Announcement

Collapse
No announcement yet.

World Model 1/4 J3 Cub skalaprosjekt.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • World Model 1/4 J3 Cub skalaprosjekt.

    Lurte fælt på hva jeg skulle gjøre her for litt siden, målet mitt var å få en fin Cub på flottører til sommeren. Skulle jeg kjøpe et byggesett eller en ferdigmodell... tenkte litt over dette og bestemte meg for en ferdigmodell. Da slipper jeg jo å bygge flyet, bare konsentrere meg om skala detaljer og evt. bygge om det som er feil på modellen.

    For dere som kjenner Cub`n så legger dere sikkert merke til at jeg ikke bygger om til 100% skala, målet er å få den nesten skalalik. Jeg skal ikke være med i noe konkuranse bare kosefly på vannet.

    Jeg begynte med kroppen, og er snart "treferdig" med den.
    Attached Files
    Christen
    http://jetsofnorway.com/

  • #2
    Ombygging kropp

    Valgte å bruke karbonrør som forsterkning fra kroppen og opp til vingen, felte også inn en furulist på hver side i front. Karbonrørene er nå bare festet med CA og skal til slutt limes godt med epoxy.
    Attached Files
    Christen
    http://jetsofnorway.com/

    Comment


    • #3
      Instrument panel.

      Jeg tenkte at nå skal jeg prøve å lage et panel som ser litt skikkelig ut, det hadde jo vært gøy å fått til det

      Med litt finer, deler fra en knekt korbon halebom, tynn glassfiberplate og klistremerker fra noe jeg hadde liggende så syns jeg selv at sluttresultatet ble greit. Størrelsen på instrumentene ble litt for store men.... pytt...pytt.
      Attached Files
      Christen
      http://jetsofnorway.com/

      Comment


      • #4
        Ser ikke ut som du ligger på latsia Christen.
        Det er jo ikke alle som orker å ta seg bryet med å bygge om ferdigfly
        Håper jeg får se denne live til sommeren
        Espen Melby

        :D-- Fuel leads to anger, anger leads to hate, hate leads to suffering.... ("Noen" vil ha meg til å endre denne, bare glem det! ;) ) --:D

        Comment


        • #5
          Originally posted by esmel View Post
          Ser ikke ut som du ligger på latsia Christen.
          Det er jo ikke alle som orker å ta seg bryet med å bygge om ferdigfly
          Håper jeg får se denne live til sommeren
          Neida... her jobbes det Jeg har vært sykemeldt siden midten av Desember og venter på å få opperert skulderen min. For å ikke gå på veggen må jeg jo finne på noe

          Har planer om å prøve å få til et sjøflytreff i sommer, må bare lete opp et egnet sted. Tenkte å se litt rundt Tyrifjorden.
          Christen
          http://jetsofnorway.com/

          Comment


          • #6
            [QUOTE=Christen;
            Har planer om å prøve å få til et sjøflytreff i sommer, må bare lete opp et egnet sted. Tenkte å se litt rundt Tyrifjorden.[/QUOTE]

            Hurdalsjøen er også en mulighet. Da er det 3 i klubben med pontonfly. Kanskje kommer det
            flere. Espen?
            Karl Hans Glommen.
            Mjøsa Modellflyklubb

            Man har ikke mer moro enn man kjøper sjøl.

            Comment


            • #7
              Jeg skal alltids få laget meg noe som flyter og flyr
              Espen Melby

              :D-- Fuel leads to anger, anger leads to hate, hate leads to suffering.... ("Noen" vil ha meg til å endre denne, bare glem det! ;) ) --:D

              Comment


              • #8
                Dette ser jo virkelig bra ut Christen. Stå på videre så du ikke flyr på veggen
                Terje Fagermoen
                Phoenix RC Club - AHMHK - OHK
                Rave ENV Nitro VBar - Rave ENV Nitro VBar - JR DSX9 - Depron tjafs

                Comment


                • #9
                  Hvordan går det med Cub'en Christen? Du har den vel klar til sjøflytreffet på Eikeren i mai?

                  Jaggu ble det ikke en slik The World Models på meg i dag også gitt. Var innom Elefun og de hadde tilfeldigvis en stående på bakrommet.

                  Kommer nok ikke til å legge noe arbeid ned i skaladetaljer slik som deg, men heller bruker den som den er. Det blir elektromotor i min.

                  Vet du om noen ok flottører til denne Christen? Helst ARF eller tilsvarende som ikke krever altfor mye innsats.

                  OAK

                  Comment


                  • #10
                    Jeg kommer med min Sealand, hvis jeg har fri
                    Attached Files
                    - Håvard Glad Andreassen
                    - Warbirds over EVJE 2019 -> https://www.facebook.com/events/1954467698128041/

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by OAK View Post
                      Hvordan går det med Cub'en Christen? Du har den vel klar til sjøflytreffet på Eikeren i mai?

                      Jaggu ble det ikke en slik The World Models på meg i dag også gitt. Var innom Elefun og de hadde tilfeldigvis en stående på bakrommet.

                      Kommer nok ikke til å legge noe arbeid ned i skaladetaljer slik som deg, men heller bruker den som den er. Det blir elektromotor i min.

                      Vet du om noen ok flottører til denne Christen? Helst ARF eller tilsvarende som ikke krever altfor mye innsats.

                      OAK
                      Grattis med Cub du og Jeg har leita etter arf flottører i denne sizen men det er litt problematisk. Jeg endte opp med Balsa USA sitt byggesett, disse er 1,20m lange og det blir helt skala faktisk. Dette er et kjempesett!

                      Jeg bygger litt for andre om dagen, så det står litt stille med Cub`n for øyeblikket.

                      Har klart å lage en ny person da.... han ventes i midten av April....hørte jeg enda en rc-pilot Hva som skjer etter et han har kommet vet jeg ikke så jeg kan uansett ikke love at jeg stiller opp på Eikeren, men jeg har veldig lyst da. Får høre med sambo`n når denne helgen nermer seg.
                      Christen
                      http://jetsofnorway.com/

                      Comment


                      • #12
                        Cub + flottører på blankt vann, det er koselig det
                        OAK: IMPX har glassfibertøfler på 112cm, kanskje du kan bruke dem?

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by Christen View Post
                          Jeg har leita etter arf flottører i denne sizen men det er litt problematisk. Jeg endte opp med Balsa USA sitt byggesett, disse er 1,20m lange og det blir helt skala faktisk. Dette er et kjempesett!
                          Er det mye jobb å bygge disse? Ser de har det på NM for ca.1500,-. Må du ha duk for glassing etc. utenom eller følger det settet?

                          Comment


                          • #14
                            Originally posted by OAK View Post
                            Er det mye jobb å bygge disse? Ser de har det på NM for ca.1500,-. Må du ha duk for glassing etc. utenom eller følger det settet?
                            Først en rettelse, flottørene er 1,12m lange og ikke 1,20m som jeg skrev. Det er ikke mye jobb å bygge disse, jeg er snart ferdig med den ene og det tok et par timer. Hvor lang tid sånt tar kommer jo litt an på hvor mye man har bygget fra før. Det som tar tid med disse flottørene er glassing/pussing og montering av understellet som følger med og selfølgelig alle skala detaljene hvis man vil legge jobb i det. Dette vil jeg komme tilbake med når byggingen skrider fram, flottørene må glasses etter min mening for å få de tette og sterke, duk og epoxyresin må kjøpes utenom. Ellers følger det med en skikkelig pose med hardware av god kvalitet, eneste jeg skal gjøre om der er wiringen til vannrorene som jeg skal ha skala med trinser og diverse opp til sideroret.

                            Hadde jeg vært deg ville jeg kjøpt de som IMPX har, siden du ikke skal legge noe jobb i flyet behøver ikke flottørene være skala heller. Det er jo egentlig nok jobb å få montert de på flyet, men jeg ville ha lakkert de sølv da
                            Christen
                            http://jetsofnorway.com/

                            Comment

                            Working...
                            X