Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hva gjør du 8 til 4?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Hva gjør du 8 til 4?

    Lurer litt på hva alle dere gjør utenom modellflyverdenen eg Jobb, skole, andre hobbyer?

    Kan begynne med meg da. Snart 20 år, og går forhåpentligvis mitt siste skoleår i Bodø, VK2 Flyteknisk, etter å ha vinglet litt med valgene tidligere. Alltid villet jobbet med fly, men fullførte automatiker-utdanning før jeg begynte på flyfag.
    Trives veldig godt med det faget (satt f.eks bak spakene på en CF-104 under flight control testing idag ), og håper å ende opp som flytekniker hos CHC Helikopter Service på Flesland om noen år. Har en liten drøm om å bli pilot engang, men fokuserer på å bli tekniker først.

    For å fiansiere hobbyen jobber eg hos Widerøe, hvor jeg har den fine tittelen "Salg og service-medarbeider", som egentlig er et fint navn for stuer. Jobber på postflyet som går om natten mellom de store byene. Vinke inn flyet, få det parkert og koblet til strøm, så laste og losse det, før vi sender det videre igjen. Er nattarbeid, så blir noen kopper med kaffe på skolen morgenen etter

    På fritiden går det i de vanlige student-tingene (fyll og fanteri ), og litt trening. Er også endel i båt om sommeren, liker å seile Ja, og selvfølgelig modellfly da.
    Morten Smøraas

  • #2
    16 år (gutt), jobber i barnehage 8.00 - 15.30. Utenom det så jeg jobber jeg med webdesign som frilanser
    Mvh,
    Anders Moen

    Comment


    • #3
      Jeg er 28 år og helikoptertekniker i forsvaret på Westland Lynx.

      Driver også med hjemmekino og CNC-fresing.

      Comment


      • #4
        Min tur da.
        Jeg er straks 57 år gammel. Er lærer på en liten fådelt barneskole. Har 5., 6. og 7. klasse i nesten alle fag. Jobber med alle klassene på en gang, men så er de bare 14 elever da. I tillegg er de utrolig greie. Noen er til og med interessert i modellhobbyen min.
        Ellers er jeg kjempeglad i å være ute i naturen - spesielt i heia. Hadde en fin tur høgt til fjells nå i høstferien. Er ikke noen typisk trimmer - er til og med nikotinslave, men utelivet er kjekt. Får jeg svingt aurestanga mi, er livet topp.

        Arnfin
        Last edited by arntum; 23-10-07, 22:59.
        ........................................
        Fly:
        Cessna 177 Cardinal on floats (Magnum 91 4 takt)
        Seamaster (Irvine 53 2-takt)
        Wingo (Phasor 15-3)
        Soarus Sports El.glider (600 børste)
        E-Starter (Axi 2212-24)
        ThreeDee - Scorpio (Himax C2812-1200)
        C-17E Biplane (Himax C2812-1200)
        Formosa (Himax C2812-1200)
        Tiger Moth 400 (Axi 2212-20)
        Cessna Skywagon 185 elektromodell
        Heli:
        Twister Bell 47
        Raptor 50 V2 (TT 50 Pro)
        Radio:
        Graupner/Jr MX-12
        Spektrum DX7

        mail: arntum@broadpark.no

        Comment


        • #5
          går siste året på ungdomskolen og håper på og bli maskinfører en gang.. haar og en drøm om pilot(fritid).. liker det med å styra alt via spakene fritid går mye i cross og rc heli!!
          mvh Joar Ulgenes

          Diverse som svever oppe i det Blå.

          Comment


          • #6
            Jeg er gutt på 16. Går vg1 elektrofag i Brumunddal. Jeg driver med sykling.. Trener fram til Lillehammer - Oslo til våren. Håper også en drøm om å komme i Hærens Spesialjegerkommando.

            Morsomt påfunn med en slik tråd!
            Last edited by Cessna-Martin; 23-10-07, 22:19.

            Comment


            • #7
              Jeg er 17 år og kommer fra ei bygd like ved Norefjell. Jobber nå for tiden min med elektriker utdanningen min. Vurderer om jeg også skal bli flymekaniker. Bygger mye rart i fritiden og er samtidig ivrig traktor brøyter om vinteren, selv om det er byggesesong. Jeg har lyst til å ta helikopter sertifikat, og fly en Rotorway exec.
              Last edited by Java; 25-10-07, 11:51.

              Comment


              • #8
                hallo

                hei
                41 år ..jobbet siden jeg var 17 som vikler ...viklet alt fra bitte bitte små motorer til det største som finnes i norge nemlig Statskraft's Svartisen generatoren en klomp på mange hundre tonn!
                Er nå på jobbe i Sauda hvor jeg medvirker på en ny kraftstasjon som skal bytte ut Sønna Kraftstasjon som eies av Saudefaldene, ca 2 agregat på 130 Mva og et litt mindre ca 70 mener jeg det var ...så her blir det mye lipostrøm..bare og lade opp gutter.
                Rune Gjelsnes
                Vikersund
                92624841

                Comment


                • #9
                  Mekaniker Stafjord A

                  Er en "mann" på 21 år. Jobber som mekaniker på sikkerhetsvntiler på Stafjord A. Har 2 uker jobb og 4 uker fri Flyr S92 til og fra jobb, men bare som pasasjer.
                  T-Rex 600 Nitro Pro
                  Kyosho Caliber 3

                  Comment


                  • #10
                    mann 33år. Jobber som avløser, dvs hovedsaklig melking av kuer men også annet gårdsarbeid. Har elektronikk utdanning, men så lenge jeg kan leve av å jobbe med dyra så er det ikke i tankene å skifte jobb.
                    Andre hobbyer er musikk og elektronikk. Da spessielt HIFI og konstruering/bygging av rørforsterkere og høyttalere.
                    Tom Nohr
                    Tennisveien 9
                    2450 Rena

                    Frsky taranis 9+
                    Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
                    Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
                    + diverse små ting

                    Comment


                    • #11
                      Jobber i ett relativt ungt offshore selskap fra Arendal, Sevan Marine. Jobber innen IT og PLM (Product Lifecycle Management).

                      Har ellers samme 2. interesse som Tyor: 2-kanals go`lyd! Nå på høsten og vinteren er det svært få ting som slår en rolig kveld med forførende musikk, rødvin i glasset og en helt fenomenal lydopplevelse fra italiensk rørforsterker og tilhørende amerikanske høyttalere.

                      Annet? Mann/gutt, født i 1972 og har flydd rc-modeller fra 7-års alderen. Og når jeg ikke flyr eller hører på musikk? Ja, da er jeg mest sannsynlig i seilbåten...
                      Tom Erik Smedal
                      www.artistic3D.net
                      www.photopia.no

                      Comment


                      • #12
                        26 år, utdannet sykepleier, jobber på psykiatrisk sykehus.

                        Har begynt å utdanne den ene hunden min til redningshund i Norske Redningshunder. Noe som tar flere timer ut av "fritid til disp-kontoen" enn noe anna jeg har drevet med... I forhold til modellflyginga så er det jo alltids kjekt å kunne sende ut bikja på søk for å finne forsvunnet modellfly eller finne små deler som spruter langt under krasj...

                        Samboeren kommer sikkert til å være ekstatisk når jeg går tilbake til å kun drive med modellfly... Guttungen på 1.5år og madammen vies også noen timer ila. døgnet.

                        Andre hobbyer... ja den dagen døgnet får 48 timer og jeg ikke har behov for søvn.
                        Espen Melby

                        :D-- Fuel leads to anger, anger leads to hate, hate leads to suffering.... ("Noen" vil ha meg til å endre denne, bare glem det! ;) ) --:D

                        Comment


                        • #13
                          23 år, utdannet maskinarbeider og jobber på et mekanisk verksted hvor jeg er gruppeleder for freseavdelinga og er DAK\DAP ansvarlig. Det vil si at dagene mine går med til å tegne å konstruere gigger og oppspenningsverkøy til maskinene, men hovedsaklig til å lage CNC programmer. Går Teknisk Fagskole på deltid og har planer om å gå videre på skole når jeg er ferdig der om 1,5 år..

                          Ellers så er det Helikopter som er min største hobby, har drevet med modellbiler i mange år, men i 2004 ble jeg helikopter frelst. Er også en ivrig McLaren fan, så blir en del F1 titting...
                          Eivind Hansen
                          ~T-rex 600N pro 3G FBL |T-Rex 250se Mini V-Bar FBL|HK-250GT| JR DSX9 ~

                          Comment


                          • #14
                            Er 29år, har jobbet som elektriker med fagbrev gr.L i 8år og har 3 årig elektronikk utdannelse.Jobber som Rov pilot i Nordsjøen...
                            Ellers går meste parten av tiden til modellfly bygging,kjøp og salg. Og skruing av bil...
                            -Jim Johansen-
                            Flyklart:
                            Sebart Angel 50evo, Stratair Raketenwurm 4b, Compact Wizard
                            Under construction:
                            Stratair Hurricane, Speedfire 2, Mini Ellipse, Sig Samurai, Backfire

                            Comment


                            • #15
                              30 år, utdannet flyingeniør, og jobber som designer/konstruktør innen oljeindustrien (Offshore, Subsea osv..). Jobber mest med CAD/DAK (SolidWorks, Inventor, AutoCAD osv). Blir sjeldent 08-16-jobbing, men det er jo ikke så farlig nå som man ikke kan fly på kveldene uansett!

                              God lyd er også moro, men ikke noe besettelse. God lyd i bil er likså viktig som god lyd hjemme!

                              Andre hobbyer: Fiske og friluftsliv (selv om det blir mindre og mindre av det..).
                              Har en kone og en 4mnd sønn som også krever sitt
                              Ellers er det litt å gjøre hjemme på gården når man har "fritidsproblemer"....

                              Flyinteressene ligger mest på F3A (Nordic), men også litt IMAC. Skoleflyr også en god del når jeg har tid.
                              Audun Thinn
                              Anonyme Dobbeltdekkeroholikere

                              Comment

                              Working...
                              X