Announcement

Collapse
No announcement yet.

Helizone (www.helizone.no)

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Helizone (www.helizone.no)

    Til slutt må man stille spørsmålet offentlig, når man ikke får noe svar fra de det gjelder.

    Er Helizone avviklet eller i værste fall konkurs? Websiden har stått stille over lenger tid, ingen nyheter og ingenting annet nytt. Produkter som de ventet for en måned siden og som de skulle melde i fra når de kom, de er det fortsatt stilt om.

    Jeg forsøkte å skrive e-post til dem, men ingen svar.

    Min erfaring med Helizone er at de er utrolig greie og kjappe når de skal selge deg noe, men etterpå driter de rett og slett i deg. Når de selger deg helikopter til 10 000, da kan de gjerne gi deg litt service og oppmerksomhet... men trenger du support eller noe annet, så kan du bare glemme det.

    Jeg syns det er utrolig uprofesjonelt og helt uakseptabelt. I forretningsverden er det ingen venner og fiender, det gjelder bare å jobbe for å fremme sitt firma og ta vare på sine kunder.

    Det var par kunder av Helizone og en butikk som advarte meg mot handel med dem, fordi de ikke har prioritert kundene og forsendelser er svært forsinket til enhver tid. Vel, jeg har glimtet raske forsendelser, men det var selvfølgelig pakker som koster minimum 1500 kroner... men support har jeg aldri vært borti.

    Så får det da være en lærdom til de som kommer etter, at hvis de ønsker god service og kjapp leveranse, ikke bruk helizone. La dere ikke lure av snikk snakk og negativ omtale om andre leverandører.

    Så litt positive erfaringer... jeg har aldri opplevd raskere leveranse og bedre service enn jeg har sett hos Elefun (www.elefun.no). Uansett hvor mye eller hvor lite du bestiller, så har du varene 2 dager senere. Trenger du hjelp, så stiller de opp med hud og hår. Imponerende... alle vet hvor viktig det er å ha delene fort Karakter 6

    Norwegian Modellers (Hjem - Norwegian Modellers) er også rimelig dyktige, men kan være noe firekantete og konservative på mange ting. Men ok, de er helt greie og leverer varer kjapt. En god firer

    Ellers har du Hobby og Fritid (www.hobbyogfritid.com) som er like dyktige som Elefun. Litt underbemannet til tider, men de gutta har kompetanse og gir super service til sine kunder. En sterk 5.
    MVH

    Ailo

  • #2
    Med bakgrunn i Retningslinjer for brukere SKAL det skrives under med fullt navn etter en slik post som dette.

    Originally posted by Retningslinjer for brukere
    -Hvis man går ut og omtaler noe eller noen negativt, skal personen som legger ut posten og de/dem som legger inn kommentarer skrive under med fult navn! Vi ønsker ikke at løse påstander settes ut uten at vedkommene kan skrive under. Dette har med seriøsiteten å gjøre.

    Hvis du ikke ordner dette blir tråden stengt/slettet.


    Mvh.

    Comment


    • #3
      Helt enig med deg der Arena.... Elefun er helt råe på kundeservice, der har noen av de andre aktørene en del og lære,,,,, og så fort det kommer noen sannheter på forumet så er slette-uhyret der..........
      Øyvind

      www.ahmfk.com http://sportwing.no/ http://hp.nlf.no/

      Comment


      • #4
        Fullt navn?

        Hvordan gjør jeg det? Jeg står for det jeg sier og sier det til Helizone direkte, men får jo ikke noe svar eller respons... så hva nytter det da?

        Ja, det er mange leverandører som leverer og som fortjener å få et godt navn, men Helizone er rett og slett ikke en av dem!


        Ole Nils Ailo Siri

        Kan jo legge ved mobilnummeret mitt også, i håp om at Helizone kontakter meg?
        Last edited by arena; 01-07-07, 04:11.
        MVH

        Ailo

        Comment


        • #5
          Det holder og sette hele navnet ditt under et innlegg hvor du omtaler bedrifter/personer negativt, slik som det står i retningslinjene.


          PS: Du kan fjerne personlig info om deg selv i innlegget over dersom du ikke ønsker at det skal stå der. Bare behold navnet så har du fulgt retningslinjene.

          Comment


          • #6
            Joda, jada..

            Det kan virke som om det er negativt, men faktisk så er det veldig positivt for Helizone... prøver bare å beskytte dem mot seg selv, fordi slik de driver gjør de mer skade enn nytte. Så, du kan vel si at det er positivt det jeg sier... på en måte

            For leserne og mine venner over hele Norges land, så er det i allefall positivt å bli advart på forhånd. Så er det jo litt positivt for Helizone når de slipper mine venner, fordi dem lager bare bråk når Helizone ikke klarer å levere verken service eller varer, deler eller drivstoff... ja, ikke klarer å svare på en e-post en gang.

            Nå er ikke jeg voldelig av meg, men kan tenke meg at hvis noen av de tøffe gutta hadde vært i mitt sted, så hadde de tatt balltre i bruk for lenge siden...

            Men Moderator, takk for at du er våken... visste bare ikke at jeg skulle skrive navnet mitt, beklager så dypt. Og retningslinjer for forum e ikke akkurat det første jeg setter meg inn i...
            MVH

            Ailo

            Comment


            • #7
              Fikk bare litt lyst til å balansere dette noe, før det flagges med for høy fane.
              Kjenner ikke til Helizone spesielt, så kan bare uttale meg i generelle vendinger.
              Service er noe man kan yte, ikke noe man har krav på.
              Det er opp til selger å bestemme om han vil selge en vare eller ikke. Finnes ingen kjøperett.
              Reservedeler er ikke noe man har krav på å få kjøpt.
              Drivstoff er absolutt ikke noe man har krav på å få levert, selv om man kjøper en vare som trenger det.
              Skulle det oppstå lekkasje (ved forsendelse), så er det avsender som er økonomisk ansvarlig for all skade og opprydning dette må forårsake. Derfor vegrer de fleste seg for å sende fuel som vanlig vareforsendelse.
              Når det gjelder å svare på henvendelser (epost o.l.), så er vanlig høflighet å gjøre dette innen rimelig tid. Nødvendigvis ikke samme dag, men dog...
              Besvart telefon i tidspunkt innen normal kontortid er faktisk noe jeg tror det settes krav til i forbrukerlovgivningen, for i det hele tatt å drive via nettet eller postordre.
              Men, jeg er helt enig i at skal man drive et nettbasert firma, som er lett å skjule seg bak, så bør man utøve en gjennomsnittlig service og være kundene behjelplig litt utover bare det å levere varen.
              Når det er sagt, så finnes det sikkert også "umulige" kunder, som "krever" litt i overkant.
              Fra tid til annen gåes det hardt ut mot enkeltfirmaer her på forumet, men jeg er ganske sikker på at det ofte bobler ganske kraftig hos de samme respektive firmaer om å ta litt igjen. De har helt sikkert sin versjon av historien. Men det er det vel ingen av de som tør ?
              Jeg har sett kun en gang at det har skjedd her på forumet, og da ble kunden valset temmelig flat, og stemplet som både det ene og andre. Av forumets egne brukere.
              Så kom igjen, nettbutikker, forsvar dere, så vi får en balanse i dette. En sak har alltid to sider. Synes ikke det er rettferdig at kun ene siden høres, alltid. Det vil garantert ikke slå ut negativt.
              I den sammenhengen oppfordrer jeg moderator til å luke ut useriøse innspill, som måtte komme, og som ikke kan begrunnes i fakta.

              olle

              Comment


              • #8
                Kan ikke si at jeg kjenner igjen Helizone slik det blir beskrevet her. For ca. 9 måneder siden kjøpte jeg en Airskipper 50 av dem, etter ypperlig veiledning, og har etter den tid hatt bruk for både reservedeler og fuel. I den forbindelse har all kommunikasjon foregått på E-mail og svar har jeg alltid fått innen et døgn. Nødvendige deler har jeg mottatt i løpet av ca. 2-3 døgn og prisene er overkommelige. Dersom jeg har hatt noen tekniske spørsmål så har disse blitt besvart raskt og profesjonelt.
                Så hvorfor du har hatt dårlig erfaring med dem er mer enn jeg kan forstå.

                Einar Melstveit

                Comment


                • #9
                  Svar på mail?

                  Hei.
                  Det å svare på mail er en ting.
                  Men hvis "Emne" feltet består av ord som spam filter plukker ut,
                  er det ikke sikkert at motakeren får akurat din mail.
                  Jeg har opplevd det for en del år tibake, hos Rotordisken.
                  Var å besøkte de en stund senere, og spurte da om hun ikke hadde motatt
                  mail fra meg? Og da svarte hun at spamfilteret tok ut de mailene,
                  som ikke bestod av riktig tekst. (Bestilling, ordre o.l.)
                  Tenk over det, neste gang man sender en mail.

                  Odd Arne
                  OAF
                  Caliber 30FT MiniTitan
                  Div Fly
                  Radio Hitec Aurora 9
                  www.ringerikemfk.com
                  http://modelsport.no/

                  Comment


                  • #10
                    Ehh, høres veldig idiotosk ut...

                    Jeg får vel svare til deg, litt om den balanseringen din...

                    Originally posted by olle
                    Fikk bare litt lyst til å balansere dette noe, før det flagges med for høy fane.
                    Kjenner ikke til Helizone spesielt, så kan bare uttale meg i generelle vendinger.
                    Service er noe man kan yte, ikke noe man har krav på.
                    Det stemmer, service er noe enhver kan yte, men det er ingen krav... men leverer man ikke service som lever opptil god butikk etikk og moral, så får man kunder som reagerer og i dag tar det en dag å informere hele landet om det.

                    Originally posted by olle
                    Det er opp til selger å bestemme om han vil selge en vare eller ikke. Finnes ingen kjøperett.
                    Ja, det stemmer. Enda større grunn til å advare folk, hvis det var en bilbutikk som leverte biler og ga løfter om gode priser på deler, men den dagen du trenger de så leverer de ikke en skit.

                    Originally posted by olle
                    Reservedeler er ikke noe man har krav på å få kjøpt.
                    Alt er relativt. Hvilken garantier har du fått ved kjøp av utstyr fra en leverandør/bedrift og hva er foremålet med bedriften. Nei, man har kanskje ikke krav, men hvis ikke bedriften leverer så er det enda større grunn til å advare andre?!

                    Originally posted by olle
                    Når det gjelder å svare på henvendelser (epost o.l.), så er vanlig høflighet å gjøre dette innen rimelig tid. Nødvendigvis ikke samme dag, men dog...
                    Besvart telefon i tidspunkt innen normal kontortid er faktisk noe jeg tror det settes krav til i forbrukerlovgivningen, for i det hele tatt å drive via nettet eller postordre.
                    Originally posted by olle
                    Men, jeg er helt enig i at skal man drive et nettbasert firma, som er lett å skjule seg bak, så bør man utøve en gjennomsnittlig service og være kundene behjelplig litt utover bare det å levere varen.
                    Når det er sagt, så finnes det sikkert også "umulige" kunder, som "krever" litt i overkant.
                    For å forsikre deg og alle andre om at jeg snakker sannhet, og at det er en GOD grunn til at jeg sier det jeg sier. Selv om jeg ikke legger ut ALT om forhandleren, men prøver i korthet advare alle mot kjøp av en leverandør som nesten har gitt meg grått hår.

                    1. Helikopteret hadde to feil når jeg tok det ut av esken, jeg krevde ingenting for det med opplyste de om det. Helikopterets utstyr hadde feil i dets utstyr, noe som gjorde at jeg ikke fikk helikopteret i luften og når jeg startet det så knuste den potta og canopy. Fire erfarne piloter og en butikk har sett feilen, alle sier det samme: "DETTE ER FEIL MED VAREN".

                    Originally posted by kjøpsloven
                    Reklamasjonsretten etter disse lovene er en rett til å klage på mangler ved en vare innen en bestemt tidsfrist - normalt innen to år. For ting som er ment å vare vesentlig lenger, f.eks. radio- og tv-apparat og komfyrer, er fristen fem år i forbrukerkjøp.

                    I tillegg til de rettigheter loven gir deg (reklamasjonsretten) kan selger ha gitt deg særskilte rettigheter gjennom en garanti.

                    En garanti er bare gyldig hvis den gir deg rettigheter i tillegg til det som følger av loven. Det er viktig å vite at selgeren aldri kan begrense dine lovmessige rettigheter. Selv om garantitiden er ute, vil du kunne klage innenfor forbrukerkjøpslovens frister.
                    Helizone påstår at det er brukerfeil, men hvis det skulle være brukerfeil så måtte jeg selv ha bygget/produsert støpte/sveiste delene som går av. Nå vet jeg, etter å ha snakket med advokat, at jeg kan sende inn hele helikopteret og oppheve kjøpet. Hvis jeg ikke får erstattet deler, så har jeg rett til det og den som ikke tror meg kan prøve det i retten. Reparasjon av mangler og feil på helikopteret og utstyret har kostet meg flere tusen ekstra...


                    2. Jeg har ikke fått tak i Helizone i det hele tatt, fordi i stedet for å klage og bruke mine rettigheter, så foreslo jeg at jeg kan kjøpe et helikopter som er helt likt. Denne skulle jeg bruke som delehelikopter, fordi jeg arbeider med prosjekt som krever at utstyr fungerer til enhver tid og/eller kan repareres umiddelbart. Men kjenner at det blir som "selg til nye kunder, drit i de gamle" ånd i bedriften, det blir alltid reaksjoner av sånt.

                    Originally posted by olle
                    Fra tid til annen gåes det hardt ut mot enkeltfirmaer her på forumet, men jeg er ganske sikker på at det ofte bobler ganske kraftig hos de samme respektive firmaer om å ta litt igjen. De har helt sikkert sin versjon av historien. Men det er det vel ingen av de som tør ?
                    Jeg har sett kun en gang at det har skjedd her på forumet, og da ble kunden valset temmelig flat, og stemplet som både det ene og andre. Av forumets egne brukere.
                    Så kom igjen, nettbutikker, forsvar dere, så vi får en balanse i dette. En sak har alltid to sider. Synes ikke det er rettferdig at kun ene siden høres, alltid. Det vil garantert ikke slå ut negativt.
                    Jeg er helt enig, svar meg så vi får satt alle kort på bordet. Det negative med svar på et forum, hvis man representerer firmaet, så blir det brukt i mot en i saker som blir tatt opp. Jeg tar gjerne en offentlig debatt med hvem det måtte være som ikkje leverer varer, tjenester og service...


                    Originally posted by olle
                    I den sammenhengen oppfordrer jeg moderator til å luke ut useriøse innspill, som måtte komme, og som ikke kan begrunnes i fakta.
                    olle
                    Og hvem skal bedømme hva som er fakta eller ikke? Du eller moderator? Nå høres du litt ut som om du har tenkt å sitte på kongestolen og luke ut useriøse innspill fordi du ikke liker dem eller forstår dem. Du må nu fatte og forstår at du ikke kan sitte å bedømme hva som er fakta eller ikke! Selv om noen(som meg) vil advare andre mot en bedrift, så betyr ikke det at jeg legger ut all fakta... man kan prøve på penest og kortest mulig måte formidle det til andre, ikke å legge en detaljert prosedyre fram.
                    MVH

                    Ailo

                    Comment


                    • #11
                      Einar

                      Originally posted by einarmel
                      Kan ikke si at jeg kjenner igjen Helizone slik det blir beskrevet her. For ca. 9 måneder siden kjøpte jeg en Airskipper 50 av dem, etter ypperlig veiledning, og har etter den tid hatt bruk for både reservedeler og fuel. I den forbindelse har all kommunikasjon foregått på E-mail og svar har jeg alltid fått innen et døgn. Nødvendige deler har jeg mottatt i løpet av ca. 2-3 døgn og prisene er overkommelige. Dersom jeg har hatt noen tekniske spørsmål så har disse blitt besvart raskt og profesjonelt.
                      Så hvorfor du har hatt dårlig erfaring med dem er mer enn jeg kan forstå.

                      Einar Melstveit
                      Ja, jeg har fått god service ved kjøp av helikopteret og litt etter, men den var ikke varig. Jeg kan ikke la være å si i fra, selv om noen(som deg) har fått god service. Jeg har en Airskipper 50 og den fungerer forsåvidt i dag, men det kostet meg ganske mye ekstra for å få den til å fungere.

                      Da er mitt spørsmål til deg:

                      1. Hvem klager du til hvis ditt utstyr(fabrikknytt) har mangler og feil?
                      2. Hva gjør du hvis det mot all fornuft påstås at det er brukerfeil?
                      3. Hvem er ansvarlig hvis nye varer har feil?
                      4. Hva gjør du når de ansvarlige ikke svarer?
                      5. Hva gjør du hvis du må erstatte samtlige deler selv?

                      Til slutt vil jeg si at jeg ikke vil noen mennesker så vondt at jeg lar dem erfare det samme som meg. Du er åpenbart en kunde som har hatt lite feil på utstyret...
                      MVH

                      Ailo

                      Comment


                      • #12
                        Joda..

                        Originally posted by Trondhjem
                        Hei.
                        Det å svare på mail er en ting.
                        Men hvis "Emne" feltet består av ord som spam filter plukker ut,
                        er det ikke sikkert at motakeren får akurat din mail.
                        Jeg har opplevd det for en del år tibake, hos Rotordisken.
                        Var å besøkte de en stund senere, og spurte da om hun ikke hadde motatt
                        mail fra meg? Og da svarte hun at spamfilteret tok ut de mailene,
                        som ikke bestod av riktig tekst. (Bestilling, ordre o.l.)
                        Tenk over det, neste gang man sender en mail.

                        Odd Arne

                        Det er sant, men tror det eneste emnet som jeg bruker er det samme som jeg brukte når jeg kjøpte helikopteret. Da tok ikke spam filter det, så tar ikke nå heller tror jeg.

                        Jeg tror at hvis man begynner å skrive "jeg vil kjøpe" på emnet, så vil ikke dere spamfilter ta det.. men hvis man skriver "jeg trenger hjelp", "det er noe feil" ol. så tar deres automatiske/innebygde spam filter og sluker det rått.

                        Men takk for de gode svarene gutter, var egnetlig ikke en diskusjon jeg var ute etter. Jeg håpet at man kunne lage en vane eller en tankegang blant flygere, at alle sier i fra hvis det er useriøse aktører på markedet.
                        MVH

                        Ailo

                        Comment


                        • #13
                          Svar fra HeliZone

                          En sak har alltid to sider det er jammen sant. Jeg synes imidlertid at det er dårlig å lage masse negativ omtale om noen offentlig uten først å ha tatt det med dem. Videre så er det synd at vi skal ha slike problemer i en hobby som jeg vil tro 99,9% av oss holder på med for å kose oss.

                          Jeg skriver dette for og på vegne av HeliZone AS, og siden kommentarene her ønskes i offentlighet så gjør vi det slik denne gangen.

                          Det er mulig at denne spesifikke kunden ikke har fått den beste support av HeliZone den siste måneden, men det har sine årsaker.

                          Her er noen av de:

                          Ringer på personlig mobiltelefon klokken 23:30 på pinseaften for å spørre om problemer han har med modellhelikopteret.

                          Sender tekstmelding samme natt klokken 01:30 for å spørre om de samme ting da jeg i den første telefonsamtalen sa at dette måtte vente til dagen etter siden jeg desverre var opptatt og hadde en hyggelig sammenkomst med venner.

                          Ødelegger utstyr, og krever erstatning, vi sender erstatning og utstyr blir ødelagt igjen på samme måte. Misfornøyd da han ikke får enda en erstatning selv om feilen klart skyldes brukerfeil.
                          Vi har heller aldri før eller siden sett lignende feil hos noen andre kunder eller på vårt eget utstyr av samme type.

                          Sender gjentatte forespørsler om å bli forhandler for HeliZone sine produkter og nekter å godta at dette ikke gjøres til privatpersoner.

                          Sender gjentatte mailer med forklaringer på hvordan vi bør og ikke bør drive butikk, og hva vi må endre på.

                          Det siste er jo positivt så lenge det er konstruktivt, men når det blir en slags formanende forklaring på hva vi MÅ gjøre og det samme gjentatte ganger så blir det litt slitsomt.

                          For ordens skyld kan det nevnes at vi ikke har mottatt noen bestilling på fuel, så derfor har vi heller ikke sendt ut noe.

                          I tillegg så tror jeg ikke du finner mange butikker som fortsatt er villige til å levere varer før alle tidligere leveranser er betalt.


                          Her er noen av de tingene som burde være postive:

                          Vi elsker denne hobbien, og driver HeliZone fordi vi ønsker å tilby kvalitetsutstyr til alle som synes det er gøy å fly modellhelikopter.

                          Vi har årelang erfaring med oppsett og justering og deler den mere enn gjerne ut (vel å merke så lenge det ikke er klokken 01:30 på natten)...
                          I snitt bruker jeg flere timer hver uke på å hjelpe folk i gang.
                          I dag har jeg allerede hjulpet til å sette opp og justere helikopter for en kunde. Selvfølgelig helt kostnadsfritt som en ekstra service fra oss.

                          Vi hadde litt problemer med leveranse tidligere, men nå er det kun to personer som driver HeliZone, og det er meg selv og Glenn Jone Østebø.
                          Mye har forandret seg etter at vi tok over.
                          Vår gjennomsnittlige responstid på mailer sendt til helizone@helizone.no er ca. 2 timer, og vi har telefontid hver dag 18-20.

                          Vi har snudd det rundt til å ha store mengder varer på lager og så nært som mulig komplett delelager til alle helikopterene vi selger.

                          Vi selger antagelig Norges billigste fuel, og vi sender over hele landet.
                          Hadde litt problemer med å få transport til overkommelige priser, men har nå fått det til, og vi sendte i forrige uke ut ca 25 kartonger til forskjellige kunder.

                          Vi selger ikke ting vi ikke ville brukt selv.
                          Derfor kan du med trygghet vite at dersom det er kjøpt av HeliZone så er det noe som vi vet at fungerer.


                          Til slutt vil jeg legge til at dersom vi gjør feil, og det gjør vi av og til som alle andre. Så vil vi strekke oss så langt som overhodet mulig for å rette opp i dette. I dette tilfellet så ser det ut til å ha låst seg litt, men jeg har heller ikke mottatt noen ny telefon fra en som var veldig ivrig til å ringe tidligere.

                          Det hører også med til historien at jeg har prøvd å ringe 4 ganger i dag til forskjellige tider, og at nye innlegg er blitt lagt til i mellomtiden, men jeg har ikke fått noe svar.

                          Jeg har desverre en følelse av at det er noen som ikke vil snakke med oss direkte, men heller skrive negativ omtale her.
                          Det er synd, men nå vil jeg heller ut å fly enn å sitte her å skrive.

                          mvh.

                          Petter Atle Walhovd
                          HeliZone AS

                          Comment


                          • #14
                            Og her ser vi hvor viktig det er med å få belyst saken fra begge sider i en konflikt...
                            Svein-Tore Gundersen

                            Graupner MC32 Hott V2
                            Yak 55 SP 3m Comp-ARF(Blue Flagg)m/3W 170 CS
                            Sbach 342 DA 50
                            3dhs Slick 89 Elektro
                            Skymaster F-18C ( ATJ 170Ti )
                            Jet Legend F-15 (simjet 3000)
                            Retrojet 75 (Simjet 1910)
                            Pilot-Rc Dolphin 86 (Jet-Cat 120)
                            Byron Corsair

                            Comment


                            • #15
                              Originally posted by stg
                              Og her ser vi hvor viktig det er med å få belyst saken fra begge sider i en konflikt...

                              Helt enig, blir spennende og se om trådstarter klarer og ro seg unna denne. Var et meget bra svar fra Helizone synes jeg, hadde liksom fått med seg mye av det trådstarter hadde "glemt" og nevne.
                              Mvh.
                              Christian

                              Jets Of Norway

                              Comment

                              Working...
                              X