Announcement

Collapse
No announcement yet.

P36 Hawk - Black Horse

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • P36 Hawk - Black Horse

    Da begynner modellen å bli ferdig. Noe småplukk på understellet gjenstår for å få det noe mer skalalikt.

    Modellen er meget godt bygd og det var ingen skrukker eller bobler i betrekningen. All nødvendig hardware fulgte med med unntak av fuelslange. Monteringen er enkel og grei og det følger med en god manual med både beskrivelse og bilder.

    Har måtte bytte motorfeste da Enya 90 som jeg har satt inn har plassert forgasseren på en slik måte at det ikke gikk sammen med originalfestet - byttet til et aluminiums feste som ble monter med 1 skrue i gammelt hull og ett i et nytt hull. Har også satt på litt større hjul da det var plass til det i hjulbrønnene.

    Gleder meg til å få mulighet til å få flyet i luften - forhåpentligvis ganske snart.

    Oppsett:
    Motor Enya 90 firetakter, Propell 15 x 6 eller tre-blad 14 x 7
    Servoer 5 stk Hitec 311, 2 stk Jr 577 og 1 stk 591, 1 Futaba retract
    Mottaker : Sanwa 8 kanals single conversion
    Rx batteri: 3300 mAh 4,8 V
    Retract : Mekanisk og følger med
    Espen Kvien
    Gruppeleder F3A
    Vingtor RC Club
    f3a.norge@gmail.com

    Mange fly og mye moro

  • #2
    Hei
    Høres spennende ut, har du noen bilder?
    Mener å huske at Norge brukte dette flyet i en periode,
    mulig jeg tar feil.
    Edit: jeg fant en link: 404 Not Found
    Dette er forresten et ypperlig magasin hvis man er interesert i norsk luftfart.

    RS
    Last edited by RS; 22-08-07, 19:18.
    Ronny Sundbye
    Young man, was that a landing or were you shot down?

    Comment


    • #3
      Se under galleri - skala, har lagt inn et par bilder der. Modellen er interessant fordi det er en av de få som slåss på begge sider under krigen da blandt annet Frankrike og Finland fikk sine "beslaglagt" av tyskerne.

      Den er så vidt jeg vet laget i 3 hovedvarianter, P36A som første variant, en som ble kalt P75 som hadde lengere neseparti og en variant som hadde fast understell (økonomivarianten) som blandt annet Thailand hadde.

      Dette er en modell som har blitt borte imellom alle de andre kjente - blandt annet P40 Warhawk som alle vet om. Må innrømme at jeg aldri hadde hørt om den før jeg så at RC Flight hadde den. Kjøpte den og begynte å søke på nettet om informasjon og det var utrolig mye jeg fant i løpet av noen timer en kveld.

      Det er litt gøy og ha en modell som ingen andre har.

      Gleder meg til å fly den, har en følelse av at den ikke er så vanskelig å håndtere.
      Espen Kvien
      Gruppeleder F3A
      Vingtor RC Club
      f3a.norge@gmail.com

      Mange fly og mye moro

      Comment

      Working...
      X