Announcement

Collapse
No announcement yet.

Sjeldent tilfelle?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Sjeldent tilfelle?

    Var på Larvik MFK's stripe i sommer med noen andre karer. Og da var det to som fant ut at de skulle prøve å fly formasjon, med en mustang og en billig-modell fra throttlestore (har ikke peiling på navnet) Mustangen kjører bak, mens billig-modellen fører an. Første runde går fint, ligger ganske likt i svingene, men på andre runden skjer det merkelige, han som flyr mustangen starter svingen litt for tidlig, og kutter av haleroret til billig-modellen. Det eneste vi ser er at billig-modellen går ned, etterfulgt av et stort brak. Flygeren av mustangen står bare og gaper, og lurer på hva som skjer, Mustangen flyr jo enda, men motoren har stoppa. Han tar ikke sjansen på å ta ut landingshjulene, i tilfelle bare det ene går ut, så han buklander, og river med seg litt av kunstgresset. Vel nede på bakken går han og ser hva som har skjedd med mustangen, men merker ingen skrammer eller noe. Han går nøyere til verks og sjekker hver eneste del, og da finner han det ut, eneste skrammen på flyet er et lite hakk i propellen. Han sto og lo og lo i det uendelige, skjønte ingenting, lå nesten på bakken og vrei seg. Rettere sagt, alle gjorde det. Til og med han som ble vitne til at flyet sitt gikk ned i bakken. Han legger på sprang ut på jordet, forbi noen kuer, og rett bort til flyet, som står som en påle i baken. Rett opp og ned. Uten haleror, hele bakparten er borte, + at noen deler har flydd av etter kræsjlandingen i bakken. Han går rundt og samler deler, for så å rusle tilbake. Han som fløy mustangen sa at når han kom tilbake, kom han til å si at han kutta svingen med vilje, men neida, han trekker på smiletbåndet, og begynner å le. Det der syns han var fryktelig festelig, setter seg ned. og begynner å plukke ut deler av vraket. Utrolig hendelse, rart at ikke mustangen tok større skade
    Øyvind Kveen Fagervold

    -Graupner Club Star

    For tiden få fly

  • #2
    Jeg hadde en twist 3d og en kompis a meg hadde en 25trainer ARF jeg lå rett over han og kom litt for lavt, delte kroppen på traineren, eneste skaden jeg hadde var et lite hull i trekken på toppen av høyre vinge, propell osv var like hel. hehe
    T-rex 600N pro OS50 hyper, 611, 3x9255, Fromeco ++++JR9XII
    Yak 54 m ASP65
    Depron vrak ;)
    masse annet stæsj som bare står der å tar plass ;)

    "Once you are in RC you are in for life. You may go away but it will draw you back"

    -- Ronny --

    Comment

    Working...
    X