Announcement

Collapse
No announcement yet.

Extra 300S fra FLY-FAN

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Extra 300S fra FLY-FAN

    Holder på å ferdigstille en Extra 300S competition fra FLY-FAN. v.sp. 2,95 m.
    Nå har jeg tullet bort papiret som angir hvor CG skal være på dette flyet, så er det noen som vet det hadde det vært topp.
    Har også ett annet spørsmål: Hvor store rorutslag bør jeg ha for jomfruturen?
    De utslagene som er nå er nok alt for store tror jeg, mere beregnet på 3D flyging.

  • #2
    CG,

    Se vedlagte tegning fra 3W gjeldende CG for alle deres acromodeller. Fly-Fan er vel også de som bygger settene for 3W. Ville tro layout er veldig lik. 3W sier 30-40% på vingetipp. I praksis er du safe på jomfrutur med ca 35% eller lavere.

    mvh
    Ketil
    Attached Files

    Comment


    • #3
      CG + rorutslag

      Hei Ketil.
      Tusen takk for vettugt svar om CG, dette vil nok funke bra ja.
      Men, jeg spurte også om normale rorutslag for jomfrutur, kanskje du kan gi meg et godt forslag der også?

      Mvh
      Halvard

      Comment


      • #4
        Hei,

        Utslag. Fant ikke i farta huskelappen, men mener å huske at ca +/- 30-35 mm på balanse og høyde er mer enn nok på jomfrutur. Dette målt på ytterste punkt på roret. På sideror ca 30 grader. Expo ca 45%.

        Har du mulighet så sett flere kondisjoner eller dual rate på radio så du lett kan switche om i fall nødvendig.

        mvh
        Ketil

        Comment


        • #5
          Rorutslag

          Heisann.
          Takker for svar Ketil.
          Har nå satt opp rorutslagene med 3 flightmodes. Brukte dine anbefalinger som minsteutslag.
          Er ikke sikker på om jeg skulle satt opp en mode med enda mindre utslag og brukt ditt forslag til den midterste. Vel vi får se hva det blir til.

          Mvh
          Halvard

          Comment

          Working...
          X