Announcement

Collapse
No announcement yet.

Multiplex DG 300/17

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Multiplex DG 300/17

    Heisann!

    Kjøpte meg en brukt DG 300 i fjor,men fikk ikke fløyet den før i dag.
    Har aldrig fløyet storseiler før,men ble veldig overasket over hvor enkelt den var å fly.
    Var ca 7-10 sekundmeter på Værøy i dag,og bestemte meg for å komme meg opp på fjellet. Etter en kjapp avbalansering på hanget,ble den kastet ut.
    Tror ikke jeg har glist så lenge på hang før,og ble helt satt ut av hvor enkel og morro det var. Var i luften ca 35 minutter med smil fra øre til øre....og så flott lyd det var av den når jeg suste forbi kanten.
    Fikk filmet ca 15 minutter av turen,og skal se om jeg ikke får lagt inn en link etterhvert.
    I mellomtiden har jeg noen bilder av hanget og modellen







    Langt fint hang,og helt nydelige landingsmuligheter.
    Last edited by Caramba; 09-09-07, 02:45.
    Mvh

    Ragnar Bye

    DG 300/17 Multiplex
    Caramba Krause
    Legend Airtronics
    Miraj Aeromod

  • #2
    Hvor er dette hanget?
    -Jim Johansen-
    Flyklart:
    Sebart Angel 50evo, Stratair Raketenwurm 4b, Compact Wizard
    Under construction:
    Stratair Hurricane, Speedfire 2, Mini Ellipse, Sig Samurai, Backfire

    Comment


    • #3
      Usannsynlig tøft hang du har tilgang til Ragnar Fikk tårer i øya da jeg var på Værøy i fjor, burde hatt med fly og ei uke ferie skjønte jeg... Skal jobbe ei uke på Røst i uke 41, men det var ikke samme høyden på hanga der, for å si det mildt.
      Er bare hangene gode får du garantert ikke noen negative opplevelser med seilfly fra kjente produsenter. Er det gode landingsforhold kan du bare nyte turene og slippe å grue for landingene hver gang. Blir mye ørevoks i munnvikene.
      Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

      Comment


      • #4
        Vakkert! Det er få ting som er så pent som en skalaseiler! Hvor stor er modellen? Var det den som lå på RCMarked for et par uker siden? Hadde litt lyst på den selv

        Joo: Du får kanskje tid til en liten tur opp på Bestemorenga i uke 41? Regner med at du er en tur innom Bodø
        William Jul Ringkjøb
        Bodø MFK

        If it doesn't work, it doesn't matter what it costs...

        Comment


        • #5
          Hei!

          jijohans: Hanget er på Værøy i lofoten.

          Joo: Ja jeg har ikke vært på bedre hang,men så har jeg bare vært i Bodø,Andøya og hær ute da. Næi Røst har ikke det samme å by på,og for å komme på noe hang dær ute må man ha båt og et mot av mannskjit for å komme på et egnet fjell. Neste gang du er på disse kantene må du ta kontakt

          william123: Næi sannt det....og så den lyden. Den er 3.75 uten winglets,og 4,25 med. Ikke den som lå på Rc marked. Denne ble kjøpt i fjor.
          Anbefaler deg å kjøpe storseiler...det er rått!
          Mvh

          Ragnar Bye

          DG 300/17 Multiplex
          Caramba Krause
          Legend Airtronics
          Miraj Aeromod

          Comment


          • #6
            Et bilde av DG`n i lufta
            Mvh

            Ragnar Bye

            DG 300/17 Multiplex
            Caramba Krause
            Legend Airtronics
            Miraj Aeromod

            Comment

            Working...
            X