Announcement

Collapse
No announcement yet.

Trendy med V-hale

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Trendy med V-hale

    Jeg har kjøpt meg et Trendy elektroseilfly med V-hale. Jeg har ingen erfaring med V-hale tidligere. Hvordan virker dette, med tanke på rorutslag. Med andre ord, hvordan skal rorene slå ut hvis en samenligner det med et flt med vanlig hale, Er det noen som har en link som viser hvordan dette fungerer, også hvordan en kobler servoene til motager. som dere skjønner er jeg blank på dette med V-hale.

  • #2
    Når du gir høyderor skal begge haledele gå opp, eller ned, sammen - enkelt og greit.

    Når du gir sideror skal de gå hver sin vei - en opp og en ned. Hvis du vrir flyet slik at den ene haledelen står rett opp, så skal roret på denne halen bevege seg i samme retning som om det var et vanlig sideror. (ble det forståelig?)

    Det kan hende det trengs litt differensiering i forhold til siderors funksjonen - at rorene ikke går like mye opp som ned når du gir sideror. Er ikke alle fly som trenger det, men det finner du ikke ut av før du har fløyet. Hvis flyet setter nesa litt i været når du gir sideror, så må det oppadgående roret justeres ned (gå mindre opp enn det nedadgående går ned). Hvis flyet derimot stuper litt når du gir sideror blir det motsatt - du må ha mindre utslag nedover.

    Comment


    • #3
      Dette hørtes veldig greit ut.
      Er det noen som har erfaring med dette flyet? Som vet hvordan det flyr, er det en relativt grei nybegynnermodell?

      Comment

      Working...
      X