Announcement

Collapse
No announcement yet.

Trenger hjelp med Walkera 68

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Trenger hjelp med Walkera 68

    Er det noen her som har litt peiling på helikopter og kan hjelpe meg litt? Jeg har kjøpt meg et walkera 68 heli, og har problemer enten med gyro eller mixing. Det er 12 knapper bak for å slå av og på funksjoner for mixing. Noen står på, og andre av, fra fabrikk.

    Det som nå har skjedd er at haleservoen ikke lystrer som jeg vil. Den står som regel enten til høyre eller venstre, og når jeg prøver å kompensere, skjer det lite før den plutselig slår over på motsatt side.

    Om noen kunne ta kontakt, så hadde det vært fint.
    Atle Østereng
    Oslo og Omegn Modellhelikopter Klubb
    Msn: a_ostereng@hotmail.com

    T-rex 450 SE V2
    Spektrum DX7
    GY401 m/S9257
    3 x HS-65MG

  • #2
    Hei,

    Sett dip bryter 7 til off, slå deretter 12 på on og vri v1 til -100 så setter du 12 på off igjen. Da skall rudder mixinga være av.
    T-Rex 600 Nitro Pro
    Kyosho Caliber 3

    Comment


    • #3
      Det hjalp ikke... Tror egentlig mest på at det noe galt med gyro, som også leverandør hadde en formening om.
      Problemet begynte like etter jeg hadde kjøpt helikopteret. Plutselig "døde" det, dvs ikke noe respons når jeg slo på radio/mottaker, bare gyroen som blinket ca hvert sekund. Så blei det plutselig liv i maskiniriet igjen, og da oppførte det seg slik...

      I tillegg er manualen veldig dårlig, så jeg skjønner ikke hva alt bakpå radio betyr.
      Atle Østereng
      Oslo og Omegn Modellhelikopter Klubb
      Msn: a_ostereng@hotmail.com

      T-rex 450 SE V2
      Spektrum DX7
      GY401 m/S9257
      3 x HS-65MG

      Comment


      • #4
        Det er en WALKERA,....de er ment for ikke å fly de...
        Billig møkk, og gyroen kan du sikkert kaste til H...te.
        Har en sånn stående jeg også, fikk den aldri så mye som i lufta engang. Ødela hobbyen min i 1 år for jeg trodde jeg var helt teit at dette var for vanskelig.
        ALLTID røk det noe nytt heeeele tiden, fikk den som sagt ALDRI i luften.

        Som du også kommenterer, manualen er tilogmed dårlig. Den står skrevet på "Janglish"
        __________________________________________________ _______
        Alt som kan kastes i lufta kan fly uavhengig av hvor lang tid det holder seg i lufta.
        http://www.youtube.com/watch?v=PZiySah3x5Y

        Comment


        • #5
          Det ante meg... Det første jeg merka da jeg tok den ut av pakka var at alle lenkarmer var veldig slarkete og unøyaktig. Men ifølge leverandøren, er det nå satt på en ny versjon gyro som skal være mye bedre.

          Men er det sånn at alle gyroer passer om hverandre, så jeg f.eks kan sette på en futaba?

          Synes ellers at helien i sin helhet virker veldig robust og bra, alt i aluminium...
          Last edited by Atle; 15-08-07, 16:53.
          Atle Østereng
          Oslo og Omegn Modellhelikopter Klubb
          Msn: a_ostereng@hotmail.com

          T-rex 450 SE V2
          Spektrum DX7
          GY401 m/S9257
          3 x HS-65MG

          Comment


          • #6
            Du kan sette på en futaba gyro ja, helst en 401 da. Har du prøvd og koble servoen direkte til motakeren?
            T-Rex 600 Nitro Pro
            Kyosho Caliber 3

            Comment


            • #7
              Jeg prøvde å reversere gyroen, og det hjalp MYE, men det snurrer fortsatt mye fram til jeg får opp turtallet til nesten lift-off fart
              Atle Østereng
              Oslo og Omegn Modellhelikopter Klubb
              Msn: a_ostereng@hotmail.com

              T-rex 450 SE V2
              Spektrum DX7
              GY401 m/S9257
              3 x HS-65MG

              Comment


              • #8
                Jeg har kjøpt meg en futaba 401 gyro til min zap400 v2 (zoom400), det var verdt pengene for å si det slik. Jeg tvilte egentlig før jeg kjøpte den, men steike altså, halen står jammen kubb selv i sterk sidevind. Verre med modellen som driver bort i vinden he he.
                Skift mottaker også. Jeg prøvde med walkera esc (fartsregulatoren) på den, og pluttselig endag sånn helt ut av det blå bestemte den seg for å bare virke av og til, og da gjerne bare når jeg kom hjem for å feilsøke. Straks jeg var klar for takeoff ute, virket den ikke. Alt utenom motorfunksjonen virket med den. Så kjøpte jeg meg en skikkelig ESC, og da har det virket siden.
                Ten så kjipt det ville vært om den sluttet i luften.
                Bytt elektronikken og behold skallet. Modellen din er ganske lik den jeg har, som også går under zaP400 V2, ZOOM400 PRO kjært barn har mange navn.
                Eneste som var brukendes er walkera motoren som er børsteløs, den bruker jeg på modellen min idag
                __________________________________________________ _______
                Alt som kan kastes i lufta kan fly uavhengig av hvor lang tid det holder seg i lufta.
                http://www.youtube.com/watch?v=PZiySah3x5Y

                Comment


                • #9
                  Takk for veldig godt tips skybird. Jeg opplevde faktisk en gang at så fort jeg satte i kontakta til batteri, så gikk motor opp på fullt turtall, og hva enn jeg gjorde med radio, hjalp det ikke noe. Jeg skal i hvertfall kjøpe meg en gyro, sjøl om de jeg kjøpte helien av sender meg en ny orginal.

                  Fantastisk bra side dette her assa
                  Atle Østereng
                  Oslo og Omegn Modellhelikopter Klubb
                  Msn: a_ostereng@hotmail.com

                  T-rex 450 SE V2
                  Spektrum DX7
                  GY401 m/S9257
                  3 x HS-65MG

                  Comment


                  • #10
                    Jeg har brukt enkelte deler fra min walkera til mitt helikopter, men etterhvert som jeg har demontert walkeraen så har jeg sett hvor billig det er laget.
                    Kulelagere uten kuler osv, det blir jo bare mye vibrasjoner og drit, så jeg har vært nøye med valget av hva jeg tør bruke.
                    Ellers så bør du ha deg en skikkelig computer radio 6 kanalers eller større, haleservo bør være kjapp. Søk på forumet, og du skal finne. Jeg var helt ny og har lært meg selv å sette opp bare ved bruk av forumer på internett og how to du videoer som du kan finne på blandt annet denne siden her:

                    Trex 450 SE and general build videos are here - HeliFreak

                    og nå holder jeg på å lære meg hvordan man bruker, setter opp og demonterer og bytter deler på en O.S 50 motor som jeg har i det store helikopteret mitt som er 50 size og går på fuel Må bytte endel deler som har røket for å få kompresjon tilbake så den starter.
                    Last edited by skybird; 15-08-07, 20:34.
                    __________________________________________________ _______
                    Alt som kan kastes i lufta kan fly uavhengig av hvor lang tid det holder seg i lufta.
                    http://www.youtube.com/watch?v=PZiySah3x5Y

                    Comment


                    • #11
                      Ja, planen er å etterhvert anskaffe meg litt råere utstyr, men må ta det etter lommeboka. Derfor jeg har startet "billig" med cp først, og går gradene oppover. Drømmen er et fuel-heli når jeg har lært meg å hovre og fly stabilt. Hvis jeg klarer å fly dette, som ikke virker helt 100, etterhvert, må det jo bare bli lettere når jeg oppgraderer...

                      Synes forøvrig det er ganske lite vibrasjoner når jeg får opp litt turtall, og jeg har aldri avbalansert eller tracka noe blader. Fant først ut i dag her på forumet at det er ganske viktig. Trodde sånt blei gjort på fabrikk, og at de blei "par-et"

                      Kan jeg forresten benytte hvilken som helst mottaker til radioen, eller må de være fra samme produsent så de passer til hverandre?
                      Last edited by Atle; 15-08-07, 20:59.
                      Atle Østereng
                      Oslo og Omegn Modellhelikopter Klubb
                      Msn: a_ostereng@hotmail.com

                      T-rex 450 SE V2
                      Spektrum DX7
                      GY401 m/S9257
                      3 x HS-65MG

                      Comment


                      • #12
                        Ja du sier meg så, men om du sjekker på rcmarked.no så er det forum hvor du kan få kjøpt til halv pris
                        Jeg velger da alltid noen som er i nærområdet som jeg kan treffe og se på modellen og diskutere pris.
                        Fuelhelien var den første jeg kjøpte, men den har stått i noen år pga lite innsikt. Men nå er det bedre da jeg har lært meg mer om hvordan ting fungerer og jeg kan hovre skikkelig og begynt å bevege meg litt videre. Det er viktig å ikke stagnere. Når du Skal kjøpe deg noe annet elektro så er t-rex og minititat hotte merker som skal være utrolig bra modeller som er stabile.
                        Det er jo viktig at det skal være stabilt og det blir enklere for deg å mestre det å fly.
                        Forresten er simulator et must synest jeg for å få trening på bevegelse av stikkene. Det kan du spare tusener på.
                        __________________________________________________ _______
                        Alt som kan kastes i lufta kan fly uavhengig av hvor lang tid det holder seg i lufta.
                        http://www.youtube.com/watch?v=PZiySah3x5Y

                        Comment


                        • #13
                          Har du noe tips om bra simulatorer da? Veit om en til ca 400 inkl radio for å koble til pc. Synes dette høres litt for billig til å være bra...
                          Atle Østereng
                          Oslo og Omegn Modellhelikopter Klubb
                          Msn: a_ostereng@hotmail.com

                          T-rex 450 SE V2
                          Spektrum DX7
                          GY401 m/S9257
                          3 x HS-65MG

                          Comment


                          • #14
                            kan få deg en dummyradio som du kobler til pc for 295,- og laste ned FMS gratis på nettet (gratisprogram) så er du der. Trenger ikke være så fancy, skal bare ha stikketreningen vet du.
                            __________________________________________________ _______
                            Alt som kan kastes i lufta kan fly uavhengig av hvor lang tid det holder seg i lufta.
                            http://www.youtube.com/watch?v=PZiySah3x5Y

                            Comment

                            Working...
                            X