Announcement

Collapse
No announcement yet.

Glitch Crash

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Glitch Crash

    Hei igjen.
    Flygingen går fremover, men surt å bli stoppet av glitch. Flere småfusk før totalhavari.
    Er det noe jeg kan gjøre foe å fjerne/minske glitchproblemet?

    Hva med annen radio/mottaker, vil det hjelpe?

    Takker for svar

    Se vedlagt film av flytur + crash


    Med Musikk:

    M.v.h
    Mademan
    Last edited by Mademan; 10-07-07, 21:23. Reason: Ny link med musikk:)
    Go Lower! Lower.... To Low!

  • #2
    Hei

    I forhold til å unngå Glitch, så er vel Spektrum DX7 ett godt valg.

    Var vondt å oppfatte glitch på videoen egentlig.....
    Anders Bruneberg
    Raufoss

    Comment


    • #3
      Originally posted by Holger
      Hei


      Var vondt å oppfatte glitch på videoen egentlig.....
      Kunne nesten se ut som om det ikke var mere strøm
      --
      Mvh
      Rohnny Stormo

      -----------------------------------------
      TowCobra (Hirobo) + Futaba 14mz selges.

      Comment


      • #4
        Så videoen ett par ganger til.
        Kan vagt oppfatte en liten glitch tidlig, men det er den eneste. når du krasjer, ser det egentlig ut som om du mister løftet i rotoren...rett og slett fordi det blir hengende i en slags stall turn for lenge....så nesten litt ukontrollert ut på slutten
        Anders Bruneberg
        Raufoss

        Comment


        • #5
          Originally posted by Holger
          Så videoen ett par ganger til.
          Kan vagt oppfatte en liten glitch tidlig, men det er den eneste. når du krasjer, ser det egentlig ut som om du mister løftet i rotoren...rett og slett fordi det blir hengende i en slags stall turn for lenge....så nesten litt ukontrollert ut på slutten

          Det som skjer er at halen liksom lever sitt eget liv, hopper ofte litt fram og tilbake, og helikoptert får ikke signaler i ca 1-2 sekunder. Når det gikk i bakken var det fordi det ikke ville spinne rundt seg selv. Kanskje ikke så smart å fly nerme strømledninger men
          Go Lower! Lower.... To Low!

          Comment


          • #6
            Hvilken mottaker bruker du i dag da? Electron?

            Hadde selv et slikt tap av kontroll et par sekunder her om dagen etter en stallturn og var på vei mot stor skade da jeg endelig fikk kontakt igjen.

            Jeg tror kanskje en av servoene buttet rett før og at jeg dermed dro for mye strøm fra becen... Du får sjekke at ikke halesleiden butter. Muligens en lockout da jeg bruker pcm, men da burde motoren ha gått i failsfafe og det gjorde den ikke.

            Tror ikke strømledningene har noe å si. Har flydd mye med ledninger i nærheten + en trafostasjon og høyspent uten problem selv på billige mottakere.

            Jeg ville smurt halebeltet med siliconspray eller lignende + sørget for at det er kontakt mellom lagrene på haledrevet og bommen for å eliminere statisk elektrisitet + om krystallet ditt har vært med i kræsj før, så hadde jeg byttet det.

            Comment


            • #7
              For det første så er jeg enig med Holger. For det andre så virket lite av det der spesielt kontrollert. mulig det kommer av problemet du beskrive med halen du mister kontrollen på.

              Dersom du flyr nære en høyspent - finn deg et annet sted!
              Jeg har flydd en god del ganger med ulike elektrosaker nære høyspent og det går stort sett greit men har hatt en rekke problemer også. Med et lett fly så går det stort sett alltid greit men når det skjer på halen på et helikopter så ender det som regel aldri bra.

              ... å så har du selvfølgelig det du kan gjøre på selve helikopteret ifht. omplassering av utstyr. Regulator og mottaker så langt unna hverandre som mulig, herunder å plassere antenna så langt unna regulatoren og motoren som mulig. Feritt ringer på ledningen fra regulatoren og funker ikke det har du alltids DX7...

              Så noen spørsmål:
              - Hva slags regulator flyr du med?
              - Har du hatt vibrasjoner eller kræsjet med den krystallen du fløy med?
              Espen Melby

              :D-- Fuel leads to anger, anger leads to hate, hate leads to suffering.... ("Noen" vil ha meg til å endre denne, bare glem det! ;) ) --:D

              Comment


              • #8
                Takk for tilbakemeldinger

                jeg bruker Hitec Electron mottaker, og smører halereima før ver flyving med silikon spray. Det er veldig mye småfusk i helikopteret...jeg hadde jo full kontroll når jeg fløy, men som sakt, ville ikke helikopteret snurre rundt seg selv

                Men noen spørsmål om DX7 da=)
                1) Fjerner den all støy? så man slipper helt å tenke på det å miste signaler til heliet og lignende?
                2) Må man da kjøpe ny krystall og mottaker?
                3) Drar det da på seg mye nytt?
                Go Lower! Lower.... To Low!

                Comment


                • #9
                  Her kan du lese om DX7

                  Spektrum DX7 - (MFN) ModellflyNytt.no
                  Christen
                  http://jetsofnorway.com/

                  Comment


                  • #10
                    Kast electronmottakeren! Har hatt en slik, det var en slik jeg brukte da det glitchet som værst (og gjør det enda hver gang jeg skaffer meg fly jeg ikke har mottaker i (som en kriseløsning). Nå skal jeg kaste min i hvert fall...

                    Om du skal ha spektrum må du i utgangspunktet skaffe alt nytt både radio og mottaker (den bruker ikke krystall). Jeg har enda ikke hørt om noen som har hatt glitch på DX7... Tror du sliter med å få det til å glitche med en slik... Dessuten er det fremtiden. Kan like godt handle en slik nå som å sitte å "sløse" med modeller som kræsjer pga. glitch. Før var det kanskje ikke så nødvendig men med dagens elektromodeller med installasjoner som gjør at ting som forstyrrer tingene våre må monteres nære hverandre må vel være et av de viktigste argumentene for å hoppe på 2.4GHz-bølgen først som sist.

                    Her i huset blir det i hvert fall DX7 ila. sommeren! Gidder ikke fly og være usikker.
                    Espen Melby

                    :D-- Fuel leads to anger, anger leads to hate, hate leads to suffering.... ("Noen" vil ha meg til å endre denne, bare glem det! ;) ) --:D

                    Comment


                    • #11
                      Det er mange som har slitt med kombinasjonen Rex 450 og Electron.

                      Det kommer et alternativ til DX7 om litt, siste release dag for JR sin 9 kanalers 2.4 GHz er vel 15/7....

                      Comment


                      • #12
                        Hørtes bra ut. Ser ut som jeg får gå for en DX7, hørtes jo ut som heaven i forhold

                        men er den JR 9 kanalern, dyrere? hadde vert artig å kunne sammenligne begge 2, jeg er ikke av det kalibere hvor jeg trenger det råeste =)
                        Go Lower! Lower.... To Low!

                        Comment


                        • #13
                          Glitch?

                          Hei.
                          Kan man kjøpe DX7 og mottaker fra f.eks. USA. eller er det noe hensyn å ta til frekvenser etc. her og, som med andre radioer?

                          M.v.h. Mademan
                          Go Lower! Lower.... To Low!

                          Comment


                          • #14
                            En forhandler i usa oppgir lettelsen av lommeboka til å utgjøre $629.00 for en JR 9303 2.4GHz som vel skulle tilsvare JR 9x2. Dx7'n er litt billigere men Jr og Spektrum (dx7) bygger vel på det samme utstyret og teknologien slik at de to skal kunne brukes om hverandre.

                            Litt usikker men er det ikke slik at de har lov til å sende med større effekt i Usa? Den bør vel uansett være EU merket.
                            Espen Melby

                            :D-- Fuel leads to anger, anger leads to hate, hate leads to suffering.... ("Noen" vil ha meg til å endre denne, bare glem det! ;) ) --:D

                            Comment


                            • #15
                              Så hvis jeg forstår riktig så kan jeg bare bestille en DX7 fra HeliDirect og få det samme som jeg hadde fått fra elefun, men til 1500kr. mindre - frakt

                              Den er bare å sette inn i heliet, sette opp og fly, er det sånn å forstå?

                              M.v.h
                              Mademan
                              Go Lower! Lower.... To Low!

                              Comment

                              Working...
                              X