Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hvordan lage eksosbend m.m..?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Hvordan lage eksosbend m.m..?

    Har klødd meg i hodet både lenge og vel angående eksosbendet på min ekstra m 3W 70i. S-bendet jeg har kjøpt, som skal til canister, kommer for nært motorboksen og er jeg bekymret for varmen. Har ikke styra så mye med dette før, så problemet er noe nytt for meg.

    Så spørgesmålet er;

    Noen som vet om noen som lager det "Custom"?

    Evt hvor jeg kan kjøpe deler og lage det selv? Tenker da på rør i aluminium eller annet egnet materiale. Er jo morsomst å få det til selv..
    Geir


    3D plane - 1D brain

  • #2
    Hvilken dimensjon er det snakk om?
    Du kan få alle dimensjoner i alu, bare pass på at du kjøper en legering som er bøybar, så klarer du det meste med en vanlig rørbøyer, hvis ikke det er for liten radius....
    Hilsen Rune Marcussen

    MSH Protos500 DS3517 DS3500 V-Bar
    T-Rex 600n YS50 DS8717 DS8900 V-Bar
    JR DSX9

    Fitjar Modellflyklubb
    ---------------------------------------------------------------------------
    Tyngdekraft- ikke bare en god ide, det er loven!

    Comment


    • #3
      Custom made manifold - (MFN) ModellflyNytt.no

      Mvh Einar - takk thinnthinn...
      Last edited by ERJ; 29-02-08, 13:00.

      Comment


      • #4
        Jeg vil absolutt anbefale å bruke rustfritt istedet for aluminium, jeg hadde et slikt før og det knakk to ganger så jeg byttet det ut.
        du kan få kjøpt "byggesett" eller deler til å lodde selv bl.a fra Startseite - Metallwaren Krumscheid som også føres av RC-flight.

        Her er et bilde av løsningen min på en SD yak med DA85, det er et ferdig bend fra MTW men jeg måtte varme og vri flensen, bøye røret og kappe av det en del.
        Dette går fint med propan og litt forsiktighet. Jeg valgte også å sølvlodde hele flex koblingen for å unngå lekasje og brudd.


        Jarle
        Attached Files
        Last edited by jarle; 29-02-08, 15:46. Reason: skriveleif
        It's just like on the SIM exept your VISA is the spacebar.

        Comment


        • #5
          Takk for innspill! Da skal det nok bli ordnings på det. Jarle; Hvordan er stabiliteten i motorboxen din når du har kutta bort så mye?
          Geir


          3D plane - 1D brain

          Comment


          • #6
            Det er jo ikke så mye som er kuttet vekk da og motorboksen har fått forsterkninger av furu eller balsa i alle vinkler. Selve firewallen har jeg kledd med medium glassfiber og epoxy så dette er nok mye stivere enn slik det opprinnelig var tenkt. Det hører med at på min motorboks ligger "gulvet" over pipetunellen slik at det er inntakt selv om jeg har kuttet litt nederst.

            Jarle
            It's just like on the SIM exept your VISA is the spacebar.

            Comment


            • #7
              jeg kjøpte flens og noen rustfrie rørdeler som jeg sølvloddet til min 3W 75 med Geir Fleshe hos 3W norge.
              Kjøpte også flexirør som det var enkelt å tilpasse
              Tor Helseth
              Ålesund og Omegn Modellflyklubb

              Comment

              Working...
              X