Announcement

Collapse
No announcement yet.

Litt OT, men se på dette!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Litt OT, men se på dette!

    http://www.ringblad.no/nyheter/article2816678.ece

    Flyet er en Cessna 182 og eneste i landet med en ny type dieselmotor (Flymoddet TDI), fløyet av Vibeke Vestby fra Hole. Det ser ut til at motoren har bråstoppet i luften og propellen dermed er røsket av.
    Nødlanding er utført perfekt etter boken, på Eggemoens "nød-jorde", uten skader. Bra jobbet, Vibeke!

    T
    Last edited by x-pilot; 11-06-07, 11:49.
    Trygve M.
    Medlem av Ringerike Modellflyklubb.

    "Not within a thousand years will man ever fly!"
    -- Wilbur Wright, 1901.

    Vrakgods strødd utover hele Ringerike.

  • #2
    Står respekt av slike ting, tar selv flysertifikat PPL-A, og motorkutt er mareritt. Håper jenta tør fly igjen.
    David Gabrielsen,
    Zoom 400, E-Flite J3 Cub, E-Starter, Blade CX, Eagle 2, Great Lakes 40, Mini Edge 540 (R.I.P.)

    Comment


    • #3
      god idé, seilfly ser jo fantastisk befriende ut
      David Gabrielsen,
      Zoom 400, E-Flite J3 Cub, E-Starter, Blade CX, Eagle 2, Great Lakes 40, Mini Edge 540 (R.I.P.)

      Comment


      • #4
        Den dama er tøffere enn mange av gutta jeg kjenner så hun er antakelig oppe i helikopteret sitt mens de venter på å få fikset flyet.

        Det ser ut til at motorprodusentene bestrider at motoren stoppet. Hadde nær sagt selvfølgelig. Blir artig å se "havari-" rapporten

        Seilfly er helt nydelig og jeg har 3 timer, fordelt på 8-10 starter fra mange år tilbake. Anbefales!

        Lykke til med "lappen"! Det ble for dyrt for meg... Men jeg har teorien da.


        T
        Trygve M.
        Medlem av Ringerike Modellflyklubb.

        "Not within a thousand years will man ever fly!"
        -- Wilbur Wright, 1901.

        Vrakgods strødd utover hele Ringerike.

        Comment


        • #5
          Sjekk bildet med teksten:
          "Det var lange spor på åkeren, etter flyet hadde nødlandet."

          Nesten ren hetsing av piloten. Hvem lagde egentlig sporet som er avbildet?

          Comment


          • #6
            Originally posted by Gjesp
            Sjekk bildet med teksten:
            "Det var lange spor på åkeren, etter flyet hadde nødlandet."

            Nesten ren hetsing av piloten. Hvem lagde egentlig sporet som er avbildet?
            Traktor som sprøyter åkeren eller en vannings vogn som har vannet åkeren som har lagd dem sporene som går på skrå bak flyet. Var ikke så synlige spor etter flyet på bilde.
            Jeg så flyet rett rett før det mistet propellen når vi var å flydde helikopter på Rasarud. Jeg kommenterte at det var så rar lyd fra det flyet , da en sa det satt diesel motor i det. Syns det var hard gange på den diesel motoren.
            Amund Gårdhammer
            www.ringerikemfk.com

            Comment


            • #7
              Utrolig mye dumt de kan finne på å skrive... Nyeste nytt: Det viser seg at metallet i boltene som propellen er festet i, nok har vært for sprøtt. Du verden!

              Dieselmotoren i Vibekes fly har en "merkelig" gange, noe som er helt normalt. Man hører at det er hun som er ute og flyr! Håper hun ikke er "grounded" for lenge!

              T
              Trygve M.
              Medlem av Ringerike Modellflyklubb.

              "Not within a thousand years will man ever fly!"
              -- Wilbur Wright, 1901.

              Vrakgods strødd utover hele Ringerike.

              Comment

              Working...
              X