Announcement

Collapse
No announcement yet.

Romjulstreff - Eina

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Romjulstreff - Eina

    Siden isen/flystripa vår står flyklar tenkte vi å invitere til Romjulstreff på Einavannet

    Vi ser for oss fredag eller lørdag som aktuelle dager. Benytt gjerne avstemminga for å si noe om hvilke av dagene som passer best for deg.
    Endelig avgjørelse på hvilke dag det blir tenker jeg vi tar i midten av uka som kommer, slik at folk får stokket om på famileplanene og lagt til rette for en dag på isen hehe

    Vi stiller med varmt drikke og pølser

    Flystripa måler ca. 250x20meter, noe som skulle tilsi at det meste som flyr i Norge i dag skulle komme trygt ned (om noen har spesielle behov kan vi forlenge den...). Vi håper været blir såpass at hele familien kan ta turen og tilbringe en fin dag på isen.

    Vi ønsker alle velkommen enten de flyr jet, motorfly, helikopter eller seilfly!
    Du er også velkommen som tilskuer og vi håper det blir litt av hvert å se på.

    Dersom du har spørsmål kan du gjerne stille de her i denne tråden da det sikkert er flere som har samme spørsmål som deg... eller du kan kontakte Karl H. eller undertegnede.

    Vi starter i 10-tia og holder på til sola kryper ned bak tretoppene.

    Ta med solbriller, noe å sitte på, noe å fly med, noe å filme og ta bilder med samt godt humør


    Eina ligger ca. 1.5time fra Oslo langs Rv.4 eller ca. 1/2time sør for Gjøvik.
    Kart:
    http://maps.google.com/maps?f=d&hl=n...7161&z=10&om=1

    Velkommen skal dere være!
    17
    Fredag 28.12
    17.65%
    3
    Lørdag 29.12
    58.82%
    10
    Kommer uansett
    23.53%
    4
    Kommer som tilskuer
    0.00%
    0

    The poll is expired.

    Last edited by esmel; 15-12-07, 19:08.
    Espen Melby

    :D-- Fuel leads to anger, anger leads to hate, hate leads to suffering.... ("Noen" vil ha meg til å endre denne, bare glem det! ;) ) --:D

  • #2
    Hei Espen

    Lørdag kan jeg garantert ikke. blir 40!!!??!! på Torsdag 27. og skal ha en del folk på besøk på fredagen. Kan derfor hverken kjøre bil eller fly jet på lørdag, GARANTERT. Skal uansett få flydd litt på Eina denne vinteren. Er det noen som kommer til og ha noen akebrett liggende ved nedgangen til isen tror du?

    mvh
    Christian
    Mvh.
    Christian

    Jets Of Norway

    Comment


    • #3
      Kom når det passer du Christian. Stripa står der og så langt det lar seg gjøre står den flyklar hver helg. Jeg kan ta med et akebrett på Romjulstreffet dersom noen ønsker å kutte ned i antall turer ut til depoet.
      Espen Melby

      :D-- Fuel leads to anger, anger leads to hate, hate leads to suffering.... ("Noen" vil ha meg til å endre denne, bare glem det! ;) ) --:D

      Comment


      • #4
        Hei Espen! Hvordan stiller det seg med modeller som bråker litt over gjennomsnittet? Kunne tenkt meg å fly Ultimate, men den bråker jo som du vet litt i overkant
        Arild Hagabråten

        www.vfkm.no

        Comment


        • #5
          Originally posted by toommy View Post
          Hei Espen! Hvordan stiller det seg med modeller som bråker litt over gjennomsnittet? Kunne tenkt meg å fly Ultimate, men den bråker jo som du vet litt i overkant
          Hvor mye i overkant?
          Det er over 1 km til naboer, så hvis det ikke er for gæli så går det vel.
          Karl Hans Glommen.
          Mjøsa Modellflyklubb

          Man har ikke mer moro enn man kjøper sjøl.

          Comment


          • #6
            Da-50 med pittspotte ikke sant..?
            Det ligger fortsatt ute video av den fra sist vinter (på eina) Tror den ligger i tråden fra i sist sessong. Hvis noen mener det knattrer og skrangler helt ned i nedre del av magen under forbiflyginger så får vi ta standpunkt til det da tenker jeg. Fly lavt og over skogen så kan vi skylde på tømmerhuggerene hehe

            Vi er vel ikke like rigide på støy på Eina som på sommerstripa og som Karl sier så er det vel en snau kilometer til bebyggelse (som bryr seg).
            Espen Melby

            :D-- Fuel leads to anger, anger leads to hate, hate leads to suffering.... ("Noen" vil ha meg til å endre denne, bare glem det! ;) ) --:D

            Comment


            • #7
              Originally posted by esmel View Post
              Da-50 med pittspotte ikke sant..?
              Det ligger fortsatt ute video av den fra sist vinter (på eina) Tror den ligger i tråden fra i sist sessong. Hvis noen mener det knattrer og skrangler helt ned i nedre del av magen under forbiflyginger så får vi ta standpunkt til det da tenker jeg. Fly lavt og over skogen så kan vi skylde på tømmerhuggerene hehe

              Vi er vel ikke like rigide på støy på Eina som på sommerstripa og som Karl sier så er det vel en snau kilometer til bebyggelse (som bryr seg).
              Det høres bra ut! Da blir ivertfall Ultimate`n med på tur, og kansje Velox`n og.... Eller kansje du har lyst til å studere GP Extra`n nærmere???
              Arild Hagabråten

              www.vfkm.no

              Comment


              • #8
                skulle vel vært hos dere i dag også, men det var visst julebord i går.(hjemme 0500 i dag) men jeg dukker opp snart!! hvertfall i romhjulen

                Comment


                • #9
                  Har ikke akkurat så store potter på 3 meteren min heller. Aner ikke lydnivå på den, skal starte opp til neste helg, men tror det skal gå greit. 90% av 40% flyene i USA bruker de pottene jeg har, så da så....
                  Knut Erik
                  But it flies, so who cares??
                  www.torqueroller.com
                  Steikje galen
                  www.skalamodellflyklubb.no
                  www.teamflyingcircus.com

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by Eagle View Post
                    Har ikke akkurat så store potter på 3 meteren min heller. Aner ikke lydnivå på den, skal starte opp til neste helg, men tror det skal gå greit. 90% av 40% flyene i USA bruker de pottene jeg har, så da så....
                    Vi må vel finne en mellomting mellom fri eksos og elektro og de amerikanerene er vel kjent for å putte V8 og strakrør i alt som ikke er importert fra europa... Hva slags motor var det du skulle ha i den?
                    Espen Melby

                    :D-- Fuel leads to anger, anger leads to hate, hate leads to suffering.... ("Noen" vil ha meg til å endre denne, bare glem det! ;) ) --:D

                    Comment


                    • #11
                      Det er en 3W 150SS med Supersonic Mufflers.
                      Attached Files
                      Knut Erik
                      But it flies, so who cares??
                      www.torqueroller.com
                      Steikje galen
                      www.skalamodellflyklubb.no
                      www.teamflyingcircus.com

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by Eagle View Post
                        Det er en 3W 150SS med Supersonic Mufflers.
                        Jeg kunne jo sett etter i byggetråden din da... lenge leve latskapen (og etterpåklokskapen..). Er det noen spesiell grunn til at du har valgt og ikke gå for canistre eller? Det må da knattre ganske godt med de pottene der..? Hørte en slik farkost på Maarud en gang og den bråkte rimelig bra på fullt pådrag selv med canistre.

                        Ser ut som det er en del som kommer innom, og det er helt knall!
                        Dette tror jeg blir artig Skal få i stand Logoen innen romjula (+ varmeboks til lipoene hehe).
                        Espen Melby

                        :D-- Fuel leads to anger, anger leads to hate, hate leads to suffering.... ("Noen" vil ha meg til å endre denne, bare glem det! ;) ) --:D

                        Comment


                        • #13
                          Begge dager?

                          Hei Espen

                          Er det noe i veien for og ha flyging begge dager? Som sagt kan jeg ikke lørdag, men hvis det er greit stikker jeg gjerne opp fredag og flyr.

                          mvh
                          Christian
                          Mvh.
                          Christian

                          Jets Of Norway

                          Comment


                          • #14
                            Originally posted by The banned View Post
                            Hei Espen

                            Er det noe i veien for og ha flyging begge dager? Som sagt kan jeg ikke lørdag, men hvis det er greit stikker jeg gjerne opp fredag og flyr.

                            mvh
                            Christian
                            Neggu hæll! Dæ kænn du bære glømme!!
                            Nei da, stripa står der hele jula den (med unntak av tirsdag og onsdag).
                            Slik det ser ut på avstæmminga så langt blir det nok så vi "lander" på lørdag så du går jo glipp ta pølser å vart drekke, men du får kænskje i dei nåkk drekke læll hehe

                            Jeg kommer nok til å fly både fredag (funksjonstest av Logoen etter reprasjon) og lørdag.

                            Forøvrig er jo dette en fin måte å treffe andre forumbrukere på å da...
                            Håper det er flere som dukker opp men dekk lyt nok sætta dekk godt inn i toten-ordboka før dekk kjæm hehe
                            Espen Melby

                            :D-- Fuel leads to anger, anger leads to hate, hate leads to suffering.... ("Noen" vil ha meg til å endre denne, bare glem det! ;) ) --:D

                            Comment


                            • #15
                              Dælidutten, talatutten!
                              Mvh.
                              Christian

                              Jets Of Norway

                              Comment

                              Working...
                              X