Announcement

Collapse
No announcement yet.

120 Size Cub med RCV 60!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • 120 Size Cub med RCV 60!

    Akkurat kjøpt meg ny Cub fra Cmpro. Den har et vingespenn på 2,31 meter og er beregnet på 110-120 4-takter. Den er også anbefalt med 20ccm bensinmotor.
    Jeg og en kompis regnet litt på dette, og fant ut at vi skulle prøve med motoren jeg hadde som er en RCV 60SP. Soloturen var i dag, og det gikk kjempefint! hadde mer enn nok krefter til koseflyging!

    Kan jo fortelle litt om flyet med det samme:
    Settet bestod av alt man trenger egentlig. Ekstremt bra, fjærende og skala hovedunderstell med bra Cub-hjul, men litt mykt. Dette ble ordnet enkelt med to ekstra strikker! Sterk glassfibercowling, pull-pull på sideroret, og enkel (de)montering av vinger med vingestag.
    Halehjulet og opphenget var orginalt; elendig.
    Mere dere lurer på, så bare spør!
    Futaba 6EXA
    Futaba 10C 2,4Ghz
    Piper J3 Cub, RCV 60SP
    Katana, CRRC PRO 50ccm

  • #2
    Originally posted by Flygal View Post
    Akkurat kjøpt meg ny Cub fra Cmpro. Den har et vingespenn på 2,31 meter og er beregnet på 110-120 4-takter. Den er også anbefalt med 20ccm bensinmotor.
    Jeg og en kompis regnet litt på dette, og fant ut at vi skulle prøve med motoren jeg hadde som er en RCV 60SP. Soloturen var i dag, og det gikk kjempefint! hadde mer enn nok krefter til koseflyging!

    Kan jo fortelle litt om flyet med det samme:
    Settet bestod av alt man trenger egentlig. Ekstremt bra, fjærende og skala hovedunderstell med bra Cub-hjul, men litt mykt. Dette ble ordnet enkelt med to ekstra strikker! Sterk glassfibercowling, pull-pull på sideroret, og enkel (de)montering av vinger med vingestag.
    Halehjulet og opphenget var orginalt; elendig.
    Mere dere lurer på, så bare spør!
    Bilder....?
    -= www.samundsen.net =-

    Comment


    • #3
      Hehe. CMP overdriver skikkelig i sine motoranbefalinger.

      Hvor kjøpte du den? Jeg leita etter en forhandler som hadde den for et halvt år siden. Modellen ser pen ut på bildene på www.cmpairplane.com

      Comment


      • #4
        Originally posted by tahustvedt View Post
        Hehe. CMP overdriver skikkelig i sine motoranbefalinger.

        Hvor kjøpte du den? Jeg leita etter en forhandler som hadde den for et halvt år siden. Modellen ser pen ut på bildene på www.cmpairplane.com
        Jeg var hos IMPX på Lillehammer. Mulig andre også har den! www.impx.no
        Er du ute etter en veldig skalariktig Cub i passe størrelse, er denne å anbefale! Flyr sakte og stabilt! Myyyyke landinger
        Futaba 6EXA
        Futaba 10C 2,4Ghz
        Piper J3 Cub, RCV 60SP
        Katana, CRRC PRO 50ccm

        Comment


        • #5
          Her er det noen bilder vettu
          Attached Files
          Futaba 6EXA
          Futaba 10C 2,4Ghz
          Piper J3 Cub, RCV 60SP
          Katana, CRRC PRO 50ccm

          Comment


          • #6
            Originally posted by tahustvedt View Post
            Hehe. CMP overdriver skikkelig i sine motoranbefalinger.

            Hvor kjøpte du den? Jeg leita etter en forhandler som hadde den for et halvt år siden. Modellen ser pen ut på bildene på www.cmpairplane.com
            Jeg mener Martinsen Hobbyservice har en slik en inne. Er værtfall en Cub på 2,31cm i butikken dems. Og jeg TROR det er CMPro

            Comment


            • #7
              Originally posted by Jøllsrud View Post
              Jeg mener Martinsen Hobbyservice har en slik en inne. Er værtfall en Cub på 2,31cm i butikken dems. Og jeg TROR det er CMPro
              Ser på nettsidene hans at han har en til samme pris som hos IMPX. Jeg liker best å handle hos IMPX. Han er rask og grei og ha med å gjøre!
              Futaba 6EXA
              Futaba 10C 2,4Ghz
              Piper J3 Cub, RCV 60SP
              Katana, CRRC PRO 50ccm

              Comment


              • #8
                Hei, cub`n ser fin ut

                Så på bildene og legger merke til mottakeren din, den ville jeg ha pakket inn i skumgummi pga. vibrasjonene som kan knekke krystallet. Dette har jeg faktisk stått å sett på.... og faktisk i en cub, den dro rett i skogen etter take-off pga. akkurat den måten du har festet mottakeren din på.

                Sier ikke dette for å pirke i andres ting, bare fordi jeg ikke vil at du skal oppleve det samme
                Christen
                http://jetsofnorway.com/

                Comment


                • #9
                  Takk for det, Christen! Det skal jeg ordne med en gang
                  Futaba 6EXA
                  Futaba 10C 2,4Ghz
                  Piper J3 Cub, RCV 60SP
                  Katana, CRRC PRO 50ccm

                  Comment

                  Working...
                  X