Announcement

Collapse
No announcement yet.

Endelig en spesiell en.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Endelig en spesiell en.

    Jaja.

    Så ble det en brå slutt på min kjære Mini Raven. Ikke det at den er fryktelig skadet, men nok til at jeg ikke gidder å reparere den. Bestiller en ny i stedet, eller noe annet snacks.

    Skulle fly på en golfbane, som ligger 50 meter nedenfor huset mitt, bruker ofte å fly på en green der. Banen er ikke åpnet ennå, så jeg står der til jeg blir jaget. Hadde med meg min datter på 2 år, da hun er meeget flyinteressert
    Med Tuva på armen, radioen rundt halsen, og flyet i den andre hånden, gikk vi ned veien. Kom ned til jordet der golfbanen ligger og trekker inn den friske luften. 14 grader og vindstille. Ahh.
    Tar 2 skritt til, og DER, snubler jeg. Instinktivt slipper jeg flyet, samtidig som jeg vrir meg rundt for å ikke lande oppå jenta. Lander i stedet oppå flyet. Flyet treffer bakken med nesa først, så kommer 95 kg med sunnmørsk snadder og treffer sideroret, vrir seg rundt og knekker så vingen i 1 og samme bevegelse. Armene holder rundt lillegull, og til slutt ligger vi der i en sky av mystikk. Radioen er like hel. Skulle gjerne sett det hele i slow motion.

    Vel vel, jenta gråter en skvett, selvfølgelig pga tapt fornøyelse av å se pappa fly. Jeg banner noen sunnmørsgloser, og ser til min store forskrekkelse at jeg har ødelagt buksa mi oxo. STORT hull i kneet.
    Skraper sammen flyet og tar Tuva i hånden, og sammen går vi opp igjen til huset, mens vi diskuterer hva som gikk galt. Mulig at krystallet i pappas hode løsnet, og forårsaket en blackout som aktiverte killswitchen, som igjen stoppet de motoriske refleksene som styrer bena. Er iallefall det vi sier til mor
    Attached Files
    Knut Erik
    But it flies, so who cares??
    www.torqueroller.com
    Steikje galen
    www.skalamodellflyklubb.no
    www.teamflyingcircus.com

  • #2
    Den var ny!

    Må være en pappaglitch det der! Tydeligvis mange måter å knuse modellfly på, huff og huff

    Men, med en så søt datter er det ikke tvil om at du prioriterte riktig i fallet
    http://www.phoenix-rc.org/
    http://www.glamdalrck.net
    http://www.scalewarbird.org/
    ---------------------------------------------------
    Flying is the second greatest thrill known to man, landing is the first

    Comment


    • #3
      det var leit!
      det er som regel under transport at modellflya våres går i stykker.
      men som du sier, det er mye fint i forskjellige butikker.

      Comment


      • #4
        Kjip sak, men etter også å ha flydd Raven en stund så er dette det nye du bør prøve


        (MFN) ModellflyNytt.no
        ____________________________
        Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

        Comment


        • #5
          Nytt fly er iallefall bestilt, og det ble en sånn: EXTREME FLIGHT EDGE 540T.
          Fikk lyst til å prøve den.
          Kan evnt kjøpe en PA Katana MD senere, da jeg har veldig lyst på en sånn oxo.
          Knut Erik
          But it flies, so who cares??
          www.torqueroller.com
          Steikje galen
          www.skalamodellflyklubb.no
          www.teamflyingcircus.com

          Comment


          • #6
            Hehe.....


            Du følger mine fotospor! Min blå/sølvgrå Extreme Fligt Edge 540T står testklar på bordet i kjelleren.

            Bra byggesett, ingen mangler, men er i samme vektklasse som Raven. Min er satt opp med lett utstyr og orginal motor/esc.

            Rapport kommer
            ____________________________
            Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

            Comment


            • #7
              Høres veldig bra ut.
              Om jeg får min nå til helgen, regner jeg med at den har fløyet innen mandag igjen.
              Gleder meg
              Knut Erik
              But it flies, so who cares??
              www.torqueroller.com
              Steikje galen
              www.skalamodellflyklubb.no
              www.teamflyingcircus.com

              Comment


              • #8
                Kjipt det der, men som sagt hadde du ihvertfall riktige prioriteringer i fallet
                Morten Smøraas

                Comment


                • #9
                  Den blir veldig fort baktung så monter lette servoer i halen og alt så langt frem du kan. Fløy min idag med CG 1,5 cm bak og det var noe i overkant baktung.......

                  Har flytta litt på ting ikveld og stiller til dyst igjen imorgen.


                  mvh
                  Alf
                  ____________________________
                  Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

                  Comment


                  • #10
                    Ser pus til alt overmål spiste opp vafla di også. Lever den ennå ?

                    Comment


                    • #11
                      Joda, den lever ennå, så vidt
                      Det var ganske mørkt på kjøkkenet når jeg tok bildet, og jeg så ikke katten før etter at jeg hadde lagt de inn på dataen. Det var restene av fiskegratengen til Tuva som stod på menyen. Vi gikk rett fra kjøkkenbordet og ned på "stripa", uten å rydde av først.
                      Og gjett om jeg fikk høre det av "kjerringa"
                      Knut Erik
                      But it flies, so who cares??
                      www.torqueroller.com
                      Steikje galen
                      www.skalamodellflyklubb.no
                      www.teamflyingcircus.com

                      Comment


                      • #12
                        Mat til katta og ungen i behold er jo vel og bra, men AUAUAUAUAUAUAUAU.... HVOR ER DET SISTE PROPELLBLADET???
                        (Blir sikkert slettet for overdreven CapsLock, men jeg ser det liksom bare litt for levende for meg...
                        "Au... ååhhh.... neida vennen.... Pappa slo seg ikke...." - Håper ikke du landa på bakenden..
                        Audun Thinn
                        Anonyme Dobbeltdekkeroholikere

                        Comment

                        Working...
                        X