Announcement

Collapse
No announcement yet.

www.ungdomsutvalget.net

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • www.ungdomsutvalget.net

    Kom ved en tilfeldighet over denne siden.
    Det går med noen timer på nettet ila. ei uke men denne hadde jeg ikke sett før... Tolker dette dit hen at siden ikke er spesielt godt kjent.

    Jeg så det var gjennomført en videokonkurranse tidligere i sommer. Slik jeg forstår det kom det inn få bidrag, eller? HVORFOR ikke annonsere slike ting her inne og på andre internettforum som omhandler luftsport? Her dukker det jo opp videoer i hytt og gevær, det er jo bare å velge å vrake.

    Det er jo til og med RSS link på siden. Spre den utover!
    http://www.ungdomsutvalget.net/?feed=rss2

    Hvordan skal vi få ungdommen til å velge fly fremfor motorsykkel og moped?

    Når det gjelder modellfly så har jeg grublet litt i det siste:
    Det er greit at en begynner med en nybegynnermodell, MEN gjør det sporten vår noe særlig eksklusiv og tiltrekkende?
    Gi ungdommen skikkelig grunnopplæring, opplæring i konkurranseflyging og gi de en 2.3meter imac modell! Det koster ikke spesielt mye mer for en brukt modell enn det gjør for en "fancy" moped.

    Det er kjempefint med bredde men vi trenger noen gode og synlige ambassadører ute i miljøet. Jeg føler vi trenger en topp (en yngre enn den som er pr. i dag). Innen andre idretter kjøper folk (les. foreldre) motorsykler, seilbåter, dyrt treningsutstyr, betaler treningsleire osv osv. Hvorfor klarer vi ikke rekruttere ungdom til vår idrett på samme måte?
    Nå sier jeg ikke at det er mange som driver med disse andre dyre idrettene men det er da en del. Vi burde også kunne klore til oss noen av disse ungdommene (støttet av foreldrene).

    Er vi tjent med å kun drive opplæring på grunnleggende nivå (lære å fly) eller er vi tjent med å stable på beina opplæring også for de som vil satse mer? I dag har jeg inntrykk av at de unge stort sett lærer avanserte ting av sin far, som også er modellflyger. Jeg er klar over at det krever mye av en klubb å gjennomføre en seriøs og strukturert opplæring. Dersom klubben selv ikke har kompetanse eller ressurser, kan det ikke da være en ide å sette opp treningssamlinger hvor piloter fra ulike klubber kan møtes for å trene?

    Er det noen andre som har noen tanker rundt dette med opplæring, hvilke nivåER vi bør ha opplæring på og så videre?

    Jeg har merket meg at pattern miljøet har gjort noen fremstøt i sommer. Hva er erfaringen deres?

    Nå er jeg ikke helt sikker på om ungdomsutvalget.net er det første jeg ville søkt på om jeg skulle finne noe om ungdom og luftsport men det er jo en start. Håper siden kan "ta av litt" gjerne med hjelp av mfn og andre forum rundt om kring. Jeg oppfordrer herved samtlige til å linke til den nevnte websiden fra sine respektive klubbsider samt legge ut informasjon om at disse sidene finnes.

    Jeg vil anta det er bedre PR om det ligger ute videoer av målgruppen i aksjon enn av "gamle gubber" i sin beste alder som driver å flyr... Enig?

    Det hadde vært fint om vi kunne brukt vinteren til å småskravle litt i kriker og kroker om hvordan vi skal nå ut til ungdommen.
    Espen Melby

    :D-- Fuel leads to anger, anger leads to hate, hate leads to suffering.... ("Noen" vil ha meg til å endre denne, bare glem det! ;) ) --:D
Working...
X