Announcement

Collapse
No announcement yet.

Nylonbetrekning, hvilken og hvor?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Nylonbetrekning, hvilken og hvor?

    Hei,

    Holder nå på å bygge om min World Model 1/4 J3cub, denne er plagsomt uskala! Derfor har jeg begynt å strippe den for trekk og begynt med en del forandringer. Tenkte jeg skulle trekke den i nylon, dope og lakke den.

    Lurer da på om det er noen av dere som kan anbefale trekk? og hvor man får dette billigst? har brukt Super Coverite og solartex før.

    Takker som alltid for svar
    Christen
    http://jetsofnorway.com/

  • #2
    Bilder da Christen...?
    Espen Melby

    :D-- Fuel leads to anger, anger leads to hate, hate leads to suffering.... ("Noen" vil ha meg til å endre denne, bare glem det! ;) ) --:D

    Comment


    • #3
      Det kommer Espen men ikke i denne tråden. Tenkte å lage en egen tråd for TWM skala prosjekt.

      Blir det no sjøfly på deg da Espen?
      Christen
      http://jetsofnorway.com/

      Comment


      • #4
        Kommer til å prøve å få på plass et sjøfly ja, men cubprosjektet er avlyst. Det blei Yak i stede.

        Har tenkt å bygge en slik north star / arrow og stappe lipo inn i buken.
        Fikk også kikke på en liten nusslin elektromodell på Lillehammer forrige uke som frister litt.... Uansett skal jeg ha noe som lar seg fly fra vann til sommeren. Får evt. se om det dukker opp noe brukt passe stort bensin fly til en grei pris på rcmarked når sommeren nærmer seg. Det kommer egentlig helt an på økonomien utti mai-juni.
        Espen Melby

        :D-- Fuel leads to anger, anger leads to hate, hate leads to suffering.... ("Noen" vil ha meg til å endre denne, bare glem det! ;) ) --:D

        Comment


        • #5
          Skyloft fra Dave Brown er billig og strammer veldig godt. Dette er tynn nylon.
          Dopes til det er tett og lakkes f.eks. med Quick lakk.

          Søk på Skyloft hos Norwegian Modellers, de har det.

          Helge.

          Comment


          • #6
            Originally posted by HWal View Post
            Skyloft fra Dave Brown er billig og strammer veldig godt. Dette er tynn nylon.
            Dopes til det er tett og lakkes f.eks. med Quick lakk.

            Søk på Skyloft hos Norwegian Modellers, de har det.

            Helge.
            Takker for info, men denne har jeg prøvd og jeg må si det at jeg sleit unødig mye for å få det bra. Syns spesielt at den var vanskelig å krympe.

            Lurer litt på om jeg skal satse på Solartex igjen, den kommer ferdig cubgul så da går det mye mindre lakk. Har sendt en mail til Solarfilm og spurt om jeg kan handle fra dem, alt/ hvem som selger i norge. Har kjøpt dette fra NM før men ser at de ikke har den lenger.
            Christen
            http://jetsofnorway.com/

            Comment


            • #7
              Originally posted by Christen View Post
              Hei,

              Holder nå på å bygge om min World Model 1/4 J3cub, denne er plagsomt uskala! Derfor har jeg begynt å strippe den for trekk og begynt med en del forandringer. Tenkte jeg skulle trekke den i nylon, dope og lakke den.

              Lurer da på om det er noen av dere som kan anbefale trekk? og hvor man får dette billigst? har brukt Super Coverite og solartex før.

              Takker som alltid for svar

              SIG Coverall har jeg forsøkt og er rimelig enkelt og bruke når man har heftene underlag
              med SIG Stixit. Legges som vanlig film med jern og eller føner...Dopes og lakkes som
              silke.

              Problemet er nok at denne betrekningen ikke er og få i Norge. Så vidt jeg vet er der
              SIG-forhandler i Sverige.

              Mvh Einar - savner Bjørn i Drammen som forhandlet SIG, ThruTurn og masse godbiter...

              Comment


              • #8
                Har kjøpt både Solartex og Koverall i Norge...
                Griffin og Asker Hobby har framskaffet, blant andre.
                Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

                Comment


                • #9
                  Norwegian Modellers har da Solatex... Er ikke lenge siden jeg kjøpte 2 ruller naturell der. Søk på Solartex på siden deres så får du opp mengder - og de har på lager....

                  Holder på med en shukoi som skal trekkes med solartex, dopes og lakkes....
                  Med vennlig hilsen
                  Baard Lindberg
                  Condor Modellflyklubb/Tønsberg Modellflyklubb

                  "I have no special talents, I am only passionately curious" - Albert Einstein

                  Comment


                  • #10
                    Hei alle sammen og takk for hjelpen

                    Einar, det er Southern Motorco som er forhandler for SIG nå, mail: mo-compa@online.no Han virker veldig serviseminded og prisene er fine.

                    Wizard, jeg var nok litt trøtt i går.... har nå sendt en mail til NM og hørt med dem når de får inn igjen 5m Cub gul Solartex så kan de sende det samtidig med det andre jeg har bestillt.

                    Takk for hjelpen
                    Christen
                    http://jetsofnorway.com/

                    Comment

                    Working...
                    X