Announcement

Collapse
No announcement yet.

Da satt miniumen i hagetreet, som forventet

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Da satt miniumen i hagetreet, som forventet

    Da greide jeg det likevel, skulle ta en lang sving bak treet og antok at flyet var godt bak trekrona, men neida, disse små flyene ser alltid ut som de er lenger unna enn de er. Så nå sitter miniumen og piper heeeelt oppe i toppen av den gamle grana, 10 meter over bakken. En times kasting av basketballer, skjøteledninger, hjulkapsler og annet skrap som måtte ligge i nærheten førte bare til at armene mine verker og at flyet ligger enda lenger inn i trekrona. Sikkert ikke uten skader heller. Klatre opp er umulig da dette treet er utrolig "tettbygd". Og stigen rakk ikke lenger enn halvveis opp i treet. Hadde jeg bare hatt en laaaaang lett stiv stang.

    Er det noen som har erfaring eller forslag når det gjelder å få ned skjøre fly fra høyt over bakken? Synes synd på stakkaren og det er jo en tusenlapp bortkasta.
    Geir Amund Lindberget

  • #2
    Hva med en sag?

    Comment


    • #3
      Treet er visst plantet av tippoldemor elns, så det får jeg ikke lov til Ikke tror jeg det hadde hjulpet det stakkars flyet så mye heller
      Geir Amund Lindberget

      Comment


      • #4
        Forresten, noen som vet om i allefall elektronikken overlever der oppe til i morgen? (det snør det snør). Nå er det mørkt så har gitt opp for i dag. Kommer det til å ligge der å pipe helt til batteriet er tomt? Skulle virkelig hatt en "self destruct button" på senderen.
        Geir Amund Lindberget

        Comment


        • #5
          Du må nok kanskje regne med at batteriet konker ut er jeg redd for. Lykke til hvertfall

          Comment


          • #6
            113 funker
            Alt som kan fjernstyres.
            ---------------------------------------------
            The problem with nitro's these days are that they arent brushless.
            Electronics run on smoke... if you let the smoke out, they stop working.
            Steinar Kvarme.

            Comment


            • #7
              Originally posted by elektrodude View Post
              113 funker
              Skal du sende en stakkars ambulansesjåfør eller legevakt lege 10 meter opp i ei gran???
              Audun

              Comment


              • #8
                Stussa litt på den jeg også
                Geir Amund Lindberget

                Comment


                • #9
                  opps mente 110 da.Men spiller liten rolle,man kommer til samme sentral.
                  Alt som kan fjernstyres.
                  ---------------------------------------------
                  The problem with nitro's these days are that they arent brushless.
                  Electronics run on smoke... if you let the smoke out, they stop working.
                  Steinar Kvarme.

                  Comment


                  • #10
                    Jeg har selv brukt en lang stige + klatreferdigheter + en 5m lang teleskopstang (fiskestang) i et lignende tilfelle.
                    Frank Thingelstad
                    2050 Jessheim

                    Comment


                    • #11
                      Får gjøre et nytt forsøk i morgen, får se hvordan det står til der da. Vet ikke hvordan styropor, depron og micro elektronikk holder seg i snø jeg, men det har da slutta å pipe nå virker det som.
                      Geir Amund Lindberget

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by galmania View Post
                        men det har da slutta å pipe nå virker det som.
                        Da må du ringe 113
                        Alt som kan fjernstyres.
                        ---------------------------------------------
                        The problem with nitro's these days are that they arent brushless.
                        Electronics run on smoke... if you let the smoke out, they stop working.
                        Steinar Kvarme.

                        Comment


                        • #13
                          Du får leie deg en lift da vettu..

                          Eller kanskje hvis du har et fly til så kan du jo prøve å treffe det som sitter fast med det.
                          hehehe
                          Per Reidar Bremseth



                          Aerowroks ultimate 20-300 (seilfly ) DLE55
                          PA BadBoy med sc70fs
                          Seagull Harrier46 med os 70fs
                          pluss litt depron da..


                          Alt som går opp kommer før eller siden ned....

                          Comment


                          • #14
                            Du kan prøve med et langt tynt tau med et lodd i enden. prøv å kaste loddet over en av greinene. La så loddet gli ned til bakken. Fest et litt tykkere tau i enden der loddet hang og dra det tilbake. Du står da med begge endene av tauet i hendene. Så er det bare å prøve å riste flyet ned. Det er viktig med et tynt tau til loddet for å kunne kaste det så høyt.
                            Dette har vært prøvd med hell i en lignende situasjon. Lykke til...
                            www.hobbymagasinet.no

                            Comment


                            • #15
                              hehehehhehhe, kaka blir jo da dyrere enn komfyren LOL
                              Jeg hadde en sånn en! stige + fiskestang på over 4m, depron holder seg fint det, elektronikken må du nok være litt forsiktig med, er det lithium batteri så må du berette deg på å handle nytt, om det snør så er det viss fare for at det er kommt vatten inn i motoren og slikt, jeg vet ikke hvordan den lille saken er byggd opp, men vil tro resten er beskytta, jeg villle nok nappa utal alt det el og lagt det på tørk. flyet tåler det, men ikke elektronikken.(å være ute og bli fuktigt)
                              lykke til

                              Comment

                              Working...
                              X