Announcement

Collapse
No announcement yet.

A-10

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • A-10

    Har en stk A-10 med et vingespenn på 1770 mm vekta er på 4700g. Det er uten utstyr, men med luft understell. Skal ha to OS 91 DF i den med Ramteck vifter.
    Da er spørsmåle vil dette fly eller????

  • #2
    Hvis det er motor kraft du er redd for skal være for lite så trenger du ikke å bekymre deg.
    Hvis du får dette oppsettet fin tunet så leverer hver vifte 5- 5,5kg thrust.
    Har en F9F Panther som jeg hadde OS 91/ Ramtec vifte i,denne veide 10,5 kg med tomme tanker og den fløy helt greit med dette oppsettet.
    Svein-Tore Gundersen

    Graupner MC32 Hott V2
    Yak 55 SP 3m Comp-ARF(Blue Flagg)m/3W 170 CS
    Sbach 342 DA 50
    3dhs Slick 89 Elektro
    Skymaster F-18C ( ATJ 170Ti )
    Jet Legend F-15 (simjet 3000)
    Retrojet 75 (Simjet 1910)
    Pilot-Rc Dolphin 86 (Jet-Cat 120)
    Byron Corsair

    Comment


    • #3
      Hadde vært stilig å sett bilder av A-10'en din oaanesen. A-10 er et snasent fly!
      Frank Thingelstad
      2050 Jessheim

      Comment


      • #4
        A-10

        Skal fikse noen bilder, men må bare vente på litt oppholdsvær.

        Comment


        • #5
          Bilder

          Noen som kjenner denne modellen?
          Attached Files

          Comment


          • #6
            hvordan får du gjemt eksosen..er det ikke lange tunepiper på viftemotorene?
            Lars Petter Nesse

            Votec 322 40% 3W170cs
            Extra 330 40% 3W212cs

            Comment


            • #7
              Heisann..

              Skulle du være heldig og vinne i lotto eller no`så putter du inn 2 av disse...

              Home

              Verdens minste turbiner.. veier 280 gram og har 1,5 kg skyv.. spinner 243000 O/min

              Men de koster 2100 euro pr. stk.

              G
              Geir Bjelkarøy

              http://www.phoenix-rc.org

              "Når små menn kaster lange skygger, blir det snart mørkt"

              Comment


              • #8
                Får satse på fungsjon framfor utseende når det kommer til pipene, å de kommer til å stikke ganske bra ut.
                Hadde lyst til å stappe inn to turbiner, men må "spare" en smule først.
                Ducta er 32 cm lang å har en inndre dimensjon på 13 cm. Hva er det opptimale diameteren
                for å få det "rette" trykke. Lengden på ducta forblir som den er.

                Comment


                • #9
                  Originally posted by oaanesen View Post
                  Får satse på fungsjon framfor utseende når det kommer til pipene, å de kommer til å stikke ganske bra ut.
                  Hadde lyst til å stappe inn to turbiner, men må "spare" en smule først.
                  Ducta er 32 cm lang å har en inndre dimensjon på 13 cm. Hva er det opptimale diameteren
                  for å få det "rette" trykke. Lengden på ducta forblir som den er.
                  Du har ikke vurdert elektrisk vifte da? De kan gjemmes godt inne i ductene.
                  F.eks. så har Airpower vifter med diameter på 12cm: http://www.airpowernet.com/
                  Denne har en thrust på omlag 5,4 kilo (!).
                  Erlend Moen
                  Bygge-blog Cozy MK-IV (full-size experimental): http://cozy.ljosnes.no

                  Comment


                  • #10
                    Hmm, dette blir spennende Olav.. når får jeg se,n på enga?
                    betennelse i flynerven..

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by ErlendM View Post
                      Du har ikke vurdert elektrisk vifte da? De kan gjemmes godt inne i ductene.
                      F.eks. så har Airpower vifter med diameter på 12cm: http://www.airpowernet.com/
                      Denne har en thrust på omlag 5,4 kilo (!).
                      Full size A-10 høres faktisk litt ut som en EDF også. Har hørt de i virkeligheten et par ganger.

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by tomr View Post
                        Hmm, dette blir spennende Olav.. når får jeg se,n på enga?
                        Æ GLEDA MÆ SOM BARE F.....
                        Håper på å få den klar til neste sommer, men kan tenkes den kommer på visning en dag

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by oaanesen View Post
                          Får satse på fungsjon framfor utseende når det kommer til pipene, å de kommer til å stikke ganske bra ut.
                          Hadde lyst til å stappe inn to turbiner, men må "spare" en smule først.
                          Ducta er 32 cm lang å har en inndre dimensjon på 13 cm. Hva er det opptimale diameteren
                          for å få det "rette" trykke. Lengden på ducta forblir som den er.
                          Et godt kompromiss er å la arealet til viftebladene (Fan Swept Area) være lik utgangsarealet til ducten. Da vil du typisk få brukbar statisk skyvkraft, samtidig som du får brukbar dynamisk skyvkraft. En raskere modell som i tillegg har et bra skyvkraft/vekt forhold i utgangspunktet kan med fordel ha litt mindre areal på ducten enn FSA, slik at høyere dynamisk skyvkraft oppnås (og dermed høyere toppfart). Men for en A-10 som ikke typisk er en veldig rask modell tror jeg ca et 1/1 forhold i areal som jeg sa først blir best. Så du får se hvilke vifter du skaffer deg, og se hvor stort navet er, og beregne FSA etter det. Håper dette hjalp!

                          Comment


                          • #14
                            Originally posted by Andreas Glomnes View Post
                            Et godt kompromiss er å la arealet til viftebladene (Fan Swept Area) være lik utgangsarealet til ducten. Da vil du typisk få brukbar statisk skyvkraft, samtidig som du får brukbar dynamisk skyvkraft. En raskere modell som i tillegg har et bra skyvkraft/vekt forhold i utgangspunktet kan med fordel ha litt mindre areal på ducten enn FSA, slik at høyere dynamisk skyvkraft oppnås (og dermed høyere toppfart). Men for en A-10 som ikke typisk er en veldig rask modell tror jeg ca et 1/1 forhold i areal som jeg sa først blir best. Så du får se hvilke vifter du skaffer deg, og se hvor stort navet er, og beregne FSA etter det. Håper dette hjalp!
                            Takker for den.
                            Har ikke vurdert elektriske vifter, fordi jeg har to stk Ramteck vifter med OS-91 DF.
                            De har fått nytt sylinder oppsett å full pakke. Håper det holder, da modellen er en smule tung. Men det er jo bare å prøve om det funker eller ikke. Funker det så er jeg fornøyd, å funker det ikke så får jeg ha bedre lykke neste gang

                            Comment


                            • #15
                              denne er kliss lik en gammel modell jeg har. en combat models a-10 2.

                              Comment

                              Working...
                              X