Announcement

Collapse
No announcement yet.

ENDELIG ferdig med Ultimate'n!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • ENDELIG ferdig med Ultimate'n!

    Etter mange måneders liming og pussing (noen pauser medregnet) er jeg endelig ferdig med min GreatPlanes Ultimate 40

    Nå er jeg spent på om jeg tør å ta av med denne. Skal kjøre inn motoren i helga, sånn at den er klar for takeoff ved neste anledning til å stikke på stripa...

    Noen som har erfaringer med denne? Jeg er ingen fulldreven pilot, og er enda noe forsiktig med mine andre modeller. Men jeg har lært meg det viktigste, å lande. Kommer som regel ned på tre hjul

    Bør jeg kanskje bare la den henge i taket, eller er det bare å dra på?

    Har satt i en ThunderTiger FS75 firetakter som bør gi nok power, og bygget om til to balanseservoer i stedet for en sentrert. Ellers helt etter boka.

    Jeg synes den er litt tung, men det skal kanskje være sånn på gamle byggesett. Denne kom vel ut før 3D-maskinene gjorde sitt inntog for fullt...

    Har slengt med et par bilder, og har mange flere fra bygginga hvis det er interesse for det...
    Attached Files
    Kenneth Davidsen

  • #2
    hei hei..
    Har hatt denne jeg og.fløy min med en saito 82
    Veldi snill å fly..bare pass på å sjekk tyngdepunktet.den er heftig med fulle utslag
    Lars Petter Nesse

    Votec 322 40% 3W170cs
    Extra 330 40% 3W212cs

    Comment


    • #3
      Høres bra ut.

      Har en Saito 82 i FuntanaX 50'n min, og er storfornøyd, men jeg har sett denne TT 75'en i aksjon i en annen modell, og den er ikke så langt unna. Ikke samme heftige lyden da, men sjit au. Skal vel leve med det

      Jeg har ikke balansert dette enda, men det er selvsagt et viktig punkt ja. Kjennes ikke så gæli ut, men kanskje best å være nøye Bør jeg legge meg midt på anbefalt balansepunkt, eller litt foran eller bak?

      Jeg gleder meg som en unge!
      Last edited by Krazy-K; 10-08-07, 22:33.
      Kenneth Davidsen

      Comment


      • #4
        jeg ville ha begynt med litt foran og heller flytte det litt bakover etter du har blitt bedre kjent med modellen.mener å huske at jeg måtte ha batteriet langt bak i flyet med saito 82.En anelse haletungt fly passer best til 3dflyging
        Lars Petter Nesse

        Votec 322 40% 3W170cs
        Extra 330 40% 3W212cs

        Comment

        Working...
        X