Announcement

Collapse
No announcement yet.

Problemer med Moss-Hobby

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Problemer med Moss-Hobby

    Må bare høre om andre har problemer med moss-hobby og levering av varer.

    Min historie er som følger:

    13.09.2007
    Bestilte 2 fly(depron) og masse små tilbehør(servoer,kontakter,e.c.t.) fikk ikke betalt med visa den funksjonen ikke fungerte når jeg prøvde (testet 3 maskiner,vista og xp) greit nok det, så jeg velger å ta det på postoppkrav.

    20.09.2007
    Jeg ringer å spørr hvor varene blir av, for jeg hadde ikke fått med meg at de hadde litt problemer med bemmanning/sendting av varer. Hun jeg pratet med var veldig hyggelig og fortalte meg at Yak54 shockflyeren var utsolg, så vi ble enige om å bytte ut denne med en extrema. Vi ble så enige om at hun skulle ringe hvis noe annet ikke var der da hun skulle sende dagen etterpå(fredag 21.sep). Godt svar, go løsning, bra service syntes jeg.

    28.09.2007
    Ennå ikke fått varene, så jeg ringer inn og treffer enn mann på tråden som sier at hun jeg pratet med ikke var inne og viste ikke når hun kom tilbake. Men han noternet navn,nummer,orderenr. så jeg kunne bli oppringt.

    02.10.2007
    Ringer inn igjen, får til svar at hun ikke var inne og de skulle sjekke opp saken. de beklaget veldig, men han jeg pratet med kunne ikke gjøre noe med saken da det var hun jeg hadde pratet med som ordnet med mine varer. men han skulle love at det ble gjort noe.

    8-9.10.2007
    Ringer inn får kontakt med damen jeg hadde snakket med før, hun sa at de ikke ahdde sendt pakken da de manglet det "gule" limet mitt, så hun hadde ventet på dette. Nevnte da at vi var enige om at hun skulle ringe med hvis det var noe annet som manglet, så jeg kunne eventuelt kjøpe dette ett annet sted som elefun. Hun beklaget og var hyggelig på sånn måte. Siden jeg endelig hadde fått tak på henne og jeg hadde hørt mye dårlig om micro blade, så valgte jeg å bytte ut denne med en F3a. Hun hentet dette mens jeg var i telefon med henne, så skulle hun bare pakke sammen pakka og sende den dagen.

    13.10.2007
    Jeg ringer inn siden jeg ikke hadde fått noe pakke, får da beskjed at hun er på ferie, men de skulle få sjekket opp og solgt pakken min.


    idag 18.10.2007
    Ringer inn, ingen har kontroll bortsett fra henne jeg prater med, så vi måtte se til uka når hun kom tilbake om vi kunne få sendt noe da/fikse saken. Siden jeg da var litt irritert så var jeg litt frekk og spurte om jeg kunne få no avslag eller kompensasjon da de har brukt 1mnd og 1uke på og ikke levere noen ting. da får jeg til svar at det stod på hjemme siden at jeg måtte forvente noe leverings tid. nevnte da at jeg var lovet opp imente og ingenting hadde skjedd. Svaret da var: beklager dette men....




    Litt sinna / sur / irritert nå. Håper de leser dette og skjønner at de taper kunder på dette, sikkert mye skrive feil osv. men jeg er sinna.
    Er bare snakk om varer til 1500kr, men skal jo ha noe service for det oxo. har jobbet i butikk og solg 1kr tlf vi har tapt på, men kunden får jo service likevel.


    Hva mener dere, noen andre som har opplevd dette????

    MvH
    Kristian Henriksen Moe
    Ordrenummer 2022530000435
    Bestillingsdato 9/13/2007
    Last edited by muggi; 18-10-07, 19:50. Reason: lagt til navn og ordere nummer

  • #2
    punkt 1. er helt enig i at dette var dårlig service uten at jeg kjenner noe negativt om den butikken.
    Du kan jo heve kjøpet og handle andre steder.
    punkt 2. det er kanskje greit at du signerer med fullt navn når du angriper en såpass som du gjør nå
    arvid

    Comment


    • #3
      Har hatt lignende problem jeg å fra samme plass. Skulle bestille meg en futaba 6 kanalers sender. er vel 2 måneder siden nå, ikke fått den enda.
      Øyvind Kveen Fagervold

      -Graupner Club Star

      For tiden få fly

      Comment


      • #4
        Har egentlig hatt slike problemer med de fleste hobby butikker jeg har vært innom..
        De lover og er så svært hygelige under samtaler, men det er vel menneskelig og feile. Butikk ansatte(sjelden eier) gjør en del feil, men slik er det overalt.. hmm.. selgere
        Bedre å spørre en gang for mye enn en styrt for mye

        walter@retlaw.no

        Comment


        • #5
          Originally posted by Futaba4ever View Post
          Har hatt lignende problem jeg å fra samme plass. Skulle bestille meg en futaba 6 kanalers sender. er vel 2 måneder siden nå, ikke fått den enda.
          Avbestill og ta og kjøp DX7 fra DINBALL på ebay, det er samme som rcMart Hobbies bare billigere.

          Jeg har orderen min av prinsipp sak snart. en så stor butikk burde ikke oppføre seg sånn. og andre må vite det.

          Comment


          • #6
            Originally posted by muggi View Post
            Avbestill og ta og kjøp DX7 fra DINBALL på ebay, det er samme som rcMart Hobbies bare billigere.

            Jeg har orderen min av prinsipp sak snart. en så stor butikk burde ikke oppføre seg sånn. og andre må vite det.
            DINBALL har jo bare heli mode, samme med rcmart..
            Øyvind Kveen Fagervold

            -Graupner Club Star

            For tiden få fly

            Comment


            • #7
              Derfor bruker man Espritmodel,elfly.dk og Thorbjørn og Kåre... Så slipper man problemer..
              -Jim Johansen-
              Flyklart:
              Sebart Angel 50evo, Stratair Raketenwurm 4b, Compact Wizard
              Under construction:
              Stratair Hurricane, Speedfire 2, Mini Ellipse, Sig Samurai, Backfire

              Comment


              • #8
                Handlet et par ganget hos Moss Hobby for et par år siden og da synes jeg at servicen var bra. Det er utrolig dårlig service, uansett om det står på websiden eller ikke, at de ikke klarer å få avgårde et par fly på en måned!
                William Jul Ringkjøb
                Bodø MFK

                If it doesn't work, it doesn't matter what it costs...

                Comment


                • #9
                  Dette er ikke det som jeg er vant til fra Moss Hobby. De gangene jeg har handlet der har varene alltid kommet etter 2 - 3 dager.

                  Mine erfaringer med norske nettbutikker er bare positive - så vi får håpe at dette er en glipp eller en periode med dårlig bemanning.

                  Men det er kansje sånn som det er med posten - enten kommer de over natta, eller så kommer det ikke i det hele tatt.
                  Espen Kvien
                  Gruppeleder F3A
                  Vingtor RC Club
                  f3a.norge@gmail.com

                  Mange fly og mye moro

                  Comment


                  • #10
                    Her må det ha gått utfor. Har bare god erfaring med dem, raske. Første gang skjønte jeg ikke hvordan jeg skulle få betalt, fikk ikke svar på forespørselen ang det før varene var ankommet med faktura...

                    Comment


                    • #11
                      nå har jeg bare kjøpt noe småtterier fra Moss Hobby, men har aldri opplevd noe som ligner dette. Har ved et par anledninger måtte purre på varene etter en uke, men da har alltid varene dukket opp i posten et par dager senere.
                      Mvh
                      Torbjørn Gustafson
                      www.trmfk.no



                      Will fly for food

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by torgust View Post
                        nå har jeg bare kjøpt noe småtterier fra Moss Hobby, men har aldri opplevd noe som ligner dette. Har ved et par anledninger måtte purre på varene etter en uke, men da har alltid varene dukket opp i posten et par dager senere.
                        Det har jeg oxo hørt at de var raske, folk i klubben min hadde ikke opplevd store vansker med dem, men mot meg så gjør de alt for at jeg ikke skal fly indoor. og det begynner neste uke(fredag)

                        Comment


                        • #13
                          Indoor

                          Heisann
                          Dumt med den bestillingen, kan du ikke bare nulle den ut?
                          Det finnes andre alternativer.
                          Send meg et PM
                          Kan nok hende du får flydd indoor på fredag allikevel...........

                          Comment


                          • #14
                            Originally posted by Per Klepaker View Post
                            Heisann
                            Dumt med den bestillingen, kan du ikke bare nulle den ut?
                            Det finnes andre alternativer.
                            Send meg et PM
                            Kan nok hende du får flydd indoor på fredag allikevel...........
                            Pm sendt.

                            Nuller den ut til Mandag vis ikke de rydder opp etter seg.

                            Comment


                            • #15
                              Sånt er irriterende, virker veldig useriøst.. Du virker som om du har vært mer enn tålmodig med dem, hadde jeg vært deg så hadde jeg slettet den ordren for lenge siden, aldri om jeg hadde støttet noe sånt! Får håpe det ordner seg for deg.
                              T-REX 450 SE V2 Futaba FASST HS-65HB GY401 S9257
                              Hansen -74

                              Comment

                              Working...
                              X