Announcement

Collapse
No announcement yet.

Irriterende forglemelse

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Irriterende forglemelse

    Hei.
    Jeg hadde jomfrutur med Yak 54 profile`en idag. Slet endel med å få motoren til å gå ordentlig, men fikk den i form etterhvert. Vel, da var jo alt klart for jomfrutur da......
    Flyet gikk snorrett bortover stripa, tok av silkemykt, og reagerte når jeg ga litt høyre ballanseror for å ta en runde....... FEIL VEI.
    Plutselig var jeg medlem i ballanserorsklubben . Utrolig irriterende å mose et nytt fly fordi jeg glemte å sjekke at rorene gikk riktig vei.
    Kroppen knakk i to deler, høyderoret knakk, understellet fikk seg en ordentlig killevink. Ellers bare småskrammer og vingene er faktisk like hele.
    Det kommer nok til å gå med litt lim, men tror nok at den lar seg reparere. (ellers har de kanskje flere på elefun)

    Mvh. Rein Lepson
    mine fly;
    Noen kommer
    noen går.

  • #2
    Originally posted by Rein
    Flyet gikk snorrett bortover stripa, tok av silkemykt, og reagerte når jeg ga litt høyre ballanseror for å ta en runde....... FEIL VEI.
    he he du er ikke den første og helt sikkert ikke den siste !!
    har klart det jeg å...........
    men en god vane er å sjekke før man tar av.............. lett å si etter på ja!

    mvh geir
    Mvh Geir Mogstad
    ---------------------------------------
    slapp av det kommer helt sikkert ned!

    Comment


    • #3
      Jeg har som vane å sjekke dette før take off, og virkelig tenke gjennom hvordan spesielt balanse skal virke før jeg tar take off.

      Men jeg er rimelig sikker på at en dag kommer denne tabben til meg også.
      Begynte å fly i 2005 år. Eier av Formosa 2, Outrage G5 og Trex 450 Sport og noen billige innefly. Holder på kun med EL, og det vil jeg fortsette med. Fortsatt mye å lære i denne fantastiske hobbyen.

      Comment


      • #4
        Velkommen i klubben, gjort akkurat det samme. Er en tabbe man kun gjør en gang
        Morten Smøraas

        Comment


        • #5
          Synde det da..

          Må jo kunne gå ann å ta kontakt med staten eller noe sånnt å få lagt ned den klubben der.... ?
          Ønsker dere en god dag på feltet !
          Birger Mork

          Mine besittelser :
          Flygreier (Massevis)
          Heligreier (En Mini Titan)
          Bilgreier (Et par stk.)

          Comment


          • #6
            Selv ikke staten greier å legge ned forbud mot det.............., har gjort det og du føler det rimelig teit etterpå. Eller glemme å skifte modell på senderen når du skal fly ett annet fly, særlig hvis du går fra en delta modell til et vanlig fly.
            Espen Kvien
            Gruppeleder F3A
            Vingtor RC Club
            f3a.norge@gmail.com

            Mange fly og mye moro

            Comment


            • #7
              Alltid synd dette! Jeg er ikke medlem i klubben......BANK I BORDET! Men en jeg kjenner er det, han tok av og det vingla fælt....så tok han en runde og landet for så å reversere kanalen og tok av og fløy som ingen ting hadde skjedd.... sånt er nesten irriterende....
              Christen
              http://jetsofnorway.com/

              Comment


              • #8
                Gikk greit med meg sist. Nesten...

                Minielipsen ble innkjøpt på hangkanten i Lofoten. Tingen skulle flys, og det med en gang.

                Testa ror og alt var klart trodde jeg.
                Lempa ut flyet, i litt dårlige tider på kanten. og skulle ta den første svingen..
                Skjønnte med en gang hva som var gale, men å fly 8 tall på kanten for å få landingshøyde med feile balanserer bar noe grevende.

                Men å tenke "motsatt" gikk greit så lenge jeg tok store svinger.

                men på finalen.... Når flyet kommer mot deg mednesen først.. Da ble det motsatt av motsatt.... Det måtte gå til helvette...

                kom meg fra det men noen skrammer...

                Nå sjekker jeg servoretningen før hver tur. Lærer så lenge man lever !
                **********************
                Mvh
                Stig Olsen
                Lillehammer MFK


                Nan Xplorer FullCarbon X tail
                Pike Perfect X tail
                Pike Brio / Giant
                Alpina 4001
                DG 500/22 Elan under opppussing
                Birde of Time ( Noe redusert må restureres )

                Futaba 12Fg Fasst

                Comment


                • #9
                  klubben fra hell

                  Lagte meg dobbeldekker, første turen gikk i bakken pga. samme problemet som sistnevnte. landa, limte og for oppigjen. surt var det når mottakeren svika 5 min etterpå og sendte både motoren, flyet og selvsagt mottakeren til gravplassen!

                  Comment


                  • #10
                    Har heldigvis ikke meldt meg inn i balrorklubben enda....

                    Men er medlem i den andre klubben da Den derre som er nevnt tidligere her med feil flyprogram.... (Vertigoen gikk over et hustak og i bakken ja)
                    Ønsker dere en god dag på feltet !
                    Birger Mork

                    Mine besittelser :
                    Flygreier (Massevis)
                    Heligreier (En Mini Titan)
                    Bilgreier (Et par stk.)

                    Comment

                    Working...
                    X