Announcement

Collapse
No announcement yet.

P40 warhawk

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • P40 warhawk

    hei har nettop bestilt meg en kyosho p40 warhawk.har fått skikkelig sansen for ww2 fly,er lissom noe spesielt med disse vakre fuglene.har en 1/12 corsair funfighter fra før.så nå var tiden inne for og kjøpe en større fighter.en kamerat av meg kjøpte kyosho spitfire så jeg tror vi kan få mye gøy med disse.jeg skal ha en magnum 52 4takt i flyet.er det noen av dere andre her som har fløyet,eller har kjenskap til dette flyet?takker på forhånd for svar.mvh jan sigurd r
    mvh jan sigurd røyseland

  • #2
    Gratulerer med nytt fly. Jeg Holder selv på å bygger en Top-Flite P-40. Skal begynne med lakking nå i helgen håper jeg. Har ikke noe erfaring med Kyosho sin P-40, eneste Warbirden jeg har fløyet er en P-51 Mustang fra Hangar 9. Disse er jo kjent for å fly på skinner. Men om du søker litt på nett så skal du nok altid finne noe. Lykke til
    Mvh.

    Ole Chr. Espedal
    __________________
    Scale Warbirds of Norway
    www.scalewarbird.org
    __________________
    Kyosho Piper Cub
    Hangar 9 P-51 Mustang
    Great Planes Super Decathlon
    Hirobo Shuttle Plus
    Top-Flite P-40E Gold Edition
    Kyosho Jet Illusion
    Caimbrian Funfighter P-51 Mustang (Under Konstruksjon)
    Mini Mag (Trainer for min far)
    E-Flight AT-6 Harvard

    Comment


    • #3
      tenkte jeg skulle ha en pilot i canopyen,noen som vet hvilken størrelse som blir mest skalalik på en 40 size
      mvh jan sigurd røyseland

      Comment


      • #4
        Regn ut skalaen ved å dele for eksempel vingespennet på full size med modellen din så finner du ut hvilken størrelse pilot som passer best. Vingespenn finner du ved å søke på internett.

        Comment


        • #5
          pilot

          Originally posted by tahustvedt
          Regn ut skalaen ved å dele for eksempel vingespennet på full size med modellen din så finner du ut hvilken størrelse pilot som passer best. Vingespenn finner du ved å søke på internett.
          ikkje dumt.noen ganger spør man før man tenker
          mvh jan sigurd røyseland

          Comment


          • #6
            er det ingen her som har testet warbirdene fra kyosho?hadde hvert gøy og høre andres meninger om disse modellene.kom så vel med dårlige som gode erfaringer.all info er god info
            mvh jan sigurd røyseland

            Comment


            • #7
              Hei!

              Jeg har en Kyosho P-51. Det at disse modellene flyr fint kan jeg skriver under på, men ikke overmotoriser de. Jeg kjøpte min brukt og den var utstyrt med en OS fl70. Den var omtrent som en skiftnøkkel å fly. Satte på den OS fs52 og plutselig så fløy den som en drøm. Jeg har ikke retract men det skal jeg ha for å få den litt mer strømlinjeformet
              I mitt fly sitter en pilot fra Slimline: http://www2.towerhobbies.com/cgi-bin...p?&I=LXFVN8&P=

              Du vil ikke bli skuffet over modellen din tror jeg. Alle Kyoshoflyene flyr fint og på skinner, så det er bare å sette i
              gang
              Det eneste jeg kunne ønske meg er at den var 60-size i stedet for 40-size, synes den er litt liten
              Mvh
              Jan Ove

              Comment


              • #8
                ok bra og høre.jeg holder på og sette det sammen i disse dager,er ferdig med vingen på det.tar meg god tid så det blir skikkelig.har kjøpt en magnum 52 firtakt til det.gleder meg skikkelig til det er ferdig,spesielt gøy er det at en kamerat av meg bygger samme fly bare det er en spitfire.
                mvh jan sigurd røyseland

                Comment


                • #9
                  slenger ut noen bilder,mangler å montere cowling og litt forskjellig
                  Attached Files
                  mvh jan sigurd røyseland

                  Comment

                  Working...
                  X