Announcement

Collapse
No announcement yet.

Important : Security Alert On Your Paypal Account

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Important : Security Alert On Your Paypal Account

    (Fant ingen bra trådplasering)


    Noen flere som har fått denne mailen? får opp til 2 stykker pr dag..

    synes det er noe rart her..

    Så vitt jeg vet så er jeg ikke registrert der en gang..


    "mail"


    Dear, PayPal Member.


    we were unable to process your most recent payment. did You recently change Your bank,Phone to ensure that Your Service is not interrupted, please Update Your Account Information Today,by

    Click here to Confirm your account


    Or Contact Paypal ฎ Member Services Team. We're Available 24 Hours aday, 7days aweek.


    Security Advisory: When you log in to your PayPal account, be sure to open up a
    new web browser (e.g. Internet Explorer or Netscape) and type in the PayPal URL
    to make sure you are on the real PayPal website.
    For more information on protecting yourself from fraud, please review the
    Security Tips in our Security Center.


    Thank you for using PayPal!
    The PayPal Team



    --------------------------------------------------------------------------------

    Please do not reply to this email. This mailbox is not monitored and you will not receive a response. For assistance, log in to your PayPal account and choose the Help link located in the top right corner of any PayPal page.

    To receive email notifications in plain text instead of HTML, update your preferences here.



    --------------------------------------------------------------------------------

    Copyright ฉ 1999-2007 PayPal. All rights reserved.
    PayPal Email ID PP259
    ~Futaba 10C~


    ~T-Rex 500 v-bar~
    ~T-Rex 700 v-bar~ Home edition

    ~Min Cnc byggetråd #1~
    ~Min Cnc byggetråd #2~
    ~Min Cnc byggetråd #3~


    ~Trondheim Modellflyklubb~

  • #2
    Jeg har mottatt advarsler om den mailen fra paypal.
    Den er falsk og du skal ikke klikke på linken!
    Tor Helseth
    Ålesund og Omegn Modellflyklubb

    Comment


    • #3
      Ignorer den meldingen du fikk, det er svindel.

      Jeg har brukt Pay-Pal en gang og det gikk fint det, men det er nok første og siste gangen det etter all dritten jeg hører om dette. Plutselig står man der med tom konto.

      Sikkert et fint system men det virker som at det er lett å lure folk, blir litt styr også hvis det er noe tull med bestillingen og man vil ha pengene tilbake eller deler av betalingen.

      Jeg holder meg langt unna Pay-Pal.
      Christen
      http://jetsofnorway.com/

      Comment


      • #4
        Skal sende denne mailen til paypal.. så får de jobbe med den videre:P

        Mvh Robert.
        ~Futaba 10C~


        ~T-Rex 500 v-bar~
        ~T-Rex 700 v-bar~ Home edition

        ~Min Cnc byggetråd #1~
        ~Min Cnc byggetråd #2~
        ~Min Cnc byggetråd #3~


        ~Trondheim Modellflyklubb~

        Comment


        • #5
          Har brukt Paypal i 3-4 år med en masse transaksjner og det har aldri vært noe tull i det hele tatt.

          Men,

          Bruk aldri linker fra mailer osv, gå rett til Betal, overfør og ta imot penger på nettet | PayPal NO da er du sikker. Ihvertfall så sikker som det er mulig å bli.
          ____________________________
          Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

          Comment


          • #6
            Jepp, er som tidligere nevnt svindelforsøk !

            Bare slett de (Du kan eventuellt sende en mail til din internettlevrandør med kopi av den mailen der, så har du sagt ifra ihvertfall)
            Og selvfølgelig til PayPal !
            Last edited by TheBirg; 24-06-07, 20:30.
            Ønsker dere en god dag på feltet !
            Birger Mork

            Mine besittelser :
            Flygreier (Massevis)
            Heligreier (En Mini Titan)
            Bilgreier (Et par stk.)

            Comment


            • #7
              Har sendt mail til Paypal.

              Hvorfor til internettleverandør? Hva kan de gjøre hvis jeg blir svindlet?

              Mvh Robert.
              ~Futaba 10C~


              ~T-Rex 500 v-bar~
              ~T-Rex 700 v-bar~ Home edition

              ~Min Cnc byggetråd #1~
              ~Min Cnc byggetråd #2~
              ~Min Cnc byggetråd #3~


              ~Trondheim Modellflyklubb~

              Comment


              • #8
                De kan gjøre noe faktisk, melde ifra til myndighetene. De kan stoppe avsenderen fra å nå frem til deg (Men de har jo 1000 forskjellige alias da)

                Det er lov å bevisstgjøre de som er ansvarlige (For din internett tilkobbling) på svindelforsøk. Kanskje ikke heeelt nødvendig, men heller ikke feil å ta seg 1 min og gjøre det.
                Ønsker dere en god dag på feltet !
                Birger Mork

                Mine besittelser :
                Flygreier (Massevis)
                Heligreier (En Mini Titan)
                Bilgreier (Et par stk.)

                Comment


                • #9
                  Hei
                  PayPal-kunder er og har vært forsøkt svindla på denne måten i mange år nå, men med litt omtanke og slike tråder som denne som omhandler problemet, så er man godt på vei til å ikke la seg lure.

                  Det som er utrolig viktig er å ALDRI koble slike tjenester som eks PayPal imot din bankkonto, men ALLTID mot et ordentlig kredittkort. (MasterCard, Diners, AmericanExpress, etc hvor regning kommer separat etterpå)
                  Da har man mulighet til å stoppe ting før pengene er borte, og i tillegg slippe dette med at eks PayPal fryser kontoen din hvis det blir klage/spørsmål om betaling/leveranse.

                  Jeg har brukt PayPal i mange år nå kobla imot kredittkort, og det er en alldeles glittrende tjeneste som er kjapp og grei til de stedene jeg ikke vil skal ha mitt kredittkortnummer/ikke tar kredittkort.

                  PayPal vil jeg altså ikke anbefale å ha istedet for kredittkort, men som et tillegg.

                  Mvh,
                  Rune Johansen

                  Comment


                  • #10
                    Hvis man bruker sunn fornuft, så er det aldri noe problem. Jeg har blitt tappa en gang i løpet av de mange årene jeg har brukt nettet, og da ble det erstattet med en gang av Visa Norge.

                    Det er faktisk en mye større risiko å bruke kortet i en Taxi, Pub, Minibank etc enn å bruke kortet på PayPal.
                    -=-Trondheim Mfk-=-
                    * Raptor 50 Titan (SE)
                    * T-Rex 450SE
                    * E-Sky CP2 (Solgt)
                    * Vortex
                    * E-Starter
                    * Slow Stick
                    * Spektrum DX7

                    No helicopters were harmed in the creation of this post

                    Comment


                    • #11
                      Paypal har den fordelen at du slipper å legge igjen kortinfo med potensiale for misbruk all verdens rare steder.

                      Om man leser Paypal sin info når man åpner sin konto så står det klart og tydelig at de ALDRI sender ut slike mail i likhet med alle andre som driver bank-/betalingsvirksomhet.

                      Comment

                      Working...
                      X