Announcement

Collapse
No announcement yet.

helikopter krasj på valentine`s day !

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • helikopter krasj på valentine`s day !

    Min kjære lama som jeg har flydd mye i løpet av ett snaut år hadde i dag sin første ordentlige krasj !! været var strålende og jeg skulle ut på verandaen for å fly en ny runde. Det hadde blitt litt mer vind men fortsatt utrolig flott , med fin utsikt over mjøsa og med strålende sol kunne det ikke bli bedre ! Jeg tok av og fløy utover i rettning mjøsa. Jeg kjente at jeg måtte " kjempe litt " for å holde helikoteret stille i lufta uten at det dreiv av gårde men, ikke noe sånn utrolig vanskelig. Så begynte jeg å gå høyere . Helikopteret kom nå lenger og lenger fra meg og det le nesten litt vanskelig å se om jeg hadde nesa eller halen mot meg : P Når jeg hadde krysset ett par hus (ovenfra) mens jeg bestemt men usikker prøvde å få helikopteret tilbake tenkte jeg lavt for meg selv at dette ikke kom til å gå. Nå var jeg omtrent 50-60 meter fra meg og jeg bestemte meg for at jeg MÅTTE lande på ett vis. Det var bare ett problem , jeg måtte gjøre det i blinde , på grunn av ett hus som var foran meg. Men allikevel satt jeg igang , jeg tokk throttle stikka sakte men sikkert ned og helikopteret seig rolig og fint (tror jeg) ned mot bakken . Så når jeg fikk landet la jeg fra meg radioen i full fart og spurtet ned mot ulykkesomerådet. Men der var det da ikke noe lama v3 liggende i snøen , neida ! Så kom en av noboene omtrent 100-120 m unna ut av huset sitt , jeg gikk varsomt mot han. Og til min forundrelse og lykke lå helikopteret på gårdsplassen hans (100-120 m unna radioen). Jeg ble veldig overrasket og småløp mot helikopteret. Omtrent ingen skader. Bare et knekt rotorblad (som var sprukket fra før) og en main grip del som hadde knekt. Så til min lykke så kjente nabo`n røyksuget på akkurat det rette tidspunktet : DDD
    Så 10 min etterpå var lama`n oppe og flydde igjen !
    Last edited by Mathias-hydro; 14-02-08, 17:30.
    Lama V3
    Hydrofoam
    Hjemmelagd deltavinge

    The fuel mix you have to use is always the most expensive

  • #2
    hehe, morsomme helikoptre de der ja!

    Ikke dårlig å få det levende ned i blinde!
    Last edited by Mademan; 14-02-08, 19:07.
    Go Lower! Lower.... To Low!

    Comment

    Working...
    X