Announcement

Collapse
No announcement yet.

posten ja

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • posten ja

    Måtte bare skrive litt om min frustrasjon i dag,fikk en hygelig pakkelapp
    i posten i dag .Nå kommer mini katanan tenkte jeg.
    Leverte lappen på postkontoret og betjeningen hentet pakken og hva så jeg
    jo ett hull i embalasjen..........sa til postdama att det er en skade her og hun stilte villig opp får å sjekke skaden!
    Det viste seg att det har godt ut over den ene vingen ,med to knekte ribber og ett lite hull i betrekningen. forlangte da en kompensasjon eller en full erstatning på flyet,men da skal du høre sa dama.
    først må vi skrive en skade melding på skaden og så må vi sende flyet ditt med embalasje til kristiansand og der vil det ta ca 3 uker!!!! før du får svar angående erstatning.
    jaha så jeg må vente i tre uker før jeg får nytt fly jeg da,ja hvist ikke
    du kjøper ett nytt ett da og får erstatningen senere sa dama !!!!!
    takk sa jeg og tok flyet å gikk..............3 uker hmmmm hakke tid til å vente,
    skal fly til helgen jeg.

    kan ikke annet en å le ,driver i service bransjen selv og dette er helt bak mål !!!! er ikke noen stor sak dette men men ,flyet er kommet hjem og regner med att det er tipp topp og oppe i lufta på lørdag !

    mvh geir
    Mvh Geir Mogstad
    ---------------------------------------
    slapp av det kommer helt sikkert ned!

  • #2
    Flotte greier. Det er varierende serviceinstilling på posten syns jeg. En som jobber på posten her gjorde narr av meg når jeg spurte om hvilke rettigheter jeg har når jeg henter ut en pakke på oppkrav som jeg har kjøpt i tilfelle det er en murstein oppi. Jeg måtte forstå at når jeg hadde tatt ut pakken var det helt ute av posten sine hender og de brydde seg ikke.

    Litt morsomt som får en til å lure... Jeg har opplevd at fyren i skranken ba meg skrive under på lappen på nytt fordi "Det går ikke an å lese hvem som har hentet pakken". En kamerat som hentet våpen ble ikke bedt om å vise legitimasjon. Han spurte hvorfor de ikke ba om leg og da sa dama: "Vi ser jo hvem som har henta pakka på signaturen".

    Som regel er de heldigvis hyggelige ved normale postbesøk.
    Last edited by tahustvedt; 11-07-07, 16:54.

    Comment


    • #3
      Ei av kjærringene på posten her hos meg skjelte meg ut fordi ikke signaturen min var helt lik den på bankkortet. Jeg kan dermed ikke anta annet enn at plastisk kirurgi for å ligne på han på bildet var bortkastet, det var forfalsking av signaturen jeg måtte konsentrere meg om.
      -----------
      Bengt

      Comment


      • #4
        Posten ja...

        Jeg fikk forleden dag en purring fra Norwegian Modellers (Nm) på en pakke jeg for 6-7 uker siden hentet og betalte postoppkrav på!!

        Jeg ringte Nm og forklarte saken, og at jeg ikke er interresert i å betale pakken 2 ganger. Og lurte på hvordan i all verden de kan sende krav til noe som allerede er utlevert mot oppkrav?!?

        Hun forklarte da at det var nok posten som hadde rotet "igjen". Jeg fikk så beskjed om å hive purringen, så skulle Nm ta saken med posten.

        Så oppkrav er ikke trygt selv uten murstein i pakka...

        Geir
        Geir Bjelkarøy

        http://www.phoenix-rc.org

        "Når små menn kaster lange skygger, blir det snart mørkt"

        Comment


        • #5
          Erstatning på stedet

          Bare ta deg en tur tilbake til dama du, og fortell henne at hvis hun ikke kan jobben sin, så bør hun finne seg noe annet å gjøre.
          Postkontoret har nemlig anledning til å ta stilling til skaden der og da, og i samarbeid med mottaker, bli enig om en kontanterstatning på inntil 500,-.
          Da fyller du ut et skadeskjema, signerer, og får utbetalt den summen dere blir enige om, inntil 500,-.
          Hvis hun fortsatt står på at hun ikke kjenner til dette, så be henne ta en telefon til avdelingen for skadde forsendelser (tror den holder til i Kristiansand), eller snarest søke på ny jobb.
          Sentralbordet i Posten: 23 14 90 00 har helt sikkert tlf nr til rett avdeling.

          olle

          Comment


          • #6
            Hør med butikken du har bestilt varen fra. Jeg har flere ganger vert borti at de ordner opp, sender nye varer, og tar hånd om saken med posten.
            Anders Hauge

            www.hang.no - Norges nye HANG-side!

            www.JetsOfBergen.no
            rc.andersh.com

            Byggeblog 3,6m SkyLink 100ccm (Cessna)
            Byggeblog FPV SailCam Easyglider
            Byggeblog for Eurosporten
            Byggeblog for H9 Cessna med selvstarter og lys

            There is nothing left in my right brain, and there is noting right in my left brain....

            Comment


            • #7
              hei alle sammen med samme problem he he.
              Jeg gidder ikke å mase mere om dette men synes posten er litt arogant!
              flyet er nå i orden skaden er fikset !

              men jeg skal gjøre som olle skriver og nevne dette med kontanterstatning opp til 500.-
              Jeg var ikke den eneste som har hatt problemer med posten ser jeg,men
              det er ikke ofte jeg har hvert borti skader på ting jeg har fått i posten.
              Derfor ble jeg litt skuffet når det ikke var noe hjelp å få litt kjapt.

              mvh geir
              Mvh Geir Mogstad
              ---------------------------------------
              slapp av det kommer helt sikkert ned!

              Comment

              Working...
              X