Announcement

Collapse
No announcement yet.

Plassering av FASST RX - litt i villrede!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Plassering av FASST RX - litt i villrede!

    Holder på å gjøre klar en Lynx med en FASST RX. Men jeg er i villrede om hvordan jeg best skal plassere mottakeren i denne.

    "Regelen" sier at de korte antennene skal skal være 90-grader innbyrders i forhold til hverandre. Det er vel nærmest umulig å få til. Det nest beste blir vel 180-grader.

    Den andre momentet er at Lynx'en har en nesekon og det gjøre det ikke enklere å plassere disse antennene, uten at det da blir to lag med glassfiber mellom antenne og fri luft hvis jeg plasserer antennene inne i kroppen.

    Noen som gode forslag/erfaring med FASST i en slik kropp?

    Stein
    Attached Files
    Last edited by Kingfisher; 25-01-08, 22:35.

  • #2
    Hva med å peke ene antennen rett frem og den andre bakover og bøye den siste eksponerte biten 90° på tvers av skroget? Det er vel bare den lille eksponerte stumpen som er selve antennen.

    Comment


    • #3
      Originally posted by tahustvedt View Post
      Hva med å peke ene antennen rett frem og den andre bakover og bøye den siste eksponerte biten 90° på tvers av skroget? Det er vel bare den lille eksponerte stumpen som er selve antennen.
      Ja, lurte på det også, og om jeg kan "kveile" opp deler av antennene og bare ta hensyn til hvordan de strippede endene er plassert. Det ville har gjort det hele noe enklere.

      S

      Comment

      Working...
      X