvis en opplever misligheter ved bruk av deres tjenester. Og med det mener nødvendigvis ikke bare ren svindel.
                    Det er de erfaringer som andre har opplevd, og meldt om, at de ved opplevde misligheter, har i forkant trodd at de vil få hjelp av Paypal til å rettet opp forholdet. Erfaringen de melder tilbake om er altså at de ikke har fått slik hjelp.

                    Det er jo hyggelig at du ikke har hatt problemer med Paypal og Visa i 5 år, men poenget mitt var å referere til erfaringer andre har hatt når ting IKKE har gått som forventet. Det kan jo også være greit å vite.

                    (Jeg er sikker på at noen forsikringstagere har opplevd akkurat det. At alt er ok så lenge ingenting skjer, men når det først gjør det, så er kanskje ting ikke slik en trodde i forkant)


                    S
                    Det stemmer ikke helt dette att paypal ikke hjelper deg.En venn av meg fikk problemer med en selger på Ebay som ikke leverte varen han hadde kjøpt, det var ikke store summen (350kr)men han tenkte att han skulle teste systemet.Det han gjorde var å gå inn på paypal og "opening a dispute".Det som skjedde da var att paypal prøvde å kontakte selger.Om ikke dette lykkes sperret dei bruken av paypal til selger.Da tok selger kontakt med min venn på E-post og lovet å betale beløpet tilbake om han opphevet denne "dispute"Min venn opphevet den,men fikk aldri tilbake pengene fra selger desverre.
                    PS om du lukker en dispute kan du ikke opne den igjen i denne spesifikke saken.
                    Han kontaktet da banken sin og presenterte hele saken,og banken punget ut.Så eg står fortsatt for det eg skrev i mitt tideligere innlegg att bruker du en sikker betalings måte så er du sikkret mot tapt valuta.
                    Last edited by elektrodude; 01-06-07, 20:09.
                    Alt som kan fjernstyres.
                    ---------------------------------------------
                    The problem with nitro's these days are that they arent brushless.
                    Electronics run on smoke... if you let the smoke out, they stop working.
                    Steinar Kvarme.

                    Comment


                    • #11
                      Du er sikker på at han ikke åpnet en dispute i eBay da?

                      Paypal er vel et eBay selskap og ble vel opprinnelig startet for å ordne betaling for eBay varer mener jeg.

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by Tintin
                        Du er sikker på at han ikke åpnet en dispute i eBay da?

                        Paypal er vel et eBay selskap og ble vel opprinnelig startet for å ordne betaling for eBay varer mener jeg.
                        Paypal har ikke alltid vært et Ebay selskap. Paypal ble startet i 1998 og kjøpt opp av Ebay i 2002. Gründeren Elon Musk bruker nå litt av formuen på å forsøke å gjøre rakettoppskytinger billigere gjennom selskapet Spacex. Foreløpig har de to misslykkede oppskytinger og stor optimisme.

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by Tintin
                          Du er sikker på at han ikke åpnet en dispute i eBay da?
                          jo det er jo det eg skriver eller rettet det til
                          Alt som kan fjernstyres.
                          ---------------------------------------------
                          The problem with nitro's these days are that they arent brushless.
                          Electronics run on smoke... if you let the smoke out, they stop working.
                          Steinar Kvarme.

                          Comment

                          Working...
                          X