Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hva skal jeg velge??

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Hva skal jeg velge??

    Har nå flydd min Blade cx2 en stund og ønsker nå å gå et steg videre.

    Har sett på Blade 400 og Bluster 400, men valget er ikke enkelt når man ikke har spesielt peiling. Noen som kan gi meg noen gode råd?? Er åpen for andre forslag en de to nevnte helikoptrene også.

  • #2
    T-rex 450 SE V2 (dyrere) med det er flaggskipet
    hvis ikke hadde jeg gått for Blade 400. Den er kjent og bra erfaring med det merket
    Go Lower! Lower.... To Low!

    Comment


    • #3
      Kjøper du Minititan slipper du all glitchingen som er med T- rex.
      Hvis ikke du bruker 2,4gHz da.....
      Jan Fredrik Bjordal
      www.JetsOfBergen.no

      This is my Eurosport. There are many like it, but this one is mine.

      Comment


      • #4
        Originally posted by JanFredrik View Post
        Kjøper du Minititan slipper du all glitchingen som er med T- rex.
        Hvis ikke du bruker 2,4gHz da.....
        Dette var vel en noe drøy påstand. Har i dag 3 trex'er og benytter PCM. Ikke så mye som en glitch.

        En carbon ramme er strømførende og du må passe på å skru skruene skikkelig inn. Vibrasjoner mellom metall og carbon kan gi glitch. Man må også passe på å beskytte ledningene til servoene når man går over carbon kantene i rammen. Her gnages isolasjonen veldig for dersom man ikke passer på.

        I tillegg bør man tenke på hvilket utstyr man velger i en trex i forhold til regulator. Eks. Dersom man skal benytte regulatoren som følger med bør man holde seg til analoge servoer på cyclic. Dersom man ønsker digitale servoer bør man kanskje velge en annen regulator.

        Som andre har vært inne på tidligere så er nok Trex og MiniTitan i en helt annen klasse (både pris og kvalitet) enn Blade og den andre som ble nevnt. Trex som jeg kjenner best er ikke noe 100 % heli det heller - men jeg synes det er veldig mye bedre enn alternativiene i denne klassen.

        Men som innenfor veldig mye annet - du for det du betaler for. Generelt lønner det seg å kjøpe noe skikkelig med en gang. Veldig mange som brenner seg på å "blinge" etterhvert. Dette blir som regel den dyreste løsningen, og ikke nødvendigvis det som flyr best.

        Lykke til med valget.
        - Erik -

        ------------------------------------------
        Logo 600SX + 6003D
        Logo 400SE

        Futaba 18MZ

        Comment


        • #5
          Originally posted by ehaga View Post
          Dette var vel en noe drøy påstand. Har i dag 3 trex'er og benytter PCM. Ikke så mye som en glitch.
          Min påstand er basert på erfaring til bekjente som har hatt MYE glitch på T-rex, kastet de rett i søpla og kjøpt Minititan, brukt mye av det samme utstyret(utenom motor og regulator), og har flydd glitchfritt siden. Hvis du er uenig, er det ditt valg, jeg vet hva som har skjedd med mine bekjente sine helier.
          Jan Fredrik Bjordal
          www.JetsOfBergen.no

          This is my Eurosport. There are many like it, but this one is mine.

          Comment


          • #6
            Kjøp Beam 450 E4.
            Nå har jeg ikke testet T-rex 450.
            Men makan til stabilt og nydelig helikopter har jeg ikke sett i denne klassen. Nå hadde riktignok min 611 gyro som er litt vel i overkant og kan ha hatt noe med saken og gjøre Jeg flyr ennå ikke rå 3d men den hadde iallefall punch nok, det kunne jeg merke.
            Mener du får bedre komponenter med når du kjøper Beam, kontra T-rex.
            se på www.fxhobby.no
            I find that a Ducks opinion of me is very much influence`d over whether or not i have bread with me

            Comment


            • #7
              Jeg er veldig fornøyd med Blade 400 til mitt enkle bruk. Dessuten bruker jeg den medfølgende radioen til flyene mine. Hvis jeg hadde lett tilgang til store områder, ville jeg hoppet rett på Trex 500 eller Logo 500.
              Anders Eiebakke
              90078513

              Comment

              Working...
              X