Announcement

Collapse
No announcement yet.

Konvertering av Kyosho warbird til Elektro

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Konvertering av Kyosho warbird til Elektro

    Hei jeg lurer på om noen her på forumet har konvertert noen av Kyosho warbirdene til Elektro?

    Eller om dere kunne hjulpet meg med og finne ut hva jeg trenger for og greie dette

  • #2
    Enkelt

    Hmm huske jeg ikke feil har tahustvedt laget elektro av en ESM spitfire

    RC-Flight Spitfire XIV - (MFN) ModellflyNytt.no

    Han kan nok hjelpe litt, ellers er det ikke noe vanskelig så lenge du vet vekt på modell osv kan du lett velge kraftig elektro oppsett. Problemet er nok batterier, der er det mye forskjellig og velge.
    Lars Norberg

    Comment


    • #3
      MAN hadde en artikkel om Kyosho warbirds

      De satt inn 2-t, 4-t(mustang/p-40) og elkonverterte spitfire. Har artikkelen i et blad hjemme, skal se om jeg finner det. Ellers så er det kanskje mulig å finne på nett.

      Comment


      • #4
        Originally posted by Biggles
        De satt inn 2-t, 4-t(mustang/p-40) og elkonverterte spitfire. Har artikkelen i et blad hjemme, skal se om jeg finner det. Ellers så er det kanskje mulig å finne på nett.

        Hadde vært fin om du kunne funnet dette for meg ja. jeg vurderer enten og elektrokonvertere en kyosho warbird eller kjøpe meg hyperion mustangen fra elefun.

        Hva trur dere er best?

        Comment


        • #5
          Jeg ville helt klart gått for en modell som var beregnet på elektro.
          Konverteringer av fuelfly kan by på noen kvelder med hjernetrim.
          Dessuten kan det hende flyet veier så mye at du må kjøpe både tung motor og tungt batteri for å få det til å fungere skikkelig.

          Vil du ha elektrofly - kjøp elektrofly, hvis ikke bør du i det minste forberede deg på å måtte bruke hodet og finne løsninger mens du bygger. Men nå er det jo ikke slik at det nødvendigvis er noen uting for enkelte, bare en er klar over at det høyst sannsynlig må moddes litt.

          Ting som kan være knotete er plassering av batteri fordi et batteri gjerne er litt større enn en fueltank samt plassering av regulator for å sørge for kjøling uten at det går ut over plassering av cg.
          Espen Melby

          :D-- Fuel leads to anger, anger leads to hate, hate leads to suffering.... ("Noen" vil ha meg til å endre denne, bare glem det! ;) ) --:D

          Comment


          • #6
            Originally posted by esmel
            Jeg ville helt klart gått for en modell som var beregnet på elektro.
            Konverteringer av fuelfly kan by på noen kvelder med hjernetrim.
            Dessuten kan det hende flyet veier så mye at du må kjøpe både tung motor og tungt batteri for å få det til å fungere skikkelig.

            Vil du ha elektrofly - kjøp elektrofly, hvis ikke bør du i det minste forberede deg på å måtte bruke hodet og finne løsninger mens du bygger. Men nå er det jo ikke slik at det nødvendigvis er noen uting for enkelte, bare en er klar over at det høyst sannsynlig må moddes litt.

            Ting som kan være knotete er plassering av batteri fordi et batteri gjerne er litt større enn en fueltank samt plassering av regulator for å sørge for kjøling uten at det går ut over plassering av cg.
            Da trur jeg jeg følger rådet ditt... Har ikke plass til og mekke så mye enda :P og dama blir neppe fornøyd hvis jeg sitter og mekker på salongbordet :P

            Men er det noen som har kjenskap til denne Hyperion mustangen som de har på Elefun?
            Siden finnes ikke

            Comment

            Working...
            X