Announcement

Collapse
No announcement yet.

Warbirds på Østlandet?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Warbirds på Østlandet?

    Jeg har stor interesse for scala fly, spesielt Warbirds og fly fra ”The Golden Age”. Men jeg savner et sted eller felleskap hvor jeg kan møte likesinnede og snakke om min store interesse – Warbirds fra andre verdenskrig.
    De har jo store miljøer i utlandet og vi har jo de flinke ”gutta” i Trondheim, men det blir litt for lang for meg å reise dit for å dyrke min interesse.
    Jeg ønsker meg et felleskap hvor vi kunne møtes og snakke krigsfly osv. Et uformelt felleskap som dyrker denne interessen, her på Østlandet. Hva syntes dere? Er det noen andre som kunne tenke seg det samme? Er det noen som har lyst å være med på å skape noe slikt?

    Hans-Peter
    Hans-Peter Röder
    http://www.phoenix-rc.org/
    www.jetsofnorway.no

  • #2
    Originally posted by Saint 21
    Jeg har stor interesse for scala fly, spesielt Warbirds og fly fra ”The Golden Age”. Men jeg savner et sted eller felleskap hvor jeg kan møte likesinnede og snakke om min store interesse – Warbirds fra andre verdenskrig.
    De har jo store miljøer i utlandet og vi har jo de flinke ”gutta” i Trondheim, men det blir litt for lang for meg å reise dit for å dyrke min interesse.
    Jeg ønsker meg et felleskap hvor vi kunne møtes og snakke krigsfly osv. Et uformelt felleskap som dyrker denne interessen, her på Østlandet. Hva syntes dere? Er det noen andre som kunne tenke seg det samme? Er det noen som har lyst å være med på å skape noe slikt?

    Hans-Peter
    Jeg melder meg frivillig.

    Mvh
    Kjell Aanvik
    (menig)
    Last edited by Eureka; 11-06-07, 09:45.

    Comment


    • #3
      Count me in.....
      Ken Bates
      Never Mind the Label

      Comment


      • #4
        Tanken om et Warbirdmiljø i Norge

        Originally posted by Saint 21
        Jeg har stor interesse for scala fly, spesielt Warbirds og fly fra ”The Golden Age”. Men jeg savner et sted eller felleskap hvor jeg kan møte likesinnede og snakke om min store interesse – Warbirds fra andre verdenskrig.
        De har jo store miljøer i utlandet og vi har jo de flinke ”gutta” i Trondheim, men det blir litt for lang for meg å reise dit for å dyrke min interesse.
        Jeg ønsker meg et felleskap hvor vi kunne møtes og snakke krigsfly osv. Et uformelt felleskap som dyrker denne interessen, her på Østlandet. Hva syntes dere? Er det noen andre som kunne tenke seg det samme? Er det noen som har lyst å være med på å skape noe slikt?

        Hans-Peter
        --------------------------------------
        Hei Hans-Peter, jeg forstår ditt savn når det gjelder miljøet.
        Scale Warbird er en spissing av intresseomerådet for skalafly, og kansje litt sært..... , men når det er sagt så opplever vi her oppe i Trondheim at intressen er økende. Vi var bare 4-5 stykker som begynte å snakke sammen og det bare utartet seg og nå er vi en fast gjeng på 12-15 stykker.
        Hvorfor ikke ta i bruk forumet www.scalewarbird.org for å samle en gjeng og for å få igang diskusjonene. Da kan vi her oppe også lett delta og miljøet blir større.
        Ett tips, gå inn i din egen klubb og lodde intressen!
        Utover dette vet jeg av flere nede på Østlandet som "går med en warbird imagen".
        Er du medlem av forumet scalewarbird? ,- hvis ikke meld deg inn!
        Start en tråd for å få samlet miljøet!!
        Legger ved et stemningsbilde.
        Attached Files
        Last edited by spitfire; 11-06-07, 13:57.
        John Arne Sagøy
        Scale Warbirds of Norway
        Trønderbataljonen
        www.scalewarbird.org
        No guts, no glory

        Comment


        • #5
          Følg med, følg med!!!!

          I neste MI kommer det annonse for WW2007, samt en artikkel rundt skalamiljøet.
          Se også; http://www.warbirdweekend.org/Welcome/Welcome.html
          Attached Files
          John Arne Sagøy
          Scale Warbirds of Norway
          Trønderbataljonen
          www.scalewarbird.org
          No guts, no glory

          Comment


          • #6
            Originally posted by spitfire
            I neste MI kommer det annonse for WW2007, samt en artikkel rundt skalamiljøet.
            Se også; http://www.warbirdweekend.org/Welcome/Welcome.html
            Heisann

            En liten feil i linken til Jon Arne. Riktig link her.
            http://www.warbirdweekend.org/Welcome/Information.html

            I tillegg kan du jo kose deg litt med video fra Kruttløseren. En liten warbirdevent som fungerer som oppvarming til WW-07
            http://www.aitel.hist.no/~torbjorn/m...o/krutt-07.wmv
            Mvh
            Torbjørn Gustafson
            www.trmfk.no



            Will fly for food

            Comment


            • #7
              Originally posted by spitfire
              --------------------------------------
              Er du medlem av forumet scalewarbird? ,- hvis ikke meld deg inn!
              Har forsøkt å melde meg inn, men når jeg trykker på "register", får alltid denne beskjeden tilbake: "Sorry, registration is currently disabled."

              Ellers er jeg nok en kandidat for et østnorsk warbird miljø...
              http://www.phoenix-rc.org/
              http://www.glamdalrck.net
              http://www.scalewarbird.org/
              ---------------------------------------------------
              Flying is the second greatest thrill known to man, landing is the first

              Comment


              • #8
                Originally posted by Jan_Petter
                Har forsøkt å melde meg inn, men når jeg trykker på "register", får alltid denne beskjeden tilbake: "Sorry, registration is currently disabled."

                Ellers er jeg nok en kandidat for et østnorsk warbird miljø...
                Hei, vi har kjempelyst til at scalewarbird skal ha en staffel på østlandet, dere er hjertelig velkomne til å delta. Så tar vi et landsmøte nå og da. Alt matriell som ryggmerker, logoer etc kan dere får dersom dere organsiserer dere i scalewarbird. Vi ønsker ALLE hjertelig velkomne.

                Registering på forummet er disablet fordi å hindre registrerings spam. Som det står på scalewarbird skal man bare sende en mail til webmaster@scalewarbird.org så blir man registrert på dagen. Så send meg en mail så fikser jeg resten.

                Mvh
                Øistein Aanensen
                Team Scalewarbird of Norway

                Comment


                • #9
                  Jeg er medlem av www.scalewarbid.org og det er en fantastisk gjeng. Vi er vel ikke scala entussiaster ned til den minste detalj på instrument panel eller lignende men det er noen som tar det mer seriøst enn andre. Men det er det som er fint med den gjengen. Alle er velkommne med det de har av alt fra sport skala til 1/4 skala. Jeg for min del har en Hangar 9 Mustang som jeg fløy med der oppe å bygger en P-40 nå. Begge disse bare sport skala. Jeg får også snart fila så jeg skal trykke opp noen merker til t-shorter... Jeg bor nå selv i Drammen å flyr fra en åker i Lier. Litt ensomt å stå der med Mustangen min men.(skal forresten ut i dag) Meld dere inn på forumet. Håper det bare er en liten enkel feil som Øistein kan fjerne.

                  Se der. det var fort gjort...
                  Mvh.

                  Ole Chr. Espedal
                  __________________
                  Scale Warbirds of Norway
                  www.scalewarbird.org
                  __________________
                  Kyosho Piper Cub
                  Hangar 9 P-51 Mustang
                  Great Planes Super Decathlon
                  Hirobo Shuttle Plus
                  Top-Flite P-40E Gold Edition
                  Kyosho Jet Illusion
                  Caimbrian Funfighter P-51 Mustang (Under Konstruksjon)
                  Mini Mag (Trainer for min far)
                  E-Flight AT-6 Harvard

                  Comment


                  • #10
                    Hei alle sammen - takk for gode tilbakemeldinger så langt!

                    Hvis vi oppsummerer så langt;

                    Så har jeg 3 stykker som har meldt seg, allerede! Det tegner bra og jeg har flere på min ”private” liste (4 stykker) som har bedt meg ta initiativ til dette. Dog, la meg understreke at foreløpig er det ikke ønskelig å gjøre dette i klubbsammenheng. Som jeg skrev nær jeg startet tråden; ” Jeg ønsker meg et felleskap hvor vi kunne møtes og snakke krigsfly osv. Et uformelt felleskap” Altså det er primært ønske om et felleskap som er uformelt og som er her på Østlandet. Det er et kjempeflott miljø rundt Trondheim og det som gjøres der, men vi ønsker å gjøre dette litt annerledes akkurat nå. Så akkurat nå føler jeg at det er nok posteringer rundt Trondheim.

                    Når noen flere melder seg – så drar vi i gang…

                    Hans-Peter
                    Hans-Peter Röder
                    http://www.phoenix-rc.org/
                    www.jetsofnorway.no

                    Comment


                    • #11
                      Jeg tror jeg blir med! Jeg er mest interessert i bygging, tips & tricks etc. - ikke nødvendigvis en kveld om tekniske data rundt P-51.
                      Marius

                      Comment


                      • #12
                        Min interesse er også skalafly, og da fra gullalderen, hva med ett treff for å sikkle på Gardermoen, nærmere bestemt Flysammlingen? Der kan man jo snakke, peke, ta bilder osv. osv.
                        Jon Kristiansen

                        Comment


                        • #13
                          God idè!

                          Hadde tenkt etterhver å få til et samrbeide med flysamligen om flere ting, hvis det var stemning for det. Nå gutter trenger vi bare noen flere som vil være med!

                          Ha en flott dag!
                          Hans-Peter Röder
                          http://www.phoenix-rc.org/
                          www.jetsofnorway.no

                          Comment


                          • #14
                            jeg også

                            Jeg blir gjerne med!
                            Lars Norberg

                            Comment


                            • #15
                              Originally posted by Saint 21
                              Hadde tenkt etterhver å få til et samrbeide med flysamligen om flere ting, hvis det var stemning for det. Nå gutter trenger vi bare noen flere som vil være med!

                              Ha en flott dag!
                              Du kan jo innby til et "stiftelsesmøte" (vekkelsesmøte) oppe på GM. De låner gjerne bort møtelokaler til verdig trengende på flysamlingen.
                              Møte med påfølgende omvisning utenom åpningstid bør være trekkplaster i seg selv.

                              Kjell Aanvik
                              Last edited by Eureka; 12-06-07, 12:53.

                              Comment

                              Working...
                              X