Announcement

Collapse
No announcement yet.

Mitt Hobbyrom

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Mitt Hobbyrom

    Var ikke hobbyrom i førstningen, men etterhvert ble behovet større og større, og da endte jeg med å gjøre om soverommet mitt om til hobbyrom, med et mini-lager.

    Bilde (1) - hjemmelagde hobbybordet og hagebordet til mor. Hagebordet måtte høynes med 23 cm. for å bli like høyt som hobbybordet, dette ved hjelp av 2 avlange "føtter" med 4 hakk nedi til hvert bordbein.

    (2) - "Mediasenteret", kjekt å ha der, hvis jeg trenger inspirasjon når jeg bygger, eller til å ha litt musikk til arbeidet osv. Pappesken nede i venstre hjørnet er samlingen med modellflyblader, enda mer inspirasjon å hente.

    (3) - Under byggebordet er det god oppbevaringsplass til fieldboxen (til venstre) og lim-kassa osv.

    (4) - Lageret. Skal henge opp noe på veggene til vinger og kroppene.

    Kom gjerne med en hyggelig kommentar, om ting jeg kan ha der osv.
    Attached Files
    Øyvind Kveen Fagervold

    -Graupner Club Star

    For tiden få fly

  • #2
    Fint hobbyrom, men er det ikke kjedelig å sitte på en trebenk forran PCen?

    Comment


    • #3
      Originally posted by northwood View Post
      Fint hobbyrom, men er det ikke kjedelig å sitte på en trebenk forran PCen?
      Trebenk og trebenk, det var mor sin hagesofa som gikk med , men ble for dårlig plass, så den er akkurat blitt byttet ut med en kontorstol, så jeg kan dra meg frem og tilbake fra bord til bord. btw, har enda en hobbybenk, på andre siden av pc'n. Er vel opprinnelig et skrivebord, men det blir brukt til lim-miksing o.l. Driver å mekker opp et skap der som glassfiberen skal oppbevares i, på ruller, så jeg bare kan dra ned ei luke, så har jeg et fint kutte-bord. enkelt, for da kan jeg bare dra ut og kutte til størrelsen jeg skal ha, så kan jeg dra luka opp igjen, og vips. Tar ikke store plassen heller
      Attached Files
      Øyvind Kveen Fagervold

      -Graupner Club Star

      For tiden få fly

      Comment


      • #4
        LOL.. Kjenner meg godt igjen

        Startet slik jeg å, nå går det nesten ikke an å gjenom. Og er det noe annet mann ikke kan få nok av i tilegg til RC så er det verktøy. Må bare ha riktig redskap til hver anleding, selv om ting kun blir brukt en gang før jeg glemmer dem bortm. Og rommet mitt med to tilhørende boder/lagerrom er på ca.30m2 tilsammen så en hybel er ingen altarnativt for meg.

        Blitt så ille at jeg faktisk vurderer å flytte ut til et småbruk for kunne oppfylle drømmen og få meg et eget hobbyrom med flystripe rett ut døra.. Mangler bare en dame til å dele på utgiftetene slik at det blir noe igjen til hobbyen. Synd at alle på min alder vil helst flytte inn til byene. Sukk

        Kanskje et RC bokollektivt på landet er tingen for oss. Noen tips hehe
        Bedre å spørre en gang for mye enn en styrt for mye

        walter@retlaw.no

        Comment


        • #5
          den var bra retlaw. Flyr du i askim modellflyklubb? ot.
          har jo bodd der borte i ca 25 år selv.I Askim altså.
          arvid

          Comment


          • #6
            Originally posted by arvid View Post
            den var bra retlaw. Flyr du i askim modellflyklubb? ot.
            har jo bodd der borte i ca 25 år selv.I Askim altså.
            arvid
            Var innom der for noen år siden da jeg startet med fly, men fant meg aldri helt tilrette da jeg verken hadde bil og det var en godt sammensatt gjeng som flydde der. Ble en outsider og det hjalp heller ikke at det var ingen på min alder der.
            Nå er lidenskapen størst med helikopter og flyr i nabo åkeren langs Langnesveien. Veldig glad i å bygge fly men pga plass mangel får jeg ikke bygd noe lenger. Var innom Askim og Omegen modellflyklubb for ikke alt for lenge siden, og da var det forsatt ingen helikoptre der. Må si at jeg savner en klubb å være medlem i da ingen av mine venner deler samme interesse for RC.
            Bedre å spørre en gang for mye enn en styrt for mye

            walter@retlaw.no

            Comment


            • #7
              hei igjen. dette er mulig ot men tar sjansen. Jeg var vel den eneste som fløi litt heli der. Men uten og si noe dårlig om amfk, vet jeg at de har fått ny stripe i indre østfold modellflyklubb. Hvist du kontakter "piper" på forumet her så er han en veldig pådriver for modellfly og nærliggende ting. Han flyr eller har flydd full zise også.Kontakt han så er du garantert velvilje.Hils fra arvid. Kjell, som driver Nortrading, er også medlem der. kjempehyggelige folk alle samma.Det er bestandig mye gøyere og bedrive hobbien sin med fler mennesker.
              hilsen arvid

              Comment


              • #8
                øøø, off topic ?
                Øyvind Kveen Fagervold

                -Graupner Club Star

                For tiden få fly

                Comment


                • #9
                  hei futaba. Ja, det er nesten farlig og skrive ot her, Man kan bli "banga " ned med en gang.
                  arvid

                  Comment


                  • #10
                    Nå må noe gjøres...............

                    12 kvm er nå stappfullt og flere modeller står utover i kjelleren......
                    Og dette er kun stable benken. Byggebenkene er fulle av modeller
                    Rydding asap
                    Attached Files
                    ____________________________
                    Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

                    Comment


                    • #11
                      Hmmm...
                      Jeg lever vel stort sett ut guttedrømmen, hadde jeg bare hatt tid
                      (Gifter man seg med ei bondekjærring kommer det meste på et fat!)

                      2x50kvadrat fulle etasjer med stabbur for lagring av modeller pluss et rom på ca.15kvadrat til til lagring ved siden av hobbyrommet. Hobbyrommet er på ca,15kvadrat tenker jeg, med sofa og flere byggebord.

                      Ellers ligger flystripa ca.50m fra kjøkkenvinduet... 75x15m golfgress er helt grei størrelse.
                      Der har jeg i tillegg rigget opp med sektorpinner for trening!
                      Attached Files
                      Audun Thinn
                      Anonyme Dobbeltdekkeroholikere

                      Comment


                      • #12
                        Fikk akutt lyst tl og spørre om dette ligger like ved gamle refling camping?

                        Comment


                        • #13
                          Og flere skal det vel bli Alf hehe...Du må nok bare innse at du må bygge om gutterommet til hobbyrom også

                          Mitt nye hobbyrom er nettopp kommet på plass og er en gammal omgjort garasje på 15 kvm...Har isolert godt og det er deilig og varmt...digg nå som det er kaldt ute..

                          http://havard.glamdalrck.net/#25.0
                          - Håvard Glad Andreassen
                          - Warbirds over EVJE 2019 -> https://www.facebook.com/events/1954467698128041/

                          Comment


                          • #14
                            Originally posted by flypilot View Post
                            Og flere skal det vel bli Alf hehe...Du må nok bare innse at du må bygge om gutterommet til hobbyrom også

                            Mitt nye hobbyrom er nettopp kommet på plass og er en gammal omgjort garasje på 15 kvm...Har isolert godt og det er deilig og varmt...digg nå som det er kaldt ute..

                            http://havard.glamdalrck.net/#25.0
                            Med litt utenom det vanlige belsyning??

                            Mvh OJ
                            Olav Jørgensen
                            Low & fast

                            Comment


                            • #15
                              hehe, ja det er bilder fra før det var helt ferdig...har fått satt op skikkelig lys og stikkkontaker på strategisk greie plasser nå. og fått rydda en del selvfølgelig

                              Sån ser det ut i dag...
                              Attached Files
                              Last edited by flypilot; 28-11-08, 15:05.
                              - Håvard Glad Andreassen
                              - Warbirds over EVJE 2019 -> https://www.facebook.com/events/1954467698128041/

                              Comment

                              Working...
                              X