Announcement

Collapse
No announcement yet.

Bleriot, Trygve Gran

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Bleriot, Trygve Gran

    Hei.
    Er det noen som vet om det finnes tegninger eller byggesett til modell av flyet som Trygve Gran fløy over Nordsjøen med i 1914.
    Så vidt jeg vet var det en 2 seters Bleriot med Gnome roterende motor.
    Hadde vært veldig moro om noen kunne hjlpe med dette.

  • #2
    Kanskje denne fra Topflite kan modifiseres til å bli en Bleriot? http://www.top-flite.com/airplanes/topa0215.html
    Tom Erik Smedal
    www.artistic3D.net
    www.photopia.no

    Comment


    • #3
      Mikael Carlson

      Send en mail til Mikael Carlson han har to stykker i fullsize og restaureret dem helt selv om jeg ikke husker feil. Emailen er: mikael@aerodrome.nu og hjemmeside er Är en dröm
      Hjalp til å overhale motoren på den ene Bleriot'en hans som han fløy under Sola Airshow i våres. Nydelig maskin!
      Attached Files
      Lars Norberg

      Comment


      • #4
        En tegning (hvis linken fungerer)
        404 Not found - Amateurfunk 2022 - VTH neue Medien GmbH

        Comment


        • #5
          var det den som het "Start"

          husker for lenge siden i Ving MFK i Asker hadde vi en primus motor Egil Ingebretsen han hadde en halv propell fra denne i sitt eie .
          om jeg husker rett fly og person skal jeg ikke helt banne på .
          Men du kan jo se om du kan få tak i Egil ...han bodde i asker sist jeg hørte noe om han ..vet at klubben fremdeles eksitere så kanskje han fremdeles er medlem der!
          Rune Gjelsnes
          Vikersund
          92624841

          Comment


          • #6
            Originally posted by RGJ View Post
            husker for lenge siden i Ving MFK i Asker hadde vi en primus motor Egil Ingebretsen han hadde en halv propell fra denne i sitt eie .
            om jeg husker rett fly og person skal jeg ikke helt banne på .
            Men du kan jo se om du kan få tak i Egil ...han bodde i asker sist jeg hørte noe om han ..vet at klubben fremdeles eksitere så kanskje han fremdeles er medlem der!
            Heisann.
            Hvis jeg husker riktig var det løytnant Dons som fløy med "START". Husker ikke i farten ved hvilken anledning og når det var, men det demrer for meg at det var den første flygingen i Norge-kanskje?
            Jeg tror Lt. Dons var stasjonert ved marinens base i Horten. Flyet var muligens en
            Etrich Taube, lignet veldig på den ihvertfall.

            Ellers tusen takk for gode svar på mitt spørsmål. Nå skal det absolutt være mulig å få til en modell av Trygve Grans Bleriot.

            Comment


            • #7
              Originally posted by Razzle View Post
              Heisann.
              Hvis jeg husker riktig var det løytnant Dons som fløy med "START". Husker ikke i farten ved hvilken anledning og når det var, men det demrer for meg at det var den første flygingen i Norge-kanskje?
              Jeg tror Lt. Dons var stasjonert ved marinens base i Horten. Flyet var muligens en
              Etrich Taube, lignet veldig på den ihvertfall.

              Ellers tusen takk for gode svar på mitt spørsmål. Nå skal det absolutt være mulig å få til en modell av Trygve Grans Bleriot.
              heisan
              du har sikkert rett , men husket den halve trepropellen !
              morro med slike prosjekter og spes om en kan finne en spesiell maskin ikke bare en tilfeldig maskin!
              gikk med planer for mange år siden om en Spitfire (som jeg syns er et nydelig fly) hvor jeg den gangen fant både pilot(norsk) og mekaniker hvor begge fremdeles var i live fikk mange detalj opplysninger om bla. skader på det aktuelle flyet.
              Lykketil
              Rune Gjelsnes
              Vikersund
              92624841

              Comment


              • #8
                Mick Reeves i England leverer Bleriot:
                Mick Reeves Models. (Page 1C)

                Tegninger i forskjellige størrelser og noe deler.
                Kvaliteten vet jeg ingenting om.

                Kjell

                Comment

                Working...
                X