Announcement

Collapse
No announcement yet.

1/5,2 skala Ta 152c

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • 1/5,2 skala Ta 152c

    Holder på å avslutte ett 18 år gammelt prosjekt som jeg har hatt en stund.
    Det er den siste Focke Wulf utgaven som ble lagd.Bygget fra scratch etter tegninger fra Dave Platt som er ganske modifisert.Men,det er forsatt endel fra Den kortnesede A modellen.
    Attached Files
    Balsa

  • #2
    Flott prosjekt!

    Det var et fint prosjekt, og Dave Platt lager ganske bra tegninger. Selv er jeg gasnke svak for A8 versjonen. Spesielt en del av de som fløy på den "Russiske fronten" hadde noen flotte fargeskjemaer. Hva slags motor planlegger du å bruke? Selv er jeg ganske svak for Saito sine radialmotorer - da blir liksom lydbildet mer komplett.
    Hans-Peter Röder
    http://www.phoenix-rc.org/
    www.jetsofnorway.no

    Comment


    • #3
      Ta 152

      Hei!

      Platt har veldig nøyktige tegninger,derfor brukte jeg de som utgangspunkt.
      Jeg har satt inn en insats på kroppen før halen,forstørret sideroret,flyttet vingen frem,satt inn en insats på senterseksjonen på vingen og forlenget nesen! Alt etter det orginale som ble gjort på denne modellen.

      Innsatsen på kroppen er 96mm,det samme er senterseksjonen.Så vingespennet er økt med det samme. Nå måler den 211cm. Lengden er 208cm
      Jeg liker også den kortnesede,men denne modellen har mange fordeler når det gjelder flyferdigheter. Faren min var forresten mekaniker på kjeller flyplass under krigen. Derfor er vel min interesse for FW såpass sterk.Han ble utkalt til noe som heter "arbeidskommando"

      Motoren er en Laser 200V som jeg hentet i england i april. Vekten nå er ca 6kg. Regner med å legge 500g bly i nesa desverre.
      Har vurdert å sette inn en Laser 300 pga av den er 500 g tyngre og enda mer krefter.
      Attached Files
      Balsa

      Comment


      • #4
        Laser 200

        Under innkjøring på Skoger Aerodrome
        Attached Files
        Balsa

        Comment


        • #5
          Ta 152c

          Her er noen av de få origanal foto som eksisterer.
          Attached Files
          Balsa

          Comment


          • #6
            Jomfrutur

            Fikk endelig tatt jomfruturen i mai. Fikk problem med understellet,så det ble to buklandinger.
            Attached Files
            Balsa

            Comment

            Working...
            X